Πολιτική

Πρόταση για ριζική συνταγματική αναθεώρηση

Ιδιωτικά πανεπιστήμια και εκλογές κάθε πέντε χρόνια προτείνει ο Στυλιανίδης
Ιδιωτικά πανεπιστήμια και εκλογές κάθε πέντε χρόνια προτείνει ο Στυλιανίδης

Την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και τη διεξαγωγή εκλογών κάθε πέντε χρόνια πρότεινε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εσωτερικών, Ευριπίδης Στυλιανίδης, μιλώντας σε ημερίδα που συνδιοργάνωσαν η Περιφέρεια Αττικής και η εφημερίδα «Ελευθεροτυπία».

Ο υπουργός πρότεινε, επίσης, στοχευμένες παρεμβάσεις για τη συνταγματική αναθεώρηση, που πρέπει να κινηθούν σε δύο τουλάχιστον κατευθύνσεις, «το Οικονομικό Σύνταγμα, με στόχο την ανάταξη της πραγματικής οικονομίας και την ουσιαστική ανάπτυξη και θεσμικά ζητήματα που επαναπροσδιορίζουν την αρχή των ελέγχων και των ισορροπιών έναντι του πρωθυπουργοκεντρικού μας συστήματος».

Ο υπουργός επανέλαβε την πρότασή του για αναθεώρηση του άρθρου 16 και το σπάσιμο του κρατικού μονοπωλίου στην Ανώτατη Εκπαίδευση με τη δημιουργία ιδιωτικών ή μεικτών πανεπιστημίων, τονίζοντας ότι αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει μία νέα πηγή εσόδων για την ελληνική οικονομία.

Συμπλήρωσε δε ότι «η απελευθέρωση της εκπαιδευτικής αγοράς μπορεί να δώσει έσοδα από πρωτογενή έρευνα, για τη διεθνή βιομηχανία, έσοδα από την προσέλκυση ξένων φοιτητών με δίδακτρα, με παράλληλη πραγματική προστασία για τη δημόσια δωρεάν παιδεία των Ελλήνων φοιτητών, χώρο για τον επαναπατρισμό 45.000 Ελλήνων φοιτητών του εξωτερικού καθώς και για την αξιοποίηση χιλιάδων διακεκριμένων Ελλήνων επιστημόνων που ερχόμενοι στην πατρίδα τους για έρευνα και διδασκαλία θα γίνουν φορείς φρέσκιας γνώσης κα νέας νοοτροπίας».

Επίσης, ο κ. Στυλιανίδης υποστήριξε ότι πρέπει «η πρόταση εξεταστικής επιτροπής να καθίσταται προνόμιο της αντιπολίτευσης», να επανεξεταστεί «από μηδενική βάση η βουλευτική ασυλία και ο νόμος περί ευθύνης υπουργών», να είναι υποχρεωτική η πενταετής κοινοβουλευτική θητεία, καθώς «μειώνει το εκλογικό κόστος, ενισχύει τη σταθερότητα και συμβάλλει στην υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης αναπτυξιακής στρατηγικής για τη χώρα».

Ο υπουργός εξέφρασε τη διαφωνία του «με την απόλυτη διάκριση βουλευτών υπουργών, που μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνη επικυριαρχία της τεχνοκρατίας και της αγοράς επί της πολιτικής, δηλαδή, επί της κοινωνίας».

Τέλος, ο κ. Στυλιανίδης αναφερόμενος στον περιορισμό του πρωθυπουργοκεντρισμού, είπε πως αυτός μπορεί να επιτευχθεί σε διάφορα επίπεδα όπως: «Σε επίπεδο εκτελεστικής εξουσίας: Με την ενίσχυση των ρυθμιστικών αρμοδιοτήτων του Πρόεδρου της Δημοκρατίας. Σε επίπεδο νομοθετικής εξουσίας: Με τη θέσπιση Νόμου των Κομμάτων για την επιβολή της εσωκομματικής δημοκρατίας κυρίως στην κατάρτιση των ψηφοδελτίων. Σε επίπεδο δικαστικής εξουσίας: Με τη θεσμοθέτηση του Συνταγματικού Δικαστηρίου».

