Τοπικά

Ποδηλατόδρομοι: Από το χθες στο σήμερα…

Επίσκεψη ερευνητικής ομάδας στο Βόλο μετά από πρόσκληση Ξηρακιά

Για το υφιστάμενο έργο τόνισαν πως μπορεί να συμπληρωθεί με την ανύψωση του δαπέδου στο επίπεδο των πεζοδρομίων και κατάλληλη διευθέτηση των ομβρίων υδάτων

Στον Βόλο βρέθηκαν χθες ερευνητές του προγράμματος «Ένταξη του ποδηλάτου στις ελληνικές πόλεις», προκειμένου να δουν από κοντά το δίκτυο ποδηλατοδρόμων της πόλης και να εκφράσουν τις απόψεις τους για την χρηστικότητά του.  Εκείνο που επισήμαναν είναι πως πρέπει να διαμορφωθεί με βάση τις ανάγκες λειτουργίας της πόλης ένα μακροπρόθεσμο προγραμματικό σχέδιο ανάπτυξης δικτύου ποδηλατοδρόμων, στο πλαίσιο του οποίου θα εξεταστεί ο τρόπος με τον οποίο μπορεί το σημερινό δίκτυο να ενταχθεί στο συνολικό σχεδιασμό. Για το υφιστάμενο έργο τόνισαν πως μπορεί να συμπληρωθεί με την ανύψωση του δαπέδου στο επίπεδο των πεζοδρομίων και κατάλληλη διευθέτηση των ομβρίων υδάτων.

Ρεπορτάζ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΥΝΟΣ

Η επίσκεψη της ερευνητικής ομάδας στον Βόλο έγινε κατόπιν πρόσκλησης του αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών Ηλία Ξηρακιά, στο πλαίσιο της διερεύνησης λύσεων για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Να αναφερθεί ότι το ερευνητικό πρόγραμμα «Ένταξη του ποδηλάτου στις ελληνικές πόλεις» χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών το 2003, αφορούσε 17 πόλεις της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων και ο Βόλος, και υλοποιήθηκε από ομάδα ερευνητών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Ο επικεφαλής της ομάδας, καθηγητής κ. Θάνος Βλαστός, που είχε ασχοληθεί με την περίπτωση του Βόλου στο παρελθόν, περιηγήθηκε χθες στους δρόμους όπου κατασκευάστηκαν οι ποδηλατόδρομοι, συζήτησε για το θέμα με τον κ. Ξηρακιά, ενώ επισκέφθηκε και το Δήμαρχο Βόλου κ. Π. Σκοτινιώτη.

Η περιήγηση στην πόλη έγινε με ποδήλατα που έφεραν μαζί τους οι προσκεκλημένοι, αφού επρόκειτο για σύγχρονα ευέλικτα σπαστά ποδήλατα τα οποία χωρούν στο πορτ-παγκάζ του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τον κ. Βλαστό, «ο Βόλος είναι μια ιδανική πόλη, η ρυμοτομία και το ανάγλυφο της οποίας, με τις κατάλληλες ρυθμίσεις, επιτρέπουν να κυκλοφορηθεί στο σύνολό της από το ποδήλατο. Ο Βόλος άλλωστε είναι μια πόλη με παράδοση στο ποδήλατο το οποίο μπορεί να επανέλθει δυναμικά ως ανταγωνιστικό μέσο μετακίνησης των πολιτών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η πρότασή τους στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος για το Βόλο, όπως τόνισε, προέβλεπε τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, προκειμένου όχι μόνο να διευκολυνθεί η κίνηση του ποδηλάτου αλλά και η χρήση τους από τους πεζούς, καθώς πολλά από τα πεζοδρόμια των δρόμων του Βόλου είναι ήδη στενά και αυτό αναγκάζει τους πεζούς να κατεβαίνουν στο κατάστρωμα του δρόμου.

Δεδομένης της σημερινής κατάστασης, άποψη των ερευνητών είναι ότι πρέπει να διαμορφωθεί με βάση τις ανάγκες λειτουργίας της πόλης ένα μακροπρόθεσμο προγραμματικό σχέδιο ανάπτυξης δικτύου ποδηλατοδρόμων, στο πλαίσιο του οποίου θα εξεταστεί ο τρόπος με τον οποίο μπορεί το σημερινό δίκτυο να ενταχθεί στο συνολικό σχεδιασμό. Το υφιστάμενο έργο μπορεί να συμπληρωθεί με την ανύψωση του δαπέδου στο επίπεδο των πεζοδρομίων και κατάλληλη διευθέτηση των ομβρίων υδάτων.

Ο κ. Βλαστός που  στηρίζει με πάθος τη χρήση ποδηλάτου δεσμεύτηκε να συνεργαστεί αφιλοκερδώς με τη Δημοτική Αρχή, είτε με την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, είτε συνεργαζόμενος με τους μελετητές που εκπονούν αυτή την περίοδο την αναθεώρηση του Σχεδίου Πόλης, είτε στο πλαίσιο του διαλόγου που προωθεί η Δημοτική Αρχή για την βελτίωση του κυκλοφοριακού της πόλης.

Ενημέρωση για τον Περιφερειακό

Στο Βόλο θα βρεθεί σήμερα προκειμένου να συναντηθεί με τον κ. Ξηρακιά, ο νέος Διευθυντής της Διεύθυνσης Δ1 του Υπουργείου Υποδομών κ. Πανουτσόπουλος, που επιβλέπει το έργο του Περιφερειακού του Βόλου.

Ο αντιδήμαρχος έχει ζητήσει να ενημερωθεί για τις εξελίξεις στο έργο του περιφερειακού μετά τη διάλυση των δύο εργολαβιών, της εργολαβίας «σκούπα» και της εργολαβίας της σήραγγας κατά την επίσκεψη γνωριμίας με το εργοτάξιο που θα κάνει ο νέος Διευθυντής του Υπουργείου

«Είναι ανάγκη να δρομολογηθούν άμεσα οι διαδικασίες ολοκλήρωσης του τμήματος Γορίτσα – παραλιακός Αγριάς καθώς και των εργασιών που υπολείπονται στο τμήμα του περιφερειακού που έχει δοθεί στη χρήση από Λαρίσης μέχρι Νέα Δημητριάδα», τονίζει ο κ. Ξηριακιάς, προσθέτοντας ότι «η ολοκλήρωση του Περιφερειακού συνδέεται άμεσα με το κυκλοφοριακό της πόλης και είναι απαίτηση όλων να ολοκληρωθεί το συντομότερο».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το