Photo Gallery, Πολιτική

Τέλος σεναρίων για εκλογές ή συγκυβέρνηση

Έβαλε ο πρωθυπουργός στο υπουργικό συμβούλιο, όπου μίλησε για «αντιστάσεις, εντός και εκτός διοίκησης, σε αλλαγές σημαντικές»

Έκανε λόγο για “πολιτικές δυνάμεις που προτρέπουν στη μη τήρηση των νόμων, κάτι απολύτως απαράδεκτο”

 

 

 

“Θα ήταν εγκληματικό να μπούμε κι εμείς σε ανυπόστατη σεναριολογία” για εκλογές ή για συγκυβέρνηση, ανέφερε ο πρωθυπουργός μιλώντας σήμερα (χθες) στο υπουργικό συμβούλιο. Παράλληλα μίλησε για “αντιστάσεις, εντός και εκτός διοίκησης, σε αλλαγές σημαντικές” αλλά και για “πολιτικές δυνάμεις που προτρέπουν στη μη τήρηση των νόμων, κάτι απολύτως απαράδεκτο”, καθώς “σε αυτό το θέμα κρινόμαστε εντός και εκτός Ελλάδας”.

 

Ο κ. Παπανδρέου χαρακτήρισε “πολύ θετική εξέλιξη” την ψήφιση του νομοσχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση από τη ΝΔ και άλλες πολιτικές δυνάμεις, ευχόμενος να τηρηθεί ανάλογη στάση και σε άλλα νομοσχέδια και επισημαίνοντας ότι “η μπάλα είναι τώρα στο γήπεδό τους”.

 

Υπογράμμισε δε την αναγκαιότητα εφαρμογής των νόμων επισημαίνοντας ότι η χώρα έχει αδύναμους θεσμούς, γεγονός το οποίο, όπως είπε, “διαχρονικά είναι διαλυτικό για την ευνομία, αλλά και για το αίσθημα δικαίου, καθώς δημιουργεί την αίσθηση στους πολίτες ότι οι νόμοι που ψηφίζονται δεν εφαρμόζονται αυτομάτως, ή δεν εφαρμόζονται γενικά, ή εφαρμόζονται μεροληπτικώς υπέρ του ενός και όχι του άλλου”.

 

“Και βεβαίως, είναι και οι αντιστάσεις. Κάθε μορφής αντίσταση και εντός και εκτός Διοίκησης, σε αλλαγές που είναι – πολλές από αυτές ιδιαίτερα σημαντικές. Πέραν από τις αντιστάσεις, ορισμένες φορές, μάλιστα, υπάρχουν και πολιτικές δυνάμεις που προτρέπουν -άλλοι με πιο κρυφό τρόπο, άλλοι όμως και ανοιχτά – στη μη τήρηση των νόμων, κάτι απολύτως απαράδεκτο σε μια δημοκρατική κοινωνία, που βασίζεται σε κανόνες δικαίου και όπου η ευνομία εν τέλει είναι αυτό που διασφαλίζει στον αδύναμο, τον πολίτη, τα δικαιώματά του”, ανέφερε.

 

“Η ευνομία είναι αυτή που μπορεί και προστατεύει τον πολίτη από την αυθαιρεσία των ισχυρών, ακόμα και από την αυθαιρεσία του ίδιου του κράτους”, επισήμανε ο πρωθυπουργός, τονίζοντας ότι για την εφαρμογή των νόμων και των πολιτικών μας “θα κριθούμε και εντός και εκτός Ελλάδας”.

 

Ο κ. Παπανδρέου επανέλαβε την αναγκαιότητα της διαβούλευσης ως ενισχυτική της εφαρμογής των νόμων, διαδικασίας και πρόσθεσε ότι “για τυπικούς και πρακτικούς λόγους, είναι χρήσιμο, καθώς ένα νομοσχέδιο “ανεβαίνει” στο διαδίκτυο, να στέλνεται παράλληλα το νομοσχέδιο στην ΟΚΕ και να ακούμε στη συνέχεια τις προτάσεις όλων των κοινωνικών εταίρων.”

