Τοπικά

Από 11% – 20% η μείωση του τζίρου των εκπτώσεων “Θ”

εκπτώσεις

Από 11% μέχρι 20% κυμάνθηκε η πτώση του τζίρου των φετινών χειμερινών εκπτώσεων στην αγορά του Βόλου, σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ). Η πτώση του τζίρου κυμάνθηκε σε ποσοστό κοντά στον πανελλαδικό μέσο όρο, που έφθασε στο 17,3%. Μετά το τέλος των χειμερινών εκπτώσεων ξεκίνησαν ήδη οι προσφορές, ενόψει της θερινής περιόδου.
Η πτώση του τζίρου μάλιστα ήταν τέτοια, που έφθασε στα επίπεδα του διμήνου Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2011 (17,64% μείωση), όταν η οικονομική κρίση βρισκόταν στο ζενίθ. Οι εμπορικές επιχειρήσεις συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα ρευστότητας, ενώ αδυνατούν να αντιδράσουν στα αλλεπάλληλα φοροεισπρακτικά μέτρα.
Ωστόσο στη Θεσσαλία τη μεγαλύτερη μείωση του τζίρου φέρεται να είχαν τα εμπορικά καταστήματα στην Καρδίτσα (31-40%) και τη μικρότερη της Λάρισας (0-10%).
Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου, η πτώση του τζίρου στα εμπορικά καταστήματα στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων κυμάνθηκε από 11% μέχρι 20% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, με κυριότερες αιτίες την οικονομική κρίση που συνεχίζεται, την πολιτική αβεβαιότητα λόγω των εθνικών εκλογών και των αποτελεσμάτων τους, αλλά και τον καιρό, που φέτος ήταν πραγματικά χειμωνιάτικος.
Σύμφωνα με την έρευνα το 70% των ερωτηθέντων εμπόρων δήλωσαν ότι οι πωλήσεις ήταν συρρικνωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, ενώ δύο στους δέκα (22%) ότι κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα και μετά βίας ένας στους δέκα (8%) λίγο καλύτερα από πέρυσι. Όσον αφορά στο εύρος της μειούμενης εμπορικής κίνησης, οι απαντήσεις ποικίλουν, καθώς το 23% δηλώνει πτώση της τάξης του 11 – 20%, άλλο ένα 23% μείωση πωλήσεων 21% – 30% και μόνο το 10% πτώση της τάξης του 0-10%. Ένας στους πέντε (20%) δηλώνει ποσοστό πτώσης του 30-40% και σχεδόν ένας στους τέσσερις (23%) δηλώνει πως η πτωτική τάση του τζίρου τους ξεπέρασε το 40%. Τέλος, η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων (92%) αποτύπωσε την ανύπαρκτη επίδραση που επέφερε το άνοιγμα των καταστημάτων την 1η Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων στην τόνωση της καταναλωτικής δαπάνης, ενώ πρέπει να τονιστεί πως μόνο το 42% των καταστημάτων παρέμειναν ανοικτά τη Κυριακή 18 Ιανουαρίου.
Οι πολιτικές εξελίξεις προκάλεσαν επιπλέον καταναλωτική αδράνεια και εξασθένιση κάθε ενδιαφέροντός για αγορές την προεκλογική περίοδο, ενώ συνοδεύτηκαν από φοβία του δυνητικού καταναλωτή κατά τη μετεκλογική περίοδο και μέχρι την επίτευξη της πρώτης συμφωνίας με τους δανειστές. Η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων, ακόμα και λίγο πριν τις εκλογές πάντως, ήταν η πιο θετική περίοδος μέσα στις εκπτώσεις.
Τα ποσοστά των εκπτώσεων, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, κυμάνθηκαν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων προέβη σε γενναίες μειώσεις τιμών, που ξεκινούσαν από το 30% και στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπερνούσαν το 50%, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις άγγιξαν και το 80%. Πάνω από 5 στους 10 εμπόρους (55%) υποδεικνύουν ως καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 12/1 έως 31/1, παρά τη διενέργεια των εκλογών. Αντίστοιχα, 3 στους 10 υπέδειξαν την περίοδο από 1/2 έως 15/2 ως την πιο αποδοτική και λιγότεροι από 2 στους 10 (15%) εκείνη από 16/2 έως 28/2, παράμετρος η οποία υποδηλώνει την κάμψη της αγοραστικής κίνησης στα εμπορικά καταστήματα κατά τη διάρκεια του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Φεβρουαρίου.

Προσφορές

Δεκάδες εμπορικά καταστήματα του Βόλου ξεκίνησαν ήδη προσφορές από χθες. Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 56885/10-11-2014, ΦΕΚ 3107Β, απελευθερώνονται οι προσφορές, με μόνη προϋπόθεση τον περιορισμό της ποσότητας των προσφερόμενων ειδών στο 50% του δυναμικού του καταστήματος.
Οι προσφορές συγκεκριμένων προϊόντων ή προϊόντων ορισμένης κατηγορίας πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από τις περιόδους των εκπτώσεων. Κατά τη διενέργεια των προσφορών πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα.
Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, προσφορών και προωθητικών ενεργειών πρέπει να εμφανίζεται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή του προϊόντος ή το πρόσθετο όφελος στην περίπτωση των προωθητικών ενεργειών, προκειμένου η σύγκριση τους να είναι απλή και σαφής. Συμπληρωματικά μπορεί να αναφέρεται και το αντίστοιχο ποσοστό έκπτωσης στο χώρο πώλησης γενικά ή ανά προϊόν.  Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Ηλεκτρονικό μητρώο καταγγελιών

Ηλεκτρονικό μητρώο καταγγελιών λειτουργεί στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, για την καταχώριση σε αυτό, των πάσης φύσεως καταγγελιών καταναλωτών.  Η καταχώριση της καταγγελίας γίνεται μέσω της ιστοσελίδας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή www.1520.gov.gr, με τη χρήση ηλεκτρονικής φόρμας στην οποία ο καταναλωτής συμπληρώνει τα στοιχεία του καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης, την πρακτική της οποίας θέλει να καταγγείλει.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το