Τοπικά

Μείωση μέχρι και 40% της κατανάλωσης στη νυχτερινή διασκέδαση στο Βόλο

Αντί για δύο – τρία ποτά, οι Βολιώτες περιορίζονται σε ένα ή σε μια μπίρα

Μέχρι και 40% έχει μειωθεί σε σχέση με πέρυσι η κατανάλωση στα μπαρ, τις καφετέριες και τα υπόλοιπα κέντρα διασκέδασης στο Βόλο. Στην εποχή της κρίσης και της ανεργίας οι νέοι, αλλά και οι ενήλικες δυσκολεύονται να ξοδέψουν ένα Σαββατόβραδο ακόμη και δέκα ευρώ για να πιουν ένα ποτό. Οι καιροί που κατανάλωναν δύο και τρία ποτά σε μια νυχτερινή έξοδο, έχουν περάσει και όλοι πλέον κινούνται πιο συντηρητικά, όταν θα αποφασίσουν να βγουν έξω για διασκέδαση.

Ρεπορτάζ:

ΦΩΤΗΣ ΣΠΑΝΟΣ

Η νυχτερινή διασκέδαση αποτελεί ακόμη έναν τομέα δράσης στην Ελλάδα που έχει υποστεί πλήγμα λόγω της οικονομικής κρίσης. Οι εικόνες με τα γεμάτα από κόσμο μπαράκια στις γιορτές των Χριστουγέννων είναι η εξαίρεση σε ένα δυσάρεστο κανόνα: Τη μεγάλη μείωση της κατανάλωσης τη φετινή χειμερινή σεζόν.

Οι άνθρωποι που ασχολούνται χρόνια με τη νύχτα, λένε πως η διασκέδαση είναι θέμα ψυχολογίας. Επομένως, με ποια ψυχολογία να βγει ο Έλληνας να διασκεδάσει, όταν δεν ξέρει αν την επόμενη ημέρα θα έχει δουλειά;

Οι ιδιοκτήτες καφέ, μπαρ προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα μη αυξάνοντας τις τιμές, αλλά κόβοντας θέσεις εργασίες από τους σερβιτόρους, τους τι-τζέι, ακόμη και τις καθαρίστριες.

Η εποχή της χλιδής πέρασε και πλέον όλοι κάνουν συμμάζεμα σε μια προσπάθεια να αντέξουν και να μην κλείσουν την επιχείρησή τους. Σε πολλές περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες προσφέρουν κίνητρα στους πελάτες να τους προτιμήσουν ξανά.  Αλλά πλέον τα πράγματα δεν εξαρτώνται μόνο από αυτούς. Οι φόροι, οι ανατιμήσεις στα ποτά, η καπνοαπαγόρευση λειτουργούν ως αστάθμητοι παράγοντες μας πολύ δύσκολης χρονιάς για τη νυχτερινή διασκέδαση.

Μείωση

κατανάλωσης

Ο κ. Θανάσης Καλλιός είναι ο ιδιοκτήτης του μπαρ «Έλξις». Με χρόνια στο χώρο της νυχτερινής διασκέδασης ο ίδιος εμφανίζεται προβληματισμένος. «Τις τέσσερις-πέντε ημέρες των γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ο κόσμος βγήκε για να διασκεδάσει, αλλά και να νιώσει καλύτερα από την πίεση λόγω της οικονομικής κρίσης. Αλλά το ερώτημα είναι τι γίνεται όλη την υπόλοιπη περίοδο» σημειώνει.

Και προσθέτει: «Σε γενικές γραμμές οι πελάτες ποσοτικά είναι οι ίδιοι που ήταν και πέρυσι. Άρα δεν υπάρχει πρόβλημα με την επισκεψιμότητα. Το ζήτημα όμως έγκειται στη μεγάλη μείωση της κατανάλωσης. Ειδικότερα η εκτίμηση είναι πως σε σχέση με την περυσινή χειμερινή σεζόν φέτος η κατανάλωση μειώθηκε γύρω στο 40%. Αντί για δύο ποτά που έπιναν πέρυσι, φέτος πίνουν ένα. Και επικρατεί αυτή η κατάσταση, όταν έχουμε τις τιμές σταθερές εδώ και πέντε χρόνια. Ειδικότερα η τιμή στο κρασί και την μπίρα είναι πέντε ευρώ και στο απλό ποτό έξι-επτά ευρώ.

