Σε δήλωσή του για το καλάθι του νοικοκυριού ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος αναφέρει:
«Παράνοια είναι να κάνεις το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά και κάθε φορά να περιμένεις διαφορετικό αποτέλεσμα, λέει το γνωστό ρητό. Πώς, όμως, αυτό βρίσκει εφαρμογή στην περίπτωση του πολυδιαφημιζόμενου πονήματος του κ. Γεωργιάδη που ακούει στο όνομα «καλάθι του νοικοκυριού»;
Το καλάθι του νοικοκυριού είναι η νέα ενέργεια του Υπουργείου Ανάπτυξης για την προστασία του καταναλωτή απέναντι στην ακρίβεια και τις ανεξέλεγκτες ανατιμήσεις προϊόντων ευρείας κατανάλωσης.
Μπορεί ο κ. Γεωργιάδης να επιστράτευσε όλο το ταλέντο του στην προώθησή του φωτογραφιζόμενος με μακαρόνια και πάσης φύσεως προϊόντα ανά χείρας σε διαδρόμους σούπερ μάρκετ, η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι ότι το καλάθι του νοικοκυριού δεν είναι παρά ένα ακόμα παρατηρητήριο τιμών που δε θα αποδώσει και δε θα ανακουφίσει τους πολίτες.
Όπως αποδεδειγμένα δεν απέδωσαν και οι αντίστοιχες ενέργειες για σύγκριση τιμών που προηγουμένως είχαν γίνει για τις τιμές των προϊόντων στις λαϊκές αγορές και στα καύσιμα.
Η Κυβέρνηση επιμένει σε αποτυχημένες συνταγές και παρεμβάσεις συμπληρωματικού χαρακτήρα που έχουν ως στόχο να περιορίσουν τις συνέπειες του προβλήματος, και όχι να αντιμετωπίσουν το ίδιο το πρόβλημα.
Η ακρίβεια δε χτυπιέται με τα έτσι κι αλλιώς φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή τις πολύ μικρές συσκευασίες επώνυμων προϊόντων που θα μπουν στο καλάθι, αλλά με την πάταξη της αισχροκέρδειας και της ασυδοσίας των μεσαζόντων, τους ουσιαστικούς ελέγχους στην αλυσίδα εφοδιασμού και την επιβολή γενναίων προστίμων σε όσους αθέμιτα κερδοσκοπούν στην αγορά ειδών διατροφής. Οι πολίτες θα δουν τις τιμές να μειώνονται με μέτρα ενεργητικής πολιτικής, όπως η μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα στο 6%.
Το καλάθι του νοικοκυριού σχεδιάστηκε με το βλέμμα στις δυνατότητες και την πραγματικότητα των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, παραβλέποντας πλήρως αυτή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε όλη την Ελλάδα που με «τεφτέρια» διευκολύνουν καθημερινά τους πολίτες.
Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ θα μπορούν ξεστοκάρουν και να ξεπουλήσουν προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές, να προωθούν παράλληλα τις ιδιωτικές ετικέτες τους με τις ευλογίες της Κυβέρνησης, χωρίς να υπάρχει καμία διασφάλιση ότι δε θα αυξηθούν οι τιμές των υπόλοιπων προϊόντων εκτός καλαθιού».