Τοπικά

Τέσσερις έφηβοι βουλευτές από τη Μαγνησία

Η Βουλή των Εφήβων είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Βουλής των Ελλήνων, το οποίο οργανώνεται σε ετήσια βάση
Η Ευγενία Σταθοπούλου

Το Νομό Μαγνησίας θα εκπροσωπήσουν τέσσερις μαθητές της Β’ Τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων στη Βουλή των Εφήβων που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος καλοκαιριού. Από τους τέσσερις μαθητές, οι τρεις προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή του Αλμυρού. Ο σχολικός εκφοβισμός, η διαδικτυακή βία και η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τις επιπτώσεις στο περιβάλλον ήταν τα τρία θέματα που ανέπτυξαν οι υποψήφιοι.

Η Βουλή των Εφήβων είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Βουλής των Ελλήνων, το οποίο οργανώνεται σε ετήσια βάση με τη συνεργασία του Ελληνικού Κοινοβουλίου και των υπουργείων Παιδείας Ελλάδας και Κύπρου και του υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Από τη Θ΄ Σύνοδο (2004) το πρόγραμμα διοργανώνεται από το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία.

Στο πρόγραμμα καλούνται να συμμετάσχουν οι μαθητές της Β΄ τάξης των Λυκείων, όλων των τύπων (δημόσιων, ιδιωτικών, ημερησίων, απογευματινών, εσπερινών, ειδικών, εκκλησιαστικών), οι μαθητές της Β΄ τάξης του α΄ κύκλου όλων των τύπων (δημόσιων, ιδιωτικών, ημερησίων, απογευματινών, εσπερινών) των ΕΠΑ.Λ. της χώρας, οι μαθητές της αντίστοιχης τάξης των Ελληνικών Λυκείων της Αλλοδαπής και, τέλος, οι μαθητές της Β΄ τάξης των Λυκείων και των Τεχνικών Σχολών της Κύπρου, όσοι δεν έχουν συμπληρώσει το 20ό έτος της ηλικίας τους.

Στόχος, μεταξύ άλλων, είναι η σύνδεση των εφήβων με τις έννοιες και τις διαδικασίες της Δημοκρατίας και του Κοινοβουλευτισμού, η ανταλλαγή απόψεων για κρίσιμα θέματα της επικαιρότητας, η ενεργοποίησή τους στα κοινά.

Η επιτροπή του προγράμματος της Βουλής των Εφήβων αποτελείται από συγγραφείς, φιλολόγους, σχολικούς συμβούλους.

Οι μαθητές της Β’ τάξης πανελλαδικά κλήθηκαν στις αρχές της άνοιξης να γράψουν έκθεση επιλέγοντας ένα από τα τρία προαναφερθέντα ζητήματα, δηλαδή του σχολικού εκφοβισμού, της διαδικτυακής βίας και της οικονομικής κρίσης.

Επιτροπή που ορίστηκε, αξιολόγησε τις εκθέσεις των υποψηφίων και επέλεξε τις καλύτερες από τις οποίες έγινε η κλήρωση των 300 εφήβων βουλευτών.

Επομένως ικανότητα συγγραφής μιας έκθεσης σε ένα θέμα, σε συνδυασμό με την  τύχη, ήταν οι καθοριστικοί παράγοντες για την επιτυχία ενός υποψήφιου.

Οι τέσσερις μαθητές, Β’ Τάξης, Λυκείων της Μαγνησίας που επιλέχτηκαν, είναι οι εξής: Κώστας Μπάρδας από το Γενικό Λύκειο Αλμυρού, Χρήστος Τσιάρας από το 1ο ΕΠΑΛ Αλμυρού, Κώστας Τάτσης από το Γυμνάσιο-Λυκειακές Τάξεις Σούρπης και Ευγενία Σταθοπούλου από το 3ο Γενικό Λύκειο Βόλου.

Η καθηγήτρια Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης που διδάσκει στο 3ο Γενικό Λύκειο Βόλου το μάθημα «Δίκαιο και Πολιτική» κ. Μαρία Κούκου τόνισε πως ο θεσμός της Βουλής των Εφήβων παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον και αποτελεί μια ευκαιρία για τους μαθητές να εκφράσουν τις απόψεις τους και να κάνουν μια πρόβα για το τι σημαίνει να είσαι ενεργός πολίτης».

Η μαθήτρια Ευγενία Σταθοπούλου εξέφρασε την ικανοποίησή της που θα δραστηριοποιηθεί στις εργασίες της Βουλής των Εφήβων, ενώ θα συμμετάσχει στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων, ελπίζοντας να αναδειχθούν ζητήματα που σχετίζονται με τους κοινωνικούς φορείς και θεσμούς, όπως η οικογένεια, που χρειάζονται τη στήριξη της πολιτείας σε αυτή την περίοδο.

Παράλληλα τόνισε πως ασχολήθηκε με το θέμα της διαδικτυακής βίας γιατί είναι επίκαιρο και οι έφηβοι το αντιμετωπίζουν συχνά. Αναφέρθηκε στα αίτια του φαινομένου, αλλά και στους τρόπους καταπολέμησης.

«Το διαδίκτυο αποτελεί ένα μέσο κοινωνικοποίησης που, όμως, εμπεριέχει και κινδύνους τους οποίους οι έφηβοι πρέπει να γνωρίζουν. Γι’ αυτό και οι γονείς θα πρέπει να συνδράμουν και να προσέχουν. Παράλληλα θα πρέπει να χρησιμοποιούνται κάποια εργαλεία χρήσης ορισμένων ιστοσελίδων. Γενικά υπάρχουν τρόποι προφύλαξης, αρκεί να εφαρμόζονται» σημείωσε.

Ο σχολικός εκφοβισμός

Ο Κώστας Τάτσης από το Γυμνάσιο και τις Λυκειακές Τάξεις Σούρπης, της Θεωρητικής Κατεύθυνσης και με πολύ υψηλές μαθητικές επιδόσεις στο σχολείο, επέλεξε το θέμα του σχολικού εκφοβισμό για να γράψει την έκθεση.

Αρχικά αναφέρθηκε στις αιτίες του φαινομένου, όπως η ελλιπής εκπαίδευση από το σχολείο, το οικογενειακό περιβάλλον που δεν μεταδίδει τις ηθικές αξίες στα παιδιά, ενώ στη συνέχεια υπογράμμισε τρόπους αντιμετώπισης, όπως η καλύτερη ενημέρωση για το θέμα από τα ΜΜΕ και το σχολείο, επίσης τα ΜΜΕ να μην προβάλλουν φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας, ώστε να μην τα μιμούνται οι μαθητές.

«Για μένα η Βουλή των Εφήβων αποτελεί μια πολύ καλή προσπάθεια που πρέπει να συνεχιστεί, γιατί οι έφηβοι λαμβάνουν ενεργά συμμετοχή στα κοινά του τόπου και γνωρίζουν την έννοια της Δημοκρατίας ακόμη καλύτερα» υπογράμμισε. 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το