Τοπικά

Δάσκαλοι και καθηγητές της Μαγνησίας αντάλλαξαν ιδέες και πρακτικές για την κοινωνική ένταξη των παιδιών Ρομά

Περισσότεροι από 150 καθηγητές και δάσκαλοι από σχολεία της Μαγνησίας έδωσαν το «παρών» στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε χθες στο Συνεδριακό Κέντρο της Μητρόπολης Δημητριάδος και είχε θέμα την ένταξη των μαθητών Ρομά στα Δημοτικά και Γυμνάσια-Λύκεια. Διδάσκοντες στην Πρωτοβάθμια, αλλά και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κάθισαν στο ίδιο τραπέζι και αντάλλαξαν ιδέες, αλλά και καλές πρακτικές για την ένταξη και εκπαίδευση των τσιγγανόπουλων στα σχολεία.

 

Η μεγάλη ανταπόκριση που υπήρξε από τους εκπαιδευτικούς, άφησε ικανοποιημένους τους συλλόγους δασκάλων και καθηγητών. Άλλωστε, το ζήτημα της εκπαίδευσης των Ρομά, αλλά και η συνύπαρξή τους με τους μη Ρομά μαθητές, απασχολεί σε μεγάλο βαθμό τις τοπικές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και των δύο βαθμίδων. Η μείωση της μαθητικής διαρροής των παιδιών, τα οποία προέρχονται από τους καταυλισμούς τσιγγάνων, αλλά και η συνέχιση της φοίτησής τους, ήταν τα δύο σημαντικότερα ζητήματα, που αναδείχθηκαν από όλους όσοι μίλησαν χθες στην ημερίδα.

 
Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης περιελάμβανε τις εισηγήσεις από εκπροσώπους φορέων, που έχουν εμπειρία στη διαχείριση μαθητών Ρομά. Έτσι, στο βήμα των ομιλητών βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, στελέχη από το Κέντρο Στήριξης Ρομά, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, αλλά και τον Συνήγορο του Πολίτη. Τοποθέτηση έκανε επίσης ο μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ενώ μίλησε και ο Παναγιώτης Καρακώστας, ο οποίος από το 2ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας πλέον είναι φοιτητής στο τέταρτο έτος στο Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
«Η εκπαίδευση είναι μία διέξοδος για τους μαθητές Ρομά», επισημάνθηκε κατά τη χθεσινή ημερίδα, αν και την ίδια στιγμή όλοι υπογράμμισαν την αναγκαιότητα αλλαγής της κουλτούρας, που διέπει την τσιγγάνικη φυλή. Επί τάπητος τέθηκε το θέμα των γάμων των τσιγγανόπαιδων σε μικρές ηλικίες. Όταν τα περισσότερα παντρεύονται το αργότερο μέχρι την ηλικία των 14 ετών, μοιραία εγκαταλείπουν τη φοίτησή τους στο σχολείο. «Μέσα από την εκπαίδευση επιχειρούμε να καθυστερήσουμε αυτό το όριο. Θέλουμε να δώσουμε στους γονείς τους, να καταλάβουν ότι πρέπει να προπορεύεται η μόρφωσή τους. Η ζωή των Ρομά δεν θα χαθεί, εάν παντρεύονται λίγο μεγαλύτεροι και στο ενδιάμεσο τελειώνουν το σχολείο», τονίστηκε μεταξύ άλλων από τους δασκάλους και τους καθηγητές, οι οποίοι έρχονται καθημερινά σε επαφή με Ρομά μαθητές στα σχολεία που εργάζονται.

 
Όσον αφορά στην επίτευξη της αρμονικής συνύπαρξης των τσιγγάνων με τους μη Ρομά μαθητές, δόθηκε βάρος στο πώς μπορούν να αμβλυνθούν οι διαφορές μεταξύ των πληθυσμών, ώστε μέσα από την κοινή πορεία να ωφελείται ευρύτερα το κοινωνικό σύνολο.
Με δεδομένη τη μεγάλη ανταπόκριση που υπήρξε από τα μέλη της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας, στο περιθώριο της χθεσινής ημερίδας αποφασίστηκε η επανάληψη της πρωτοβουλίας στο ερχόμενο έτος και πιο συγκεκριμένα εντός της άνοιξης του 2017.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το