Τοπικά

Αυξημένες ανάγκες εξέτασης μαθησιακών δυσκολιών “Θ”     

pipict

Αυξάνονται τα αιτήματα γονέων που ζητούν να εξεταστεί το παιδί τους από το Κέντρο Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) Μαγνησίας, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία και να μπορέσει να βοηθήσει στη σχολική του επίδοση.

Το πρόβλημα βέβαια είναι πως το ΚΕΔΔΥ δεν διαθέτει το απαιτούμενο επιστημονικό και εκπαιδευτικό προσωπικό για να εξετάζει άμεσα όλα τα αιτήματα και γι’ αυτό βάζει σε προτεραιότητα περιπτώσεις που επείγουν, όπως οι μαθητές της Γ’ Τάξης που ετοιμάζονται για πανελλαδικές εξετάσεις και πρέπει να έχουν την πιστοποίηση για προφορική εξέταση.

Μάλιστα αξίζει να τονιστεί ότι αυτή την περίοδο εξετάζονται περιστατικά για τα οποία είχαν υποβληθεί αιτήματα πριν ενάμιση χρόνο περίπου.

Η προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ Μαγνησίας κ. Μαρία Λουάρη τόνισε πως «αυτή την περίοδο εξετάζουμε αιτήματα γονέων που υποβλήθηκαν στα τέλη του 2013. Πρόκειται για αιτήματα που αφορούν στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με εξαίρεση τη Γ’ Τάξη Λυκείου, όπου ήδη έχουμε εξετάσει τα αιτήματα. Σε γενικές γραμμές προχωράμε, αλλά με αργούς ρυθμούς. Χρειαζόμαστε οπωσδήποτε ένα εκπαιδευτικό πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή ένα δάσκαλο, που δεν έχουμε, καθώς και έναν ψυχολόγο και έναν κοινωνιολόγο, για να συγκροτούμε ακόμη μια τριμελή επιτροπή και να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τα περιστατικά. Πέρυσι είχαμε δάσκαλο, αλλά δεν είχαμε φιλόλογο. Γενικώς δεν υπάρχει και χρονιά που να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε ακόμη πιο οργανωμένα».

Η ίδια πρόσθεσε πως τη ίδια στιγμή που το υπουργείο Παιδείας δεν κάνει προσλήψεις αναπληρωτών για να βοηθήσει το ΚΕΔΔΥ, παράλληλα τα αιτήματα των γονέων για να εξεταστούν τα παιδιά τους αυξάνονται χρόνο με το χρόνο.

Και αυτό συμβαίνει, γιατί πλέον οι γονείς είναι πιο υποψιασμένοι σε πολλά θέματα. Μάλιστα το ενδιαφέρον και η αγωνία τους μεγαλώνουν, όταν τα παιδιά τους ξεκινούν τη φοίτηση στο Γυμνάσιο, όπου πυκνώνουν οι εξετάσεις και βλέπουν ενδεχόμενες επιπτώσεις στην επίδοσή τους. Εξάλλου με την πιστοποίηση του ΚΕΔΔΥ ο μαθητής από το Γυμνάσιο μπορεί να δίνει προφορικά τις εξετάσεις, οπότε έχει και πρακτικό όφελος.

Στους μαθητές που βρίσκονται στη λίστα αναμονής, κάποιοι μπορεί να έχουν γενικές μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες αντιμετωπίζονται και μπορεί να οφείλονται σε μια ελλιπή μελέτη.

Υπάρχουν, όμως, και οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσορθογραφία που αντιμετωπίζονται με πιο συστηματικό τρόπο.

Εκτός από τις εξετάσεις για τη χορήγηση ή μη πιστοποίησης το ΚΕΔΔΥ βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με τα σχολεία και για την παρακολούθηση των μαθητών που έχουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και πρέπει να στηριχθούν. Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις εκπονούνται και εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Παράλληλα το ΚΕΔΔΥ δέχεται πολλά αιτήματα και από τα ειδικά σχολεία, καθώς οι γονείς θέλουν να ανανεώνουν τις πιστοποιήσεις, αλλά και να λάβουν κάποια επιδόματα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το