Άρθρα

Ανοίγουν τα σχολεία;

Του Γιάννη Ιατρού

14 Σεπτεμβρίου και όχι 7, θα ανοίξουν τελικά τα σχολεία, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά μέσα σε πολύ λίγες μέρες την προχειρότητα και την έλλειψη συγκροτημένου σχεδίου στην εκπαίδευση για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερων συνθηκών που συνοδεύουν την πανδημία.
Το οξύμωρο είναι γιατί, όταν δεν έχεις προετοιμαστεί σχεδόν καθόλου για τη νέα σχολική χρονιά – μετά κορωνοϊού – να επισπεύσεις το άνοιγμα των σχολείων, αντί να αξιοποιήσεις στο έπακρο τον διαθέσιμο χρόνο; Ποια νέα δεδομένα που δεν μπορούσε να αξιοποιήσει νωρίτερα η κ. Κεραμέως και οι επιτελείς της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη παρουσιάστηκαν τις τελευταίες μέρες και οδήγησαν σε αυτήν την αλλαγή της τελευταίας στιγμής, ενώ εξαρχής φαινόταν η σοβαρότερη επιλογή;

Η ανικανότητα, η ανεπάρκεια και η ανευθυνότητα του υπουργείου Παιδείας άλλωστε είχε φανεί ήδη μερικές μέρες νωρίτερα, όταν η κυβέρνηση νομοθέτησε σχετικά με την υποχρεωτική χρήση μάσκας στα σχολεία, αρνούμενη να τις παραχωρήσει δωρεάν! Μπορεί να έχει χρήματα για τα ιδιωτικά θεραπευτήρια, για τα ΜΜΕ ή τα κέντρα κατάρτισης τύπου «σκόιλ_ελικίκου», αλλά όταν χρειάζεται να παραχωρήσει το αυτονόητο στους πολίτες που καλούνται να επιβαρυνθούν λόγω των νέων συνθηκών, σφυρίζει αδιάφορα αποκαλώντας τη μάσκα «προσωπικό εργαλείο» και επικαλούμενη την «ατομική ευθύνη». Η ατομική ευθύνη πραγματώθηκε στην καραντίνα της άνοιξης. Η κυβερνητική ευθύνη, όμως, πού είναι;

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι έντονες αντιδράσεις οδήγησαν σε αναδίπλωση στο επίμαχο ζήτημα, αδειάζοντας την υπουργό για επικοινωνιακό όφελος του πρωθυπουργού, αφού την ανακοίνωση για δωρεάν μάσκες σε κάθε μαθητή δεν έκανε εκείνη, αλλά ο υπουργός Εσωτερικών, κ. Θεοδωρικάκος. Τι άλλαξε όμως, από τη στιγμή που η κ. Κεραμέως μιλούσε για «ατομική ευθύνη», μέχρι τη στιγμή που ελήφθη η απόφαση για παροχή δωρεάν μασκών; Βρήκαμε λεφτά απ’ τα λεφτόδεντρα του κ. Πέτσα; Όχι, απλά μερικοί Δήμοι με δημάρχους που δεν ανήκουν στη ΝΔ, όπως ο Δήμος Χαλανδρίου, έλαβαν μέτρα για να προμηθεύσουν τα σχολεία τους με μάσκες, σέρνοντας έτσι τον πρωθυπουργό σε μία προσπάθεια διαχείρισης του επικοινωνιακού κόστους, το οποίο σε τελική ανάλυση φαίνεται να είναι και το μοναδικό πράγμα που τον ενδιαφέρει – πέραν απ’ την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων, όπως άλλωστε φημολογείται πως έγινε και στην περίπτωση του διαγωνισμού-εξπρές για τις μάσκες.

Και μετά εγένετο… παγουρίνο! Για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, η κ. Κεραμέως ανακοίνωσε μεγαλοπρεπώς την παροχή ενός παγουριού σε κάθε μαθητή, δωρεά του Ιδρύματος Λασκαρίδη, ένα ίδρυμα που φαίνεται σύμφωνα με δημοσιεύματα να έχει συνδεθεί επιχειρηματικά με τον κρυφό χορηγό της εταιρείας της Μαρέβας Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη, αλλά και με την εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».
Με πολλές παλινωδίες και εύλογες ανησυχίες για την ετοιμότητά τους, με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και αίθουσες, αφού δεν έγινε καμία προσπάθεια να αυξηθούν ούτε οι μεν ούτε οι δε, τα σχολεία φέτος ανοίγουν, συν τοις άλλοις… με περισσότερους μαθητές ανά αίθουσα! Σε μία εποχή που η ανάγκη για τήρηση αποστάσεων είναι στην αιχμή του δόρατος για την αντιμετώπιση της πανδημίας, η κ. Κεραμέως αύξησε τον αριθμό των μαθητών που επιτρέπονται ανά τμήμα, και επέμεινε στην απόφασή της παρά τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, των εκπαιδευτικών και των γονιών που εύλογα ανησυχούν. Και μάλιστα, επέμεινε επιχειρώντας με θράσος να υποτιμήσει τη νοημοσύνη των πολιτών, δηλώνοντας πως δεν υπάρχει πρόβλημα καθώς ο μέσος όρος των μαθητών ανά αίθουσα είναι 17! Λες και, ακόμα κι αν δεχτούμε τους υπολογισμούς ως αληθείς, δεν έχουμε εικόνα της αντίθεσης των απομονωμένων ολιγοπληθών αιθουσών στα νησιά και τα χωριά μας έναντι των πολυπληθών αιθουσών στα δημόσια σχολεία των αστικών κέντρων. Το ότι μία αίθουσα έχει 9 μαθητές στο ακριτικό νησί, δε σημαίνει ότι μια αίθουσα στην πρωτεύουσα μπορεί να έχει 25, αν ο μέσος όρος βγαίνει 17!

Τι να περιμένει κανείς, όμως, από την υπουργό Παιδείας που λειτουργεί με μοναδικό γνώμονα την εξυπηρέτηση των ιδιωτικών σχολείων και κολεγίων, ανεχόμενη – αν δεν επιδιώκει – τη διαρκή υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά και της θέσης των εκπαιδευτικών εν γένει; Από μία υπουργό Παιδείας κοσμικού κράτους που προωθεί όλο και περισσότερο την επιβολή της θρησκείας στην εκπαίδευση, εις βάρος καλλιτεχνικών και ανθρωπιστικών επιστημών; Από μία υπουργό Παιδείας που έχει δηλώσει πως το παιδί της πρώτα είπε «μπαμπά, μετά μαμά και μετά Κυριάκος»…;

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το