Πολιτισμός

Διονύσης Λεϊμονής: Απελευθέρωση για τα παιδιά η δημιουργική γραφή

Έναν υπέροχο τρόπο για να «ξεκλειδώνουν» τα παιδιά τη φαντασία και το μυαλό τους έχει ανακαλύψει ο Διονύσης Λεϊμονής μέσα από τα σεμινάρια δημιουργικής γραφής που κάνει την τελευταία 12ετία. Ο γνωστός συγγραφέας και εκπαιδευτικός, ο οποίος ολοκληρώνει τις μεταπτυχιακές σπουδές του στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, μίλησε για τα οφέλη της δημιουργικής γραφής στην έκφραση των παιδιών.

«Η δημιουργική γραφή για τα παιδιά είναι μία απελευθέρωση», σημείωσε στην αρχή της συζήτησης για τα σεμινάρια που διοργανώνει και απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας έξι μέχρι δεκαπέντε ετών, ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές των Δημοτικών και Γυμνασίων από τη διδασκαλία της δημιουργικής γραφής: «Πρώτα απ’ όλα βλέπουν τη λογοτεχνία με διαφορετικό τρόπο. Γίνονται έτσι καλύτεροι αναγνώστες, αφού η δημιουργική γραφή στηρίζεται πρωτίστως στην ανάγνωση και επεμβαίνοντας στα λογοτεχνικά κείμενα που τους δίνονται κάθε φορά, παρουσιάζουν αριστουργήματα. Τα παιδιά διαθέτουν τόσο το θάρρος και τη φαντασία, όσο και τη δυναμική να ανταπεξέρχονται σε μία τέτοια πρόκληση. Επίσης μαθαίνουν να λειτουργούν σε ομαδικό κλίμα, επικοινωνούν καλύτερα με άλλα παιδιά. Ειδικά οι έφηβοι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη γι’ αυτό, καθώς βρίσκονται σε μία ηλικία, που βιώνουν μεγάλη πίεση με τα φροντιστήρια και τα μαθήματά τους».

Στη συνέχεια ο Στερεοελλαδίτης φιλόλογος, ο οποίος διδάσκει στο 3ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Βόλου, αναφέρθηκε στο κλίμα που συναντάει κάθε φορά που περνάει το κατώφλι μίας τάξης, αφού τα προηγούμενα χρόνια έχει διδάξει δημιουργική γραφή σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία όλης της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Μεσολόγγι, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Έδεσσα, Κέρκυρα, Σκιάθο, Ζάκυνθο κ.α.). «Μέσα από το μάθημα της δημιουργικής γραφής τα παιδιά ξαναγνωρίζονται μέσα στην τάξη. Μαθαίνουν πράγματα το ένα για το άλλο, που δεν ήξεραν. Βγαίνουν στην επιφάνεια πολλά συναισθήματα κι αυτό είναι κάτι που δυναμώνει τις σχέσεις των μαθητών και μαθαίνουν να λειτουργούν ως μία πιο συμπαγή ομάδα», είπε ο κ. Λεϊμονής, ο οποίος στο πρόσφατο παρελθόν έγραψε τρία εγχειρίδια για εκπαιδευτικούς που αφορούν στη συγκεκριμένη δράση του και τιτλοφορούνται «Η δημιουργική γραφή στην τάξη».

Με τον συγγραφέα να φέρει επίσης την ιδιότητα του εκπαιδευτικού, κατέθεσε την άποψή του για το κατά πόσο το σχολείο σήμερα βοηθάει τους μαθητές να κατακτούν τη συγκεκριμένη δεξιότητα: «Το σχολείο είμαστε εμείς οι καθηγητές. Πρώτοι εμείς οφείλουμε να προσεγγίζουμε τα παιδιά. Ένα εργαστήρι δημιουργικής γραφής μπορεί να γίνει σε οποιαδήποτε τάξη και χωρίς τα απαραίτητα τεχνικά μέσα, τολμώ να πω. Αρκεί ο εκπαιδευτικός να έχει όρεξη και μεράκι να το κάνει. Το σχολείο πρέπει να γίνεται πραγματικά ωφέλιμο για τους μαθητές και να αλλάζουμε τα δεδομένα της μάθησης». Ανακάλεσε στη μνήμη του δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα, που δείχνουν την επιτυχία των σεμιναρίων μέσα στην τάξη: «Όταν χτυπάει το κουδούνι για διάλειμμα, τα παιδιά δεν κάνουν κίνηση να φύγουν, όπως και όταν έρχεται η ώρα να βγούνε έξω από την τάξη, με πλησιάζουν και με ρωτάνε πότε θα το επαναλάβουμε».

Στον απόηχο της αδυναμίας διοργάνωσης σεμιναρίων δημιουργικής γραφής τη σχολική περίοδο που διανύσαμε, λόγω των συνθηκών που προκάλεσε η εμφάνιση της Covid-19 – «είμαι της άποψης πως δεν μπορεί να λειτουργήσει διαδικτυακά, αφού το μάθημα δημιουργικής γραφής απαιτεί να έχεις επαφή με τα παιδιά, κάτι που εξ αποστάσεως δεν εξασφαλίζεται», σημείωσε ο ίδιος – έκλεισε με την ευχή πως από τη νέα χρονιά τα πράγματα θα επιστρέψουν στην κανονικότητα και θα ξαναρχίσει τα σεμινάρια σε παιδιά και εφήβους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το