Η μείωση όμως της κατανάλωσης λόγω της οικονομικής κρίσης είναι η μία πλευρά του νομίσματος, καθότι οι επαγγελματίες είναι αντιμέτωποι με τις αυξήσεις στους φόρους και το κόστος του ρεύματος, του νερού, των εισφορών στα Ταμεία.

Ο κ. Καλλιός υπογραμμίζει πως αντίπαλος των ελεύθερων επαγγελματιών είναι το ίδιο το Κράτος, γιατί αυξάνει τους φόρους, αλλά και τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, καθώς και τις εισφορές των ασφαλιστικών ταμείων και την ίδια στιγμή ζητεί να μην κάνουν αυξήσεις στα προϊόντα οι επαγγελματίες.

«Πέρυσι δίναμε 500 ευρώ για να αγοράσουμε ποτά για την κάβα και τώρα δίνουμε 1.000 ευρώ. Επίσης πέρυσι ο φόρος οινοπνεύματος ήταν 3,15 ευρώ και αγοράζαμε το μπουκάλι δεκατρία ευρώ και τώρα το αγοράζουμε 19 ευρώ, γιατί ο φόρος οινοπνεύματος αυξήθηκε στα επτά ευρώ» είπε.

Τα καταστήματα στη νυχτερινή διασκέδαση αρχίζουν να κάνουν περικοπές και στο προσωπικό, όπως τους σερβιτόρους, τους ντι-τζέι, ακόμη και τις καθαρίστριες. Σε μέρες, αλλά και περιόδους που η κίνηση είναι αυξημένη, οι εργαζόμενοι αυξάνονται για να καλύψουν τις ανάγκες.

Θέμα

ψυχολογίας

Ανήσυχος είναι και ο ιδιοκτήτης της καφετέριας «melroze» κ. Γιάννης Υδραίος. «Η διασκέδαση είναι θέμα ψυχολογίας και αυτή την περίοδο δυστυχώς ο κόσμος δεν έχει ψυχολογία. Είναι φοβισμένος και κυριαρχείται από την ψυχολογία της καθημερινότητας» τονίζει.

Τον ρωτάμε πώς πήγε η κίνηση στις γιορτές των Χριστουγέννων, αλλά και την υπόλοιπη χειμερινή σεζόν και δεν κρύβει τον προβληματισμό του. «Από πέρυσι έχουμε μια μείωση γύρω στο 25-30%. Ακόμη και τα Χριστούγεννα τα πράγματα δεν πήγαν και πολύ καλά. Εμείς από την πλευρά μας αυτό που μπορούμε να κάνουμε, είναι να αυξήσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών μας και το κάναμε, κρατώντας και τις τιμές σταθερές. Για παράδειγμα ο καφές είναι στα τρία ευρώ, η μπίρα (μεγάλο ποτήρι) στα πέντε ευρώ, το κρασί στα τέσσερα ευρώ, το ποτό στα έξι με οκτώ ευρώ.

Ο κ. Υδραίος σημειώνει πως οι επαγγελματίες απορρόφησαν όλες τις αυξήσεις που έγιναν στους φόρους. «Αγοράζουμε το μπουκάλι το ποτό 35 ευρώ. Από το ποτό-ποτήρι που δίνεται στα οκτώ ευρώ, άντε τα δύο ευρώ να πηγαίνουν στην τσέπη του επαγγελματία» είπε.

