Ελλάδα

Αποζημιώσεις από το Ελληνικό Δημόσιο θα ζητήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Αποζημιώσεις ή/και διευκολύνσεις στα κόστη μίσθωσης τροχαίου υλικού και υποδομής θα ζητήσει από το Ελληνικό Δημόσιο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα έσοδα που απώλεσε η εταιρία κατά τη διάρκεια των έκτακτων μέτρων περιορισμού, καθώς εξαιτίας της πανδημίας η πτώση στα έσοδα έφτασε το 96% τον Απρίλιο, συμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππο Τσαλίδη.

Την ίδια στιγμή άλλη μία καθυστέρηση στην άφιξη των νέων γρήγορων τρένων της εταιρίας φέρνει η πανδημία του κορονοιού, όπως σημείωσε ο ίδιος κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης τύπου. Το πρώτο από τα πέντε τρένα θα έρθει μεν το προσεχές φθινόπωρο, όπως ήταν προγραμματισμένο, αλλά τα υπόλοιπα θα έχουν καθυστέρηση έξι μηνών δεδομένου ότι τα εργοστάσια παραγωγής στην Ιταλία παρέμειναν εκτός λειτουργίας για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Το ενδιαφέρον της εταιρίας, πάντως, για τη μετασκευη των συρμών του ΗΣΑΠ παραμένει έντονο, με τον κ. Τσαλίδη να σημειώνει πως «εάν βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για τους συρμούς του ΗΣΑΠ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ενδιαφερθεί αφού τα εργστάσιά της μπορούν να ανταποκριθούν στις σχετικές απαιτήσεις».

Ως προς το ζήτημα της αποζημίωσης για τις επιπτώσεις της πανδημίας, ερωτηθείς από το ethnos.gr εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα διεκδικήσει από το Ελληνικό Δημόσιο κάποιας μορφής αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη ή μειώσεις του κόστους μίσθωσης τροχαίου υλικού ή των τελών χρήσης υποδομής, ο κ. Τσαλίδης απάντησε πως «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κάνει όποια κίνηση θεωρεί απαραίτητη προκειμενου να ανακτήσει κάποια από τα έσοδα που έχουν χαθεί καθώς είναι μία από τις επιχειρήσεις που ανήκει στις πληττόμενες από τον κορονοιό». Υπογράμμισε, πάντως, πως το πρόβλημα αφορά συνολικά τον κλάδο των μεταφορών και τα όποια μέτρα αποφασισθούν από την κυβέρνηση θα πρέπει να είναι οριζόντια: «Επαφίεται στην κυβέρνηση να δει τι μέτρα θα πάρει – αν θα πάρει – για τον κλάδο των μεταφορών. Συμβάσεις ΥΓΟΣ (κάλυψη άγονων δρομολογίων) έχει και η ακτοπλοία και η αεροπορία. Οποια απόφαση ληφθεί θα πρέπει να είναι κατα την αποψή μου οριζόντια. Εχουμε ενημερώσει το υπουργείο και για τα δρομολόγια και για την απώλεια εσόδων και για τα πάντα» είπε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στα στοιχεία του τελευταίου διμήνου επεσήμανε ότι η πτώση στα έσοδα τον Μάρτιο ήταν 65%-66%, ενώ τον Απρίλιο τα έσοδα της εταιρίας μόλις άγγιξαν το 4% του προηγούμενου διαστήματος. Ο ίδιος, πάντως, παρέπεμψε στις σχετικές συμβάσεις ως προς το εάν θα πληρωθούν κανονικά τα άγονα δρομολόγια (ΥΓΟΣ) και για την περίοδο του περιορισμού της κυκλοφορίας κατά την οποία, όπως είπε διεξήχθησαν 56 από τα 417 δρομολόγια.

Απαντώντας σε ερώτηση για τις περιορισμένες επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί εκ μέρους της εταιρίας μέχρι τώρα, ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε πως η ισχύουσα σύμβαση (2016-2020) για την επιδότηση με 50 εκατομμύρια το χρόνο των άγονων δρομολογίων δεν είχε συνδεθεί με επενδύσεις. Αυτό ισχύει για την επόμενη σύμβαση για 10+5 έτη, συνολικού ύψους 750 εκατομμυρίων ευρώ.

