Photo Gallery, Τοπικά

Υπεύθυνος ο κρατισμός για το στραγγαλισμό της οικονομίας

Δήλωσε από το Βόλο η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ κ. Μαρία Ρεπούση, η οποία κατέθεσε πρόταση για τη λιμενική πολιτική

«Θολό» το επενδυτικό τοπίο για τα λιμάνια που απαιτούν επενδύσεις και υποδομές για να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό, με την κυβέρνηση να καθυστερεί στη λήψη αποφάσεων. Το συμπέρασμα προκύπτει από τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε χθες στο δημαρχείο Βόλου η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ κ. Μαρία Ρεπούση, η οποία κατέθεσε την πρόταση του κόμματος για τη λιμενική πολιτική.

Η βουλευτής δήλωσε ότι ο κρατισμός είναι υπεύθυνος για το στραγγαλισμό της οικονομίας, ενώ η πολιτική για τα λιμάνια χρειάζεται σαρωτικές αλλαγές, προκειμένου να «ανοίξουν» και θέσεις εργασίας.

Υποστήριξε πως πρέπει να εισρεύσουν ιδιωτικά κεφάλαια προς όφελος του δημοσίου και πρότεινε την άμεση δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, η οποία θα ρυθμίζει τα θέματα του ανταγωνισμού, εφόσον παραχωρηθούν λιμενικοί χώροι σε ιδιώτες.

Σε ό,τι αφορά στο ανύπαρκτο επενδυτικό τοπίο δήλωσε ότι ακόμα δεν  έχει ξεκαθαρίσει εάν η διαχείριση των λιμένων θα «περάσει» στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων ή θα μείνει στην αρμοδιότητα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Επίσης δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία δικτύωσης των λιμανιών καθώς υπάρχει προβληματισμός από τη ΔΗΜΑΡ για το κατά πόσο οι επενδυτές θα δώσουν ισάξια βαρύτητα στα λιμάνια που θα κληθούν να δραστηριοποιηθούν ή θα εγκαταλειφθούν περιφερειακές υποδομές από την ώρα που θα συμπεριληφθούν σε μια αλυσίδα, όπου leader θα είναι συγκεκριμένα λιμάνια.

«Εμείς συμφωνούμε με τις παραχωρήσεις λιμενικών χώρων, αλλά όχι με τις παραχωρήσεις μετοχών ή ιδιοκτησίας», δήλωσε.

Η κ. Ρεπούση διέψευσε όσα διαρρέονται από τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου περί ενδιαφέροντος επενδυτών. Θεώρησε πρόωρη κάθε συζήτηση και τόνισε ότι δεν γνωρίζει ποιοι θα μπορούσαν να ενδιαφερθούν για οποιαδήποτε υποδομή από την ώρα που δεν έχει ξεκαθαρίσει το θεσμικό πλαίσιο, στο οποίο θα κινηθούν.

Εκτίμησε ότι το λιμάνι του Βόλου θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια σύγχρονη υποδομή, που θα εξυπηρετεί και στις αστικές ανάγκες της πόλης, όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες του ανεπτυγμένου κόσμου. Τόνισε πως η ΔΗΜΑΡ θα καταθέσει ερώτηση στη Βουλή για το τέρμιναλ που «σαπίζει» ενώ πρότεινε να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ τα περιβαλλοντικά έργα ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ, που απαιτούνται για την προστασία της πόλης.

Από τον Οργανισμό Λιμένος ενημερώθηκε ότι υπολείπεται ένα 10% για την ολοκλήρωση των περιβαλλοντικών έργων, τα οποία κοστίζουν 5 εκατομμύρια ευρώ, αλλά δεν εξηγήθηκε στη βουλευτή ότι δεν τηρούνται και οι περιβαλλοντικοί όροι που δεν κοστίζουν και αποτελούν υποχρέωση του ΟΛΒ.

Επίσης η κ. Ρεπούση τόνισε την ανάγκη να καθιερωθεί ο Βόλος ως προορισμός κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με πολιτικές που θα κατευθύνουν τους επισκέπτες στην ενδοχώρα του Νομού και δεν θα υπάρχουν διαρροές προς τα Μετέωρα.

«Δικαίωμα η απεργία»

Η βουλευτής ρωτήθηκε για ποιο λόγο ένας επενδυτής να καταθέσει πρόταση αξιοποίησης λιμενικών υποδομών όταν το θεσμικό πλαίσιο είναι ασαφές και η χώρα αφενός δεν έχει αποφασίσει το βηματισμό που θα ακολουθήσει, αφετέρου οι συνεχόμενοι αποκλεισμοί από διαμαρτυρόμενες ομάδες, λειτουργούν αποτρεπτικά.

«Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στην απεργία, αλλά οι δρόμοι, τα αεροδρόμια και τα λιμάνια δεν μπορούν να είναι κλειστά και να απαγορεύεται η πρόσβαση σε πολίτες. Υπάρχει η έννοια του δημοσίου συμφέροντος, που είναι πάνω απ’ όλα, και η πολιτεία πρέπει να το διασφαλίσει.