Μάλιστα αναφέρεται και στο θέμα της απαγόρευσης του καπνίσματος που για τους ιδιοκτήτες των καφετεριών είναι ένα ζήτημα εξίσου σοβαρό με την οικονομική κρίση. Ο πελάτης θέλει να έρθει στην καφετέρια ή το μπαρ και να καθίσει να κάνει το τσιγάρο του για να ξεχάσει από τα προβλήματα της καθημερινότητας» είπε ο ίδιος.

Οι μαγαζάτορες βρίσκονται σε σύγχυση σχετικά με την καπνοαπαγόρευση, αφού τη μία το Κράτος την εφαρμόζει και την άλλη κάνει τα «στραβά μάτια».

Από την πλευρά του ο υπεύθυνος του καφέ-μπαρ «Drops» κ. Άλκης Ρέντης τόνισε πως η μείωση της κατανάλωσης αγγίζει το 30%. Τα Χριστούγεννα υπήρξε αυξημένη κίνηση από πελάτες, αλλά το πρόβλημα είναι ότι δεν καταναλώνουν. Δηλαδή, τώρα θα πάρει ένα ποτό και όχι δύο ή τρία, όπως μέχρι πρότινος. Επίσης τώρα οι πελάτες μπορεί να πιουν ένα καφέ και στη συνέχεια να μην πάρουν τίποτα ή μια μπίρα, ενώ παλιότερα θα έπιναν και ένα ή δύο ποτά. Οι πελάτες στο καφέ-μπαρ ανήκουν στην ηλικία κυρίως από 17 έως 35 ετών. Όσοι δεν δουλεύουν, είτε γιατί σπουδάζουν είτε για οποιοδήποτε λόγο, δυσκολεύονται να καταναλώσουν, επειδή και το εισόδημα των γονέων τους έχει μειωθεί. Από την άλλη οι πελάτες μας 25-35 ετών που ανήκουν στην παραγωγική ηλικία, μπορεί να αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα μείωσης μισθών. Όλη αυτή η κατάσταση επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση.

Ο ίδιος σημειώνει πως οι μαγαζάτορες κάνουν προσπάθειες για να αντιμετωπίσουν τη μείωση της κατανάλωσης μέσω και της αύξησης των παροχών. Για παράδειγμα στην μπίρα πέρα από τα παπατάκια ή τον ξηρό καρπό θα δώσουν και άλλο φαγητό. «Γίναμε ταβέρνα στο θέμα των παροχών. Επίσης αυξήθηκαν οι φόροι και όλα τα έξοδα, αλλά αυτές τις αυξήσεις δεν τις περάσαμε στις πωλήσεις των προϊόντων. Μέσα στην κρίση θα αντέξουν τα καφέ-μπαρ που έχουν κάποια οικονομική δυνατότητα, κάποια χρήματα στην άκρη. Αυτή την περίοδο βγάζουμε τα έξοδα και ένα μεροκάματο. Από ιδιοκτήτες γίναμε ουσιαστικά υπάλληλοι» τονίζει ο ίδιος.

Στις καφετέριες έχουν απευθυνθεί πολλοί άνεργοι νέοι για αναζήτηση εργασίας. «Μας ζητούν να εργαστούν σε οποιοδήποτε τομέα, στο σέρβις, την καθαριότητα, το πλύσιμο, αλλά η κατάσταση είναι δύσκολη για προσλήψεις» είπε ο κ. Ρέντης.

«Κάνουμε εκπτώσεις για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση, όπως να δώσουμε ένα μπουκάλι δώρο ή και 20% χαμηλότερη τιμή. Αυτό γίνεται στους σταθερούς πελάτες ή και σε αυτούς που έχουν κάνει μεγάλη κατανάλωση. Γενικότερα προσπαθούμε να κρατήσουμε το μαγαζί. Τώρα που τελείωσαν οι γιορτές θα πρέπει να κάνουμε μεγαλύτερο αγώνα» τόνισε η υπεύθυνη του κέντρου «Νυχτωδία» Μαρία Τυρολόγου. Η ίδια επισημαίνει πως από πέρυσι ο τζίρος μειώθηκε στο 30% λόγω μείωσης της κατανάλωσης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το