 

Ενόψει της Συνδιάσκεψης του ΠΑΣΟΚ στις 3 Σεπτεμβρίου ζήτησε γραπτή ενημέρωση από τους υπουργούς για “τις 2-3 πολύ συγκεκριμένες προτεραιότητες ανά υπουργείο, για το διάστημα μέχρι το τέλος Αυγούστου – αρχές Σεπτεμβρίου καθώς και την πρόοδο που έχει σημειωθεί σε αυτές”.

 

Επίσης, ζήτησε από τους υπουργούς σε συνεργασία με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Θεόδωρο Πάγκαλο να προχωρήσουν το ζήτημα της συγχώνευσης φορέων.

 

Σχετικά με τις εξελίξεις στον τραπεζικό χώρο ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε “ψήφο εμπιστοσύνης” στην ελληνική οικονομία την επένδυση του Κατάρ στον νέο τραπεζικό όμιλο. Πρόσθεσε ότι “με τις αλλαγές που θα γίνουν στον τραπεζικό τομέα τους επόμενους μήνες, στο τέλος αυτής της διαδικασίας, θα έχουμε μια πολύ καθαρή εικόνα, μια αξιόπιστη εικόνα, αλλά και πολύ γερές βάσεις πια του τραπεζικού μας συστήματος, που θα μπορέσουν να διασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες για τη ρευστότητα στην πραγματική οικονομία.”

Το υπουργικό ενέκρινε και σε δεύτερη ανάγνωση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού για την αντιμετώπιση της βίας, του ντόπινγκ και των προσυνεννοημένων αγώνων.

 

Πρόθεση για δημοψήφισμα

ως το τέλος του έτους

 

Το θέμα των δημοψηφισμάτων, απασχόλησε τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου και, όπως ανέφεραν αρμόδιες πηγές στις σκέψεις αλλά και στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να έχει διεξαχθεί δημοψήφισμα ως το τέλος του έτους.

 

Όπως διευκρίνιζαν οι ίδιες πηγές, δημοψήφισμα, σύμφωνα με το Σύνταγμα, μπορεί να γίνει σε δύο περιπτώσεις.

 

Η πρώτη αφορά κρίσιμο εθνικό θέμα, οπότε για το δημοψήφισμα απαιτείται απόφαση του υπουργικού συμβουλίου για την διεξαγωγή του, η οποία στη συνέχεια κατατίθεται στην Βουλή, όπου και απαιτείται απλή πλειοψηφία για το αν το θέμα θα πάει σε δημοψήφισμα.

 

Η δεύτερη περίπτωση δημοψηφίσματος αφορά τα ψηφισμένα νομοσχέδια, τα οποία, όμως, δεν έχουν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Σε αυτή την περίπτωση για να διεξαχθεί δημοψήφισμα απαιτείται να κατατεθεί πρόταση από τα 2/5 των βουλευτών η οποία να εγκριθεί από τα 3/5 της Βουλής.

 

Όπως ανέφερε η ίδια κυβερνητική πηγή, στην πρώτη ανάγνωση του νομοσχεδίου προβλεπόταν για τη δεύτερη περίπτωση δημοψηφισμάτων, η συμμετοχή τουλάχιστον του 50% του εκλογικού σώματος και από εκεί και πέρα το αντικείμενο του δημοψηφίσματος θα ήταν δεσμευτικό, ανάλογα με το τι θα αποφάσιζε η πλειοψηφία των ψηφισάντων.

 

Για τα κρίσιμα εθνικά θέματα προβλεπόταν ότι η δεσμευτικότητα της ετυμηγορίας του δημοψηφίσματος θα ήταν ανάλογη της συμμετοχής σε αυτό.

 

Τώρα, ανέφερε η ίδια πηγή, το αποτέλεσμα των δημοψηφισμάτων θα είναι δεσμευτικό, αλλά πρέπει να οριστεί το ποσοστό συμμετοχής από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το