Εν τω μεταξύ επιστροφή στο παλιό Λύκειο των Δεσμών φαίνεται να ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, αφού σύμφωνα με την πρόταση της άτυπης επιτροπής του υπουργείου καταργούνται οι κατευθύνσεις για τη Γ’ τάξη του Γενικού Λυκείου και αντικαθίστανται από τρεις κύκλους σπουδών.

Ο πρώτος κύκλος εστιάζει στις Κλασικές και Ανθρωπιστικές επιστήμες, ο δεύτερος στις Θετικές, στις Τεχνολογικές και τις επιστήμες Υγείας και ο τρίτος κύκλος στις Οικονομικές, Κοινωνικές και Πολιτικές επιστήμες. Τα μαθήματα γενικής παιδείας μειώνονται σε 4 από 11 που είναι σήμερα και μένουν η Νεολληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τα Μαθηματικά, η Ιστορία και η Φυσική Αγωγή με 11 ώρες διδασκαλίας. Όσο για τα Αρχαία, τη Φυσική, τη Βιολογία, την Ξένη Γλώσσα, τα Θρησκευτικά και την Κοινωνιολογία αυτά φεύγουτν από το πρόγραμμα γενικής παιδείας της τελαυταίας τάξης, ενώ μεταξύ των τριών κύκλων δεν υπάρχουν κοινά μαθήματα επιλογής που θα επέτρεπαν την κινητικότητα των υποψηφίων.

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», τέτοια μαθήματα – μπαλαντέρ (Μαθηματικά, Βιολογία, Φυσική και Ιστορία) υπάρχουν στο σημερινό πρόγραμμα της Γ’ τάξης, επιτρέποντας π.χ. στον υποψήφιο της θεωρητικής κατεύθυνσης να δηλώνει ακόμη και Ιατρικές με Βιολογία γενικής παιδείας και πέναλτι με μόρια.

Η Β’ Λυκείου μετατρέπεται σε τάξη γενικής παιδείας, χωρίς κατευθύνσεις και χωρίς κύκλους. Παρέχει μόνο δύο πακέτα επιλογής με δύο μαθήματα το καθένα. Το εβδομαδιαίο ωράριο διδασκαλίας μειώνεται σε 33 ώρες, από 35 που είναι σήμερα, από τις οποίες οι 28 τίθεναται στα μαθήματα γενικής παιδείας. Η Ερευνητική Εργασία διατηρείται, ενώ προστίθενται στο πρόγραμμα της γενικής παιδείας τα μαθήματα Πολιτειακή Παιδεία – Οικονομικά – Κοινωνιολογία και Φιλοσοφία.

Όσο για την Α’ Λυκείου, στο πρόγραμμά της προστίθενται δύο μαθήματα, Πολιτειακή Παιδεία-Οικονομικά-Κοινωνιολογία και δεύτερη Ξένη Γλώσσα, αυξάνοντας το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας από 32 που είαι σήμερα σε 34.

Η Ξένη Γλώσσα υπάρχει ως μάθημα επιλογής και στους τρεις κύκλους σπουδών, η Κοινωνιολογία είναι βασικό μάθημα του πρώτου και του τρίτου κύκλου. Το μάθημα των Θρησκευτικών δεν υπάρχει στην τρίτη Λυκείου, όπου σήμερα είναι μονόωρο. Παραμένει δίωρο στην Α’ Λυκείου και μονόωρο στην Β’ Λυκείου και αλλάζει και τίτλο και μετονομάζεται «Θρησκεία και Κόσμο».

Τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι 5 για τον πρώτο κύκλο και 6 για τον 2ο και τον 3ο κύκλο και οι ώρες διδασκαλίας τους είναι 20.

Για τα μαθήματα επιλογής, δεν υπάρχει ακόμα ξεκάθαρη εικόνα. Προβλέπονται 4 μαθήματα επιλογής με κοινή την Ξένη Γλώσσα, δηλαδή 10 μαθήματα συνολικά, αλλά το υπουργείο αναφέρει μέχρι στιγμής μόνο 5.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το