Photo Gallery, Τοπικά

Στο ΠΔΕ η ηλεκτροκίνηση Βόλου – Λάρισας

Εκτιμάται ότι το έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου - Λάρισας θα είναι έτοιμο για δημοπράτηση στο τέλος του 2012


Με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Γιάννη Στουρνάρα εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Λάρισας, προϋπολογισμού 22 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με ενημέρωση που είχε χθες ο Δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης από αρμόδια στελέχη του υπουργείου και του ΟΣΕ. Ο Δήμαρχος Βόλου επικοινώνησε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Π.Θεοφανόπουλο, ο οποίος επαναβεβαίωσε ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα το έργο μπορεί να είναι ώριμο από πλευράς μελετών για δημοπράτηση.

Σε δήλωσή του ο κ. Σκοτινιώτης τόνισε ότι «πρόκειται για σημαντική εξέλιξη, δεδομένου ότι το έργο της ηλεκτροκίνησης αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την ανάπτυξη του διπόλου Βόλου – Λάρισας. «Χειριζόμαστε το θέμα από κοινού με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό, εξετάζοντας τις δυνατότητες αξιοποίησης όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων. Αυτό σημαίνει ότι η εξέλιξη αυτή θα εκτιμηθεί σε συνδυασμό και με την προοπτική αξιοποίησης του προγράμματος JΕSSICA, για το οποίο υπάρχει καθολική σύμπτωση απόψεων σε επίπεδο Θεσσαλίας».

«Ειδικά για το Βόλο», επισήμανε ο κ. Σκοτινιώτης, «το έργο της ηλεκτροκίνησης είναι θέμα στρατηγικής σημασίας γιατί θα αποτρέψει τη σιδηροδρομική απομόνωση της περιοχής, θα δημιουργήσει προοπτικές κατακόρυφης αύξησης εμπορευματικών μεταφορών από και προς το Ν. Μαγνησίας, θα συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την ηλεκτροκίνηση και τον εκσυγχρονισμό ολόκληρου του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου».

Για το έργο της ηλεκτροκίνησης διερευνήθηκε από τον ΟΣΕ εναλλακτικό σχέδιο κατασκευής, σε μονοσύρματη γραμμή.

Ο ΟΣΕ υποστήριζε ότι το έργο της ηλεκτροκίνησης αποτελεί αναγκαιότητα, ζητούσε να διερευνηθεί εναλλακτικό σενάριο χρηματοδότησης και κατέθεσε πρόταση για μονοσύρματη γραμμή στη διαδρομή Βόλος – Λάρισα που θα επιτρέπει ταχύτητα συρμού 120 χιλιομέτρων την ώρα με την αξιοποίηση των υπαρχόντων υλικών. Το κόστος ανέρχεται σε 11 εκατομμύρια ευρώ και η ηλεκτροκίνηση Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα για αλυσοειδή δίκτυο σε 25 εκατομμύρια ευρώ. Έχει εκπονηθεί μελέτη ενεργειακής επάρκειας, έχει καθοριστεί το πλήθος και η θέση των απαιτούμενων υποσταθμών και έχει εκπονηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ η απαιτούμενη προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τους υποσταθμούς. Εκτιμάται ότι το έργο θα είναι έτοιμο για δημοπράτηση στο τέλος του 2012, η δε κατασκευή του θα διαρκέσει 18 μήνες, δηλαδή θα τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2014.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το