 

Λιμάνι και πόλη

Για τα ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία του λιμανιού, σε συνδυασμό με τη λειτουργία της πόλης, και τα οποία διεκδικεί σταθερά ο Δήμος Βόλου, ενημερώθηκε χθες από στελέχη της Δημοτικής Αρχής η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς και υπεύθυνη του τομέα Ναυτιλίας του κόμματος κ. Μαρία Ρεπούση, στο πλαίσιο της επίσκεψης που πραγματοποιεί στο Βόλο.

Λόγω απουσίας του δήμαρχου Π. Σκοτινιώτη στην Αθήνα, η κ. Ρεπούση συναντήθηκε με την αναπληρώτρια δήμαρχο Ν. Οικονόμου, και τους αντιδήμαρχους Δ. Δερβένη και Φ. Λαμπρινίδη, παρουσία του γραμματέα και μελών της Νομαρχιακής Επιτροπής Μαγνησίας της ΔΗΜ.ΑΡ. Η ενημέρωση επικεντρώθηκε στα τρία βασικά θέματα που ο Δήμος Βόλου ζητεί να αντιμετωπιστούν άμεσα, λαμβάνοντας υπόψη και τις ρυθμίσεις του νομοσχέδιου που αφορούν στο μέλλον και τον τρόπο λειτουργίας των λιμανιών της χώρας, με την εξέλιξη της συνένωσής τους σε λιμενικά δίκτυα.

Το πρώτο, και μάλιστα, κατεπείγοντος χαρακτήρα, θέμα που ζητεί ο Δήμος Βόλου να αντιμετωπιστεί, αφορά στην παραχώρηση στο Δήμο Βόλου της χερσαίας ζώνης του λιμένα Βόλου, στην οποία το λιμάνι ούτε ασκεί, ούτε και πρόκειται να ασκήσει ποτέ οποιαδήποτε δραστηριότητα, με οποιοδήποτε καθεστώς κι αν λειτουργήσει. Όπως τόνισε η κ. Οικονόμου, «πρόκειται για ζωτικά τμήματα της πόλης, όπως ο πεζόδρομος της παραλίας, το πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου, η παραλία της Αγριάς κλπ, τα οποία πρέπει να παραχωρηθούν στην πόλη, αφού στην πράξη η πόλη τα διαχειρίζεται και έχει την ευθύνη τους (καθαριότητα, κλπ)».

Οι άλλες δυο εκκρεμότητες που ο Δήμος Βόλου πιέζει ώστε να αντιμετωπιστούν άμεσα είναι: Να εγκριθεί άμεσα το master plan από την ΕΣΑΛ και να τεθεί σε εφαρμογή, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των απαραίτητων έργων, έτσι ώστε, πριν γίνει οποιαδήποτε συζήτηση για ιδιωτικοποίηση δραστηριοτήτων του λιμανιού, να είναι απολύτως διασφαλισμένα ο χαρακτήρας του και οι προβλεπόμενες χρήσεις. Στο σημείο αυτό επισημάνθηκε ότι θέση και στόχος όλων των τοπικών φορέων είναι η διασφάλιση του μικτού χαρακτήρα του λιμανιού (εμπορικό και επιβατικό – τουριστικό).

Το τρίτο θέμα που ο Δήμος Βόλου ζητεί να προωθηθεί άμεσα είναι να υλοποιηθεί, χωρίς άλλη καθυστέρηση, η ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για τη λειτουργία του λιμένα Βόλου, προκειμένου να υπάρξει, τόσο περιβαλλοντική αναβάθμιση της πολύπαθης συνοικίας του Παλαιού Λιμεναρχείου και συνολικά  της πόλης, όσο και αναπτυξιακή αναβάθμιση του λιμανιού.

Από την πλευρά του ο κ. Δερβένης σημείωσε πως στο πλαίσιο του μικτού χαρακτήρα του λιμανιού, στόχος του Δήμου είναι η ταυτόχρονη ενίσχυση του τουριστικών δραστηριοτήτων του. Το μέσον για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός είναι η μεταφορά από την 1η στον 3η προβλήτα της δραστηριότητας διακίνησης σκραπ και γενικότερα χύδην φορτίων, με παράλληλη μεταφορά του ελλιμενισμού κρουαζιεροπλοίων στον κεντρικό προβλήτα, γεγονός που θα επιτρέψει και την αξιοποίηση του τέρμιναλ του λιμένα, για το οποίο δαπανήθηκαν εκατομμύρια ευρώ. Η θέση αυτή του Δήμου εκφράζεται και στο master plan του λιμανιού, για το οποίο, μετά από ευρύτατη διαβούλευση, υπήρξε σχεδόν καθολική σύγκληση των τοπικών φορέων.

Η κ. Ρεπούση εξέφρασε τη στήριξη της ΔΗΜ.ΑΡ. στις διεκδικήσεις του Δήμου Βόλου και δεσμεύτηκε να προωθήσει παρεμβάσεις για την ικανοποίηση των αιτημάτων του Δήμου στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού της έργου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το