Photo Gallery, Πολιτική

50% ακριβότερα τα υποβρύχια;

Διαψεύδεται δημοσίευμα για το κόστος σε σύγκριση με τα αντίστοιχα τουρκικά

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας με ανακοίνωσή του διαψεύδει πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα», σύμφωνα με το οποίο τα δύο νέα γερμανικά υποβρύχια τύπου 214 που παραγγέλθηκαν το 2010 από την ελληνική κυβέρνηση, θα αγοραστούν 50% ακριβότερα από τα πανομοιότυπα υποβρύχια που αγοράζει η Τουρκία.

Η εφημερίδα, που κάνει αναφορά της συνεδρίασης του Συμβουλίου Άμυνας (ΣΑΜ) στις 11 Μαρτίου 2010, σημειώνει ότι η Τουρκία συμφώνησε να καταβάλλει στη γερμανική Thyssen Krupp Marine Systems συνολικά 2 δισ. ευρώ για τη ναυπήγηση έξι υποβρυχίων τύπου «Παπανικολής», δηλαδή τιμή μονάδας 333 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το κόστος ανά μονάδα των δύο υποβρυχίων του ιδίου τύπου που συμφώνησε η κυβέρνηση το 2010 να αγοράσει, φθάνει τα 500 εκατ. ευρώ.

«Το ζήτημα αυτό διερευνήθηκε κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, οπότε και εξηγήθηκε από γερμανικής πλευράς ότι η τιμή για τα τουρκικά υποβρύχια περιλαμβάνει το κόστος των υπό συναρμολόγηση γερμανικών μερών των υποβρυχίων, χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος των εργασιών στα τουρκικά ναυπηγεία καθώς και το κόστος των πρόσθετων τουρκικών υλικών και συστημάτων. Σε αντίθεση με την τιμή για τα ελληνικά υποβρύχια που περιλαμβάνει το ολοκληρωμένο προϊόν και άρα όχι μόνο τα ποσά που καταβάλλονται στη γερμανική πλευρά για τα υλικά και την τεχνογνωσία, αλλά και τα ποσά που καταβάλλονται στα ΕΝΑΕ για τις εργασίες που γίνονται στην Ελλάδα και για τα πρόσθετα υλικά.

«Είναι συνεπώς προφανές ότι πρόκειται για δύο διαφορετικά συμβατικά αντικείμενα, καθώς το τουρκικό κόστος αφορά μόνο την HDW και όχι τα τουρκικά ναυπηγεία, ενώ το ελληνικό κόστος περιλαμβάνει και την HDW και τα ελληνικά ναυπηγεία.

«Άλλωστε, στην ίδια συνεδρίασή του το ΣΑΜ έκρινε απολύτως ικανοποιητική και συμφέρουσα την τιμή των δύο υποβρυχίων που είναι σταθερή, δεν υπόκειται σε προσαυξήσεις και προσαρμογές, είναι συνεπώς τελικά χαμηλότερη της τιμής των υποβρυχίων της αρχικής σύμβασης του 2000 και κινείται μέσα στο εύρος τιμών που είχε προσδιορίσει ως αποδεκτό και επωφελές το ίδιο το ΓΕΝ σε συνεργασία με την ΓΔΑΕ πριν την έναρξη των διαπραγματεύσεων για την συμβιβαστική ρύθμιση των διαφορών που είχαν προκύψει με την καταγγελία των συμβάσεων εκ μέρους της γερμανικής πλευράς τον Σεπτέμβριο του 2009 -διαφορών που εκκρεμούσαν στην κρίση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου» αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Παρέμβαση Κεφαλογιάννη

στη διαμάχη Louis-ΝΑΤ

Την άποψη ότι σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία δεν πρέπει να υπάρξει δικαστική προσφυγή κατά της εταιρίας Louis εξέφρασε ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μ.Κεφαλογιάννης, σχολιάζοντας τη διαμάχη με το ΝΑΤ. Ζήτησε, δε, να λυθεί το θέμα με νομοθετική ρύθμιση του Γ. Διαμαντίδη.

Το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο δεν αναγνωρίζει το νόμο 3409/2005 (επί υπουργίας Κεφαλογιάννη) για επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών, θεωρώντας ότι δεν υπερισχύει του παλαιότερου νόμου 2687/1953, άρθρο 13, που αναφέρει ότι η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει τις ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών, με αποτέλεσμα το ΝΑΤ να ζητεί αυτή τη στιγμή από τον όμιλο κυπριακών συμφερόντων 15 εκατ. ευρώ.

Ο πρώην υπουργός διερωτάται αν πράγματι υπάρχει πολιτική βούληση για επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών και μείωση της ανεργίας, καθώς τώρα που θα φύγουν τα κρουαζιερόπλοια από την ελληνική σημαία, το ΝΑΤ θα αναγκαστεί να εκταμιεύσει ένα τεράστιο ποσό, για να πληρώνει τους εκατοντάδες ναυτικούς που θα μείνουν άνεργοι, ειδικά σε κλάδους και ειδικότητες που δεν μπορούν να βρουν δουλειά.

Σε ερώτηση γιατί ο ίδιος όταν ήταν υπουργός δεν προχώρησε στη διευθέτηση του ζητήματος μεταξύ του ΝΑΤ και της εταιρείας «Louis», ο Μ. Κεφαλογιάννης τονίζει ότι ουδέποτε του ζητήθηκε κάτι τέτοιο από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο και μάλιστα τονίζει ότι είχε προβλεφθεί τότε και για το 2005 και για το 2006 ειδικό κονδύλι στον προϋπολογισμό για την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των ναυτικών που θα απασχολούνταν σε κρουαζιερόπλοια.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το