Photo Gallery, Τοπικά

Τη δική της «Ανάσταση» περιμένει η αγορά

Την ψυχολογία των καταναλωτών θέλουν να αλλάξουν οι έμποροι του Βόλου

Η αγορά του Βόλου έβαλε τα καλά της και μας περιμένει. Ελάχιστες ημέρες πριν από το Πάσχα και η κίνηση είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών «χαζεύει» τις βιτρίνες των καταστημάτων, με τα ανοιξιάτικα ρούχα και παπούτσια. Παρατηρούν τα σχέδια, τα χρώματα, αλλά και τις τιμές.

«Οι τιμές είναι προσιτές για όλους, τα προϊόντα είναι ποιοτικά και για όλα τα γούστα», τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Κων. Τσέλιος. Προσθέτει πως η καμπάνια του Εμπορικού Συλλόγου θα επικεντρωθεί στην ανάγκη στήριξης της τοπικής αγοράς. «Τα λουκέτα, δυστυχώς, είναι καθημερινά. Από τις 300 επιχειρήσεις που έκλεισαν στο πρώτο τρίμηνο του 2012, οι 60 είναι εμπορικά καταστήματα. Και αυτό είναι πολύ λυπηρό, αφού μιλάμε για μικρομεσαίους», σημειώνει με έμφαση ο κ. Τσέλιος.

Η ερχόμενη Μεγάλη Εβδομάδα θα είναι καθοριστική για πολλούς εμπόρους, οι οποίοι περιμένουν μία μικρή «Ανάσταση», για να πάρουν ανάσα και να επιμηκύνουν την εμπορική τους ζωή….

Η αγορά θα είναι ανοικτή σχεδόν όλη την ημέρα, κάθε μέρα, για να διευκολύνει όλους στις πασχαλινές τους αγορές. Τα περιορισμένα εισοδήματα της μεγάλης πλειοψηφίας των καταναλωτών γίνεται αντιληπτό ότι θα επηρεάσουν την πασχαλινή αγορά και φέτος, ίσως περισσότερο από τα προηγούμενα χρόνια. Η περίοδος των Χριστουγέννων κατέγραψε πτώση 40% του τζίρου, ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου η μείωση έχει ξεπεράσει το 60-70%. Όσο και να υπάρχει αισιοδοξία, η κίνηση στην εμπορική αγορά το Πάσχα, δεν αναμένεται να αυξηθεί εντυπωσιακά. Παρ’ όλα αυτά οι έμποροι ελπίζουν.

«Η ελπίδα δεν χάνεται…», αναφέρει ο κ. Τσέλιος και προσθέτει πως «η κρίση μπορεί να αντιμετωπιστεί με πολιτική βούληση. Αυτό που διαπιστώνουμε και είναι απογοητευτικό, είναι πως δεν υπάρχει βούληση, για να ανακάμψει η αγορά, με την εφαρμογή μέτρων που ήδη έχουμε προτείνει».

Η αγορά είναι «παγωμένη» εδώ και πολύ καιρό. Σε πολλά εμπορικά καταστήματα υπάρχουν μέρες, που δεν μπαίνει στο ταμείο ούτε ένα ευρώ. Τα έξοδα όμως «τρέχουν» και οι καταστηματάρχες προσπαθούν με «τα δόντια», να κρατήσουν ανοικτές τις επιχειρήσεις τους.

Τα καταστήματα έχουν ανανεώσει το εμπόρευμά τους, με την αλλαγή της σεζόν. Οι βιτρίνες μας προκαλούν και προσπαθούν να αλλάξουν την διάθεσή μας… Για πολλούς όμως καταναλωτές είναι «φάτε μάτια ψάρια…».

Από τον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου ανακοινώθηκε το εορταστικό ωράριο, σύμφωνα με το οποίο τα καταστήματα θα είναι ανοικτά πρωί και απόγευμα τη Μ. Δευτέρα, Μ. Τρίτη, Μ. Τετάρτη και Μ. Πέμπτη 8.30 το πρωί έως 2 το μεσημέρι, 5.30 το απόγευμα έως 9 το βράδυ, τη Μ. Παρασκευή από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 8 το βράδυ και το Μ. Σάββατο από τις 8.30 το πρωί έως τις 2.30 το μεσημέρι.

Για την πασχαλινή περίοδο, η διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου δεν σχεδιάζει κάποιες εκδηλώσεις, καθώς η περίοδος του Πάσχα δεν προσφέρεται για γιορτές. «Είναι μία πένθιμη εβδομάδα και το Πάσχα δεν έχει τα χαρακτηριστικά των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς», σημειώνει ο κ. Τσέλιος.

Οι λαμπάδες και τα δώρα για τα βαφτιστήρια αναμένεται να κινήσουν την αγορά στο μεγαλύτερο ποσοστό. Αρκετοί κάνουν διερευνητικές βόλτες, για να έχουν μία εικόνα των προϊόντων, αλλά κυρίως των τιμών.

Στο μεταξύ την προσοχή των καταναλωτών για τις πασχαλινές αγορές τους, τηρουμένων των παραδόσεων, εφιστούν καταναλωτικές οργανώσεις και ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ), καθώς, όπως επισημαίνουν, τις ημέρες των εορτών, βρίσκουν πρόσφορο έδαφος να εκδηλωθούν, σε αρκετές περιπτώσεις, φαινόμενα παραπλάνησης του καταναλωτικού κοινού. Παράλληλα, ο ΕΦΕΤ ενημέρωσε ότι οι ελεγκτές του έχουν εντατικοποιήσει τους ελέγχους – ασπίδα προστασίας για τους καταναλωτές σε όλους τους χώρους της εμπορίας και διακίνησης τροφίμων, που παραδοσιακά εμφανίζουν αυξημένη κατανάλωση.
Ωστόσο, όπως τονίζει, επιβάλλεται και οι ίδιοι οι καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους και οπωσδήποτε να αποφεύγουν τους ανώνυμους και πλανόδιους μικροπωλητές, οι οποίοι δεν είναι εύκολο να ελεγχθούν.

Στην περίπτωση δε που διαπιστώσουν διάθεση υποβαθμισμένων, ακατάλληλων, αλλοιωμένων τροφίμων ή πέσουν θύματα παραπλάνησης, ο ΕΦΕΤ προτρέπει τους καταναλωτές, να απευθυνθούν τόσο στον ίδιο το φορέα, όσο και στο πενταψήφιο νούμερο 11717.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το