Τοπικά

Πανελλαδική κινητοποίηση σήμερα κατά των διοδίων

Ραντεβού στο Δημαρχείο Βόλου στις 11.20 π.μ. δίνουν όσοι θέλουν να μεταβούν για διαμαρτυρία στα διόδια Μοσχοχωρίου

Μαζικές αναμένονται να είναι οι σημερινές συγκεντρώσεις φορέων και κατοίκων (Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Αγώνα Κατά των Διοδίων) στους σταθμούς διοδίων όλης τη χώρας.

Συγκεκριμένα, θα σηκώσουν τις µπάρες, από τις 15:00 έως τις 17:00, για την ελεύθερη διέλευση των οδηγών.

Την ίδια ώρα, οι πέντε κοινοπραξίες (Ολυµπία Οδός, Μορέας, Νέα Οδός, Κεντρική Οδός και Αυτοκινητόδροµοι Αιγαίου) βρίσκονται σε ανοιχτή επικοινωνία µεταξύ τους, προκειµένου να διαµορφώσουν ένα ενιαίο µέτωπο – µετά τη θετική γνωµάτευση από την Αρχή Προστασίας ∆εδοµένων να δίνονται τα στοιχεία των οδηγών που δεν πληρώνουν.

Από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 9 Ιανουαρίου στο χορό των αυξήσεων μπαίνει και η εθνική οδός Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από τις Ράχες Μαλιακού ώς το Κλειδί Ημαθίας, που περιλαμβάνει και το επικίνδυνο τμήμα των Τεμπών.

Η κοινοπραξία ανακοίνωσε αυξήσεις στα περισσότερα τιμολόγια των πέντε μετωπικών και των δύο πλευρικών σταθμών, που κυμαίνονται από 0,10 έως και 0,60 ευρώ. Αν συνυπολογιστούν και οι αυξήσεις που ισχύουν από την Πρωτοχρονιά στο τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια και στο σταθμό της Αγίας Τριάδας στο «πέταλο» του Μαλιακού, η απλή διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη με Ι.Χ. κοστίζει 23,25 ευρώ, σχεδόν 8% περισσότερα απ’ ό,τι στο τέλος του 2010.

Τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών με τη συμμετοχή του αρμόδιου υφυπουργού Οικονομικών Φ. Σαχινίδη, στην οποία αποφασίστηκε να δοθούν το επόμενο διάστημα περίπου 170 εκ. ευρώ από επιστροφές ΦΠΑ στους εργολάβους και παράλληλα να ζητηθεί η βοήθεια των ελληνικών τραπεζών εν όψει και των νέων κρατικών εγγυήσεων, ύψους 20 δισ. ευρώ, που προβλέπεται να τους παρασχεθούν.

Το θέμα προκάλεσε μετωπική σύγκρουση ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη Ν.Δ. Ο αρμόδιος τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγορεί το υπουργείο Υποδομών ότι «παρακολουθεί ως θεατής» και κάνει λόγο για ενδεχόμενο διακοπής των περισσότερων έργων. «Η Ν.Δ. έχει πάθει απόλυτη αμνησία» απαντά το υπουργείο και επισημαίνει ότι τα προβλήματα είχαν ανακύψει πριν από τον Οκτώβριο του 2009, αφού δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις μέσα στο 12μηνο που προβλέπουν οι συμβάσεις του 2007. Υποστηρίζουν ότι είχε εξασφαλιστεί μόνο το 15% των εργοταξίων και σήμερα έχουν ξεπεράσει το 60%.

«Πονοκέφαλος» το κίνημα κατά της πληρωμής

Ένα 24ωρο προτού ξεκινήσουν οι νέες κινητοποιήσεις των φορέων κατά της πληρωμής διοδίων, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης δηλώνει ότι η κυβέρνηση θα ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τις κοινοπραξίες, ώστε να υπάρξει μείωση των τιμών των διοδίων και των έμμεσων φόρων που τα συνοδεύουν.

Μιλώντας στο ΒΗΜΑonline, o κ. Μαγκριώτης κατηγόρησε την κυβέρνηση της ΝΔ ότι προχώρησε σε προβληματικές συμβάσεις γεμάτες λάθη και ζήτησε από τους πολίτες να κάνουν υπομονή και να δείξουν κατανόηση ως τη λύση του ζητήματος.

Όπως επισημαίνει, τα διόδια θεωρούνται έσοδα των κατασκευαστικών κοινοπραξιών και τονίζει ότι «δεν θα αναλάβει το Δημόσιο την είσπραξη των διοδίων των συμβάσεων παραχώρησης. Ούτε το θέλουμε ούτε μπορούμε νομικά να το κάνουμε».

