Photo Gallery, Τοπικά

Προσέλκυση επισκεπτών με «ειδικά γεγονότα»

Ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Χωροταξίας, Πολεοδομίας, Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Αλέξιος Δέφνερ διδάσκει σε 50 φοιτητές το μάθημα «Σχεδιασμός και Διαχείριση Ειδικών Γεγονότων»
Ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Χωροταξίας, Πολεοδομίας, Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Αλέξιος Δέφνερ διδάσκει σε 50 φοιτητές το μάθημα «Σχεδιασμός και Διαχείριση Ειδικών Γεγονότων»

Η μυθολογία, η Αργώ, το μουσικό θέατρο, το τσίπουρο είναι μερικά από τα προϊόντα που ο Βόλος θα μπορούσε να αναδείξει, στο πλαίσιο της διοργάνωσης «ειδικών γεγονότων», τα οποία θα προσελκύσουν επισκέπτες και θα τονώσουν την τοπική οικονομία, τονίζει ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Χωροταξίας, Πολεοδομίας, Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Αλέξιος Δέφνερ.

Ο ίδιος πέρυσι είχε αναλάβει το σχεδιασμό και την οργάνωση του πρώτου συνεδρίου στην Ελλάδα για το μάρκετινγκ των τόπων, το οποίο γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία, θέτοντας νέες διαστάσεις στην ανάδειξη κάποιων προϊόντων που χαρακτηρίζουν τις περιοχές στο πλαίσιο της προώθησης της ιδέας για «Marketing και Branding Τόπου».

Ο αναπληρωτής καθηγητής Πολεοδομίας και Ελεύθερου Χρόνου κ. Αλέξιος Δέφνερ τόνισε πως «από φέτος στο Τμήμα Χωροταξίας διδάσκεται ως επιλεγόμενο το μάθημα «Σχεδιασμός και Διαχείριση Ειδικών Γεγονότων». Υπάρχουν περίπου 50 φοιτητές που το παρακολουθούν και το ενδιαφέρον είναι έντονο. Αποφασίσαμε να το διδάξουμε, γιατί διαπιστώσαμε πως τα ειδικά γεγονότα, όπως ένα συνέδριο, ένα φεστιβάλ, οι αθλητικές διοργανώσεις, ενδιαφέρουν τις τοπικές κοινωνίες και έχουν πρακτικά αποτελέσματα».

Στο εξωτερικό τα ειδικά γεγονότα αποτελούν παράδοση και αξιοποιούνται από τις πόλεις για να προσελκύουν κόσμο.

Στην Ελλάδα βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή, αν και η χώρα μας έχει διοργανώσει ήδη αρκετά γεγονότα. Ωστόσο, το πρόβλημα είναι η έλλειψη σχεδιασμού.

Ο Βόλος πού θα μπορούσε να εστιάσει για να διοργανώσει ειδικά γεγονότα; «Ειδικό γεγονός ήταν το διεθνές φεστιβάλ μουσικού θεάτρου αλλά και το συρτάκι» τονίζει ο κ. Δέφνερ και προσθέτει: «Ακόμη, ο Βόλος στην κατηγορία της γαστρονομίας θα μπορούσε να αναδείξει θέματα σε συνδυασμό με το τσίπουρο, να προβάλλει περισσότερα τα θέματα της μουσικής, όπου έχει παράδοση, αλλά και την Αργώ. Επίσης η μυθολογία είναι ένα ειδικό κομμάτι που η πόλη θα είχε τη δυνατότητα να προβάλει, όπως με τους Κενταύρους. Παράλληλα το πλεονέκτημα της πόλης είναι η ιδανική του γεωγραφική θέση».

Το σχέδιο είναι αυτό που χρειάζεται. «Όπως λέμε στο μάρκετινγκ, όλα αυτά τα ειδικά γεγονότα, χρειάζονται κάποιο σχέδιο. Ιδέες και άνθρωποι που να ενδιαφερθούν, υπάρχουν» τόνισε ο κ. Δέφνερ.

Τι χρειάζεται για να διοργανωθεί επιτυχώς ένα ειδικό γεγονός; «Καταρχάς χρειάζεται να υπάρχει μια καλά διαμορφωμένη ομάδα από διάφορους ειδικούς είτε στα οικονομικά, είτε στα ζητήματα χώρου, είτε στα θέματα απλού μάνατζμεντ. Προφανώς στην Ελλάδα οι ειδικοί με αυτή την έννοια μας λείπουν, όπως συμβαίνει και στο μάρκετινγκ. Αλλά έχουμε ειδικούς με βάση την εμπειρία. Επίσης απαιτείται καλός χρονικός προγραμματισμός. Παράλληλα απαιτούνται πόροι και εθελοντές. Βέβαια πολύ βασικό είναι η στάση και η διάθεση της τοπικής κοινωνίας γενικότερα. Στο εξωτερικό υπάρχει εμπειρία στη διοργάνωση τέτοιων γεγονότων, κάτι που λείπει από την Ελλάδα» τονίζει ο αναπληρωτής καθηγητής.

Είναι εφικτό σε μια εποχή κρίσης να προκύψουν τέτοια ειδικά γεγονότα; «Υπάρχει η νοοτροπία ότι «καλά σε καιρούς κρίσης, με αυτά θα ασχολούμαστε;». Αλλά τελικά αυτά είναι που δίνουν τη διέξοδο είτε στη δημιουργική διάθεση του πληθυσμού είτε και στην προσφορά κάποιων ευκαιριών σε συμπολίτες να ξεκινήσουν κάποιες δραστηριότητες.

Ένα χρόνο μετά τη διεξαγωγή του συνεδρίου στο Βόλο για το μάρκετινγκ των τόπων, ποιος είναι ο αντίκτυπος; «Υπάρχει μια κινητικότητα. Μας έχουν πλησιάσει αρκετοί φορείς και βρισκόμαστε σε μια συνεργασία. Στα τοπικά ειδικά γεγονότα, αυτό που τονίζεται είναι πως, αν σε μια πόλη υπάρχουν 20 φορείς και σύλλογοι πολιτισμού και τουρισμού και μπορούν να συνεισφέρουν μεταξύ 500-1000 ευρώ ο καθένας, το αποτέλεσμα μπορεί να γίνει. Διεξάγεται έτσι μια συλλογική προσπάθεια και δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει μόνο ένας χρηματοδότης-φορέας» είπε ο κ. Δέφνερ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το