Τοπικά

Απολυτήρια Λυκείου διαφόρων ταχυτήτων – Στην τελική ευθεία για τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων

Οι φετινοί τελειόφοιτοι της Γ’ Τάξης Λυκείου θεωρούνται από τους τυχερούς. Ο λόγος, γιατί θα πάρουν απολυτήριο με τον βαθμό των γραπτών εξετάσεων του Ιουνίου να μετρά μόνο για πέντε μαθήματα, ενώ στα υπόλοιπα εννιά θα προσμετρηθούν οι προφορικοί βαθμοί των δύο τετραμήνων.
Αυτό σημαίνει ότι έχουν αυξημένες πιθανότητες να σημειώσουν πολύ καλό βαθμό απολυτηρίου που θα τους βοηθήσει μετέπειτα σε κάποια επαγγελματική στόχευση.
Γιατί μπορεί το απολυτήριο να έχει απομυθοποιηθεί εδώ και δεκαετίες, όμως έρχονται έτσι τα πράγματα που πάντοτε είναι απαραίτητο, όπως, όταν χρειαστεί, να συμμετάσχει κάποιος σε ένα διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
Βέβαια πέρυσι ίσχυε άλλο σύστημα για την απόκτηση του απολυτηρίου, ενώ μέχρι και πριν τρία χρόνια, πάλι ήταν άλλο το σύστημα.
Συνεπώς το συμπέρασμα είναι πως μέσα τουλάχιστον σε μια πενταετία έχουμε πολλαπλές ταχύτητες απολυτηρίων με άλλους τελειόφοιτους να θεωρούνται πιο τυχεροί λόγω των απαιτήσεων και των προϋποθέσεων και άλλους πιο αδικημένοι.

Λίγα γραπτά
Πιο συγκεκριμένα οι φετινοί τελειόφοιτοι μαθητές της Γ’ Τάξης Λυκείου διαγωνίστηκαν γραπτώς σε τέσσερα μαθήματα, Γλώσσα-Λογοτεχνία, Ιστορία, Μαθηματικά και Φυσική και η επίδοσή τους θα προσμετρηθεί με τους προφορικούς βαθμούς των δύο τετραμήνων που είναι σε αυτά τα μαθήματα. Στα υπόλοιπα μαθήματα ο βαθμός στο απολυτήριο θα προκύψει από την προσμέτρηση των προφορικών βαθμών των δύο τετραμήνων.
«Οι φετινοί τελειόφοιτοι έχουν αυξημένες πιθανότητες να αποκτήσουν απολυτήριο με πολύ καλούς βαθμούς» τονίζουν με νόημα καθηγητές.
Μέχρι και πέρυσι οι τελειόφοιτοι είχαν γραπτές εξετάσεις και στα 14-15 μαθήματα και ο τελικός βαθμός του απολυτηρίου προέκυπτε από την επίδοση στις γραπτές εξετάσεις και τους προφορικούς βαθμούς στα δύο τετράμηνα.
Καθηγητές ανέφεραν πως «αυτοί οι τελειόφοιτοι είχαν πιο δύσκολη αποστολή για να βγάλουν ένα καλό απολυτήριο, αφού συνήθως με τους γραπτούς διαγωνισμούς οι βαθμοί πέφτουν».

Ακόμη πιο δύσκολα
Μέχρι και το 2015-2016 όμως υπήρχε άλλο σύστημα με το απολυτήριο. Ειδικότερα ο βαθμός του απολυτηρίου διαμορφωνόταν αφενός στα μαθήματα που εξετάζονταν πανελλαδικά, τέσσερα ή πέντε ή έξι, από την προσμέτρηση της γραπτής επίδοσης στις πανελλαδικές και των βαθμών στα δύο τετράμηνα. Αφετέρου στα μαθήματα που δεν διαγωνίζονταν στις πανελλαδικές ο βαθμός προέκυπτε από την προσμέτρηση του γραπτού βαθμού στις απολυτήριες εξετάσεις και του προφορικού βαθμού στα δύο τετράμηνα.
Δηλαδή ένας υποψήφιος που είχε στα αρχαία ελληνικά 18 και στα δύο τετράμηνα και έγραφε στις πανελλαδικές 12, ο τελικός βαθμός έπεφτε κάτω από τον βαθμό δεκαπέντε.
«Είναι προφανές ότι εκείνο το σύστημα για την απόκτηση του απολυτηρίου ήταν ακόμη πιο δύσκολο, καθώς η επίδοση στις γραπτές εξετάσεις των πανελλαδικών είναι συνήθως χαμηλότερη από τον προφορικό βαθμό στα δύο τετράμηνα. Εξάλλου δεν πρέπει να αγνοείται και ο παράγων της γνωστής επιείκειας, όπως ο προφορικός βαθμός είναι συνήθως κατά δύο με τρεις βαθμούς πιο πάνω από την πραγματική αξία του μαθητή» αναφέρεται από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Πάντως καθηγητές αναφέρουν πως το απολυτήριο είναι πάντα χρήσιμο. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς έρχονται στο σχολείο ενήλικες και ζητούν επικαιροποίηση του απολυτηρίου τους για να συμμετάσχουν σε κάποιο διαγωνισμό ΑΣΕΠ, ενώ άλλοι το θέλουν για το βιογραφικό τους, αλλά και για εύρεση εργασίας στο εξωτερικό».
Σε γενικές γραμμές η πορεία των συστημάτων δείχνει ότι τα πράγματα καθώς περνούν τα χρόνια γίνονται μάλλον όλο και πιο ευνοϊκά για τους μαθητές.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το