Σε ό,τι αφορά την κοινοποίηση των στοιχείων των οδηγών που δεν πληρώνουν τα διόδια ο κ. Μαγκριώτης επισημαίνει ότι, σύμφωνα με απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, είναι νόμιμο να δίνονται τα στοιχεία αλλά και οι φωτογραφίες των οχημάτων, διαψεύδοντας σχετικά δημοσιεύματα.

Σε Βόλο και Θεσσαλία

Κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας ενάντια στις αυξήσεις των τιμών των διοδίων πραγματοποιούν σήμερα Κυριακή οι επιτροπές αγώνα. Οι κινητοποιήσεις θα πραγματοποιηθούν στις 12, αλλά και στις 3 το μεσημέρι στα διόδια Μοσχοχωρίου, Μακρυχωρίου, Πυργετού, όπου τα μέλη των επιτροπών θα σηκώνουν τις μπάρες για να περνούν χωρίς πληρωμή τα αυτοκίνητα. Τα μέλη της επιτροπής του Νομού Μαγνησίας θα συγκεντρωθούν σήμερα στις 11.20 το πρωί έξω από το Δημαρχείο Βόλου προκειμένου να μεταβούν στα διόδια Μοσχοχωρίου για να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους.

«Φωτιά» πήραν οι τιμές των διοδίων και ο κάτοικος της Μαγνησίας που θέλει να ταξιδέψει οδικώς προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να πληρώσει 20-25 ευρώ μόνο για τα διόδια.

Τις τελευταίες ημέρες οι κατασκευαστικές εταιρείες προχωρούν σε ανακοινώνεις των νέων τιμών στα διόδια. Έτσι για να ταξιδέψει μετ’ επιστροφής από το Βόλο στην Αθήνα κάποιος, θα πρέπει να πληρώσει 22,20 ευρώ. Μέχρι πρότινος το αντίστοιχο ποσό ήταν 20,80 ευρώ, δηλαδή αύξηση γύρω στο 7%.

Αναλυτικότερα οι νέες τιμές στους πέντε σταθμούς των διοδίων μεταξύ Βόλου-Αθήνας έχουν ως εξής (σε παρένθεση η παλιά τιμή): Πελασγία 2,60 ευρώ (2,40 ευρώ), Αγία Τριάδα 1,55 ευρώ (1,50), Τραγάνα 2,40 (2,25), Θήβα 2,50 (2,35), Αφίδνες 2,05 (1,90).

Αντίστοιχα για τη Θεσσαλονίκη το συνολικό κόστος της διέλευσης των διοδίων από τους πέντε σταθμούς είναι μετ’ επιστροφής από το Βόλο 24,20 ευρώ. Οι αυξήσεις θα ισχύουν από μεθαύριο Δευτέρα. Ο οδηγός θα πληρώνει 2,40 ευρώ περισσότερα με ό,τι ισχύει μέχρι τώρα, δηλαδή αύξηση 11%.

Αναλυτικότερα οι νέες τιμές στους πέντε σταθμούς των διοδίων μεταξύ Βόλου-Θεσσαλονίκης έχουν ως εξής (σε παρένθεση η παλιά τιμή): Μοσχοχώρι 2,90 ευρώ (2,80), Μακρυχώρι ένα ευρώ (ένα ευρώ), Πυργετός 2,30 ευρώ, (2,20), Λεπτοκαρυά 3,10 (2,90) και Μάλγαρα 2,80 ευρώ (2).

Η αύξηση του κόστους διέλευσης από τα διόδια έχει προκαλέσει την αντίδραση των οδηγών. Σε πολλές πόλεις έχουν συγκροτηθεί επιτροπές αγώνα κατά των διοδίων και το κίνημα επεκτείνεται. Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτουν στο σταθμό των Αφιδνών, που με 60.000 διελεύσεις την ημέρα παρουσιάζει την υψηλότερη κυκλοφορία στο εθνικό δίκτυο, οι οδηγοί που δεν πληρώνουν υπολογίζονται σε 2.000 και κατά κανόνα είναι καθημερινοί χρήστες του δρόμου.

Σήμερα Κυριακή πολίτες από το Βόλου που αντιδρούν στην πληρωμή των διοδίων, θα συγκεντρωθούν στις 11.20 το πρωί στο Δημαρχείο Βόλου και θα μεταβούν στα διόδια Μοσχοχωρίου, όπου στις 12 το μεσημέρι θα ανοίξουν τις μπάρες για την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων. Το ίδιο θα γίνει στις 3 το μεσημέρι στα διόδια του Μακρυχωρίου αλλά και του Πυργετού.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το