Για ακόμα μία φορά μάλιστα η καθυστέρηση των επενδύσεων αποδόθηκε στις καθυστερήσεις στα σδηροδρομικά έργα του δικτύου, ενώ τονίστηκε ότι πολύ σύντομα θα ανακοινωθεί το πλήρες επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρίας.

Η εταιρία – σύμφωνα με τον ίδιο – έχει επενδύσει 50 εκατομμύρια ευρώ για τα πέντε νέα τρένα, 16 εκατομμύρια για την αναβάθμιση του μηχανοστασίου της Θεσσαλονίκης, ενώ έργα θα γίνουν και στο μηχανοστάσιο της Αθήνας. Προσέθεσε επίσης ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξακολουθεί να μισθώνει 13 μηχανοστάσια και λοιπά ακίνητα στην επικράτεια «με πολύ περισσότερο από μισό αιώνα ζωής χωρίς έως τώρα να έχει επενδυθεί ούτε μία δραχμή ή ευρώ γι΄αυτά».

Ως προς την αύξηση στα τέλη χρήσης, ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε πως δεν έχει εφαρμοστεί η αύξηση. Σύμφωνα με τον ίδιο, θα εφαρμστεί μία λογική αύξηση τελών κυκλοφορίας, αλλά παράλληλα και σημαντική μείωση στα κόστη, η οποία θα ακολουθήσει τη μείωση στα εκτελούμενα τρενοχιλιόμετρα.

Αναφορικά με το εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα διαθέσει προσωπικό ώστε να βοηθά το επιβατικό κοινό στη σωστή τήρηση των μέτρων προστασίας, ο κ. Τσαλίδης σημείωσε πως η εταιρία δεν έχει 300 άτομα να διαθέσει όπως ο ΟΑΣΑ, αλλά έχει ήδη αναπτύξει ένα νέο σύστημα εισιτηρίων προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Ειδικά σε ό,τι αφορά τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, το κάθε εισιτήριο που εκδίδεται είτε από εκδοτήριο ή μέσω Ιντερνετ ή από την ειδική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, συνδέεται με ένα συγκεκριμένο τρένο «έτσι να μπορούμε να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή και σε πραγματικό χρόνο πόσα εισιτήρια έχουν εκδοθεί για ένα συγκεκριμένο τρένο», όπως είπε.

Τόνισε, πάντως, ότι για τα μέτρα προστασίας στους σταθμούς υπεύθυνος είναι ο ΟΣΕ, στον οποίο έχει ήδη αποσταλεί σχετικό αίτημα ενημέρωσης. Σχετικά με την επαναλειτουργία της γραμμής Κιάτο – Αίγιο, ο κ. Τσαλίδης σημείωσε πως δεν έχουμε ολοκληρωθεί ακόμη οι δοκιμές. Εκτίμησε πάντως ότι τα δρομολόγια μπορούν να ξεκινήσουν πριν το καλοκαίρι, αν το επιτρέψουν οι συνθήκες, ενώ μέχρι το τέλος του 2012 θα έχουν ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση και το σύστημα ελέγχου της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Προσωπικό
Αναφερόμενος στο προσωπικό, ο κ. Τσαλίδης τόνισε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όλο αυτό το διάστημα δεν προσχώρησε σε αναστολή συμβάσεων «ενώ είχε το δικαίωμα», δεν προχώρησε σε εκ περιτροπής εργασία κα πλήρωσε κανονικά το δώρο «ενω είχε δικαίωμα αποπληρωμής του έως τον Σεπτέμβριο.

Σχολιάζοντας τις καταγγελίες για απολύσεις τεχνικών, δηλωσε πως «το μόνο που κάναμε είναι να μην ανανεώσουμε κάποιες συμβάσεις που έληξαν στις 30 Απριλίου στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της λειτουργίας της τεχνικής βάσης. Θα εξετάσουμε τι θα κάνουμε με τους εν λόγω εργαζόμενους όταν επανέλθουμε στην κανονικότητα».

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το