Photo Gallery, Τοπικά

«Μπαλάκι» ο φάκελος του έργου Γορίτσα-Αγριά

Η εργολαβία Γορίτσα - Αγριά έπρεπε να αρχίσει αμέσως μετά το Πάσχα

Η ελληνική γραφειοκρατία που βάζει «φρένο» στα δημόσια έργα βρήκε εφαρμογή σε ένα πολύπαθο έργο της Μαγνησίας, τον περιφερειακό δρόμο που εδώ και χρόνια παραμένει σε εκκρεμότητα. Στην κυριολεξία, «μπαλάκι» έχει γίνει εδώ και δυόμιση μήνες, ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και το Ελεγκτικό Συνέδριο, φάκελος του έργου «ολοκλήρωση του τμήματος Γορίτσα – Αγριά» που δημοπρατήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, δεν συμβασιοποιήθηκε όμως, αν και η πρόβλεψη ήταν να αρχίσουν οι εργασίες αμέσως μετά το Πάσχα.

Το θέμα ανέδειξε χθες ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Αναγνώστου, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ενημερώνοντας ότι είχε τηλεφωνική επικοινωνία με το γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών και Δικτύων  κ. Οικονομίδη, ο οποίος του είπε ότι σήμερα εστάλη και πάλι ο φάκελος του έργου από το υπουργείο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού συμπληρώθηκαν τα έγγραφα που έλειπαν. Όλη αυτή η γραφειοκρατία έχει ως συνέπεια την καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών και την ολοκλήρωση του τμήματος που στην ουσία θα δώσει έξοδο στον περιφερειακό δρόμο.

Το ζήτημα του Περιφερειακού τίθεται αρκετά συχνά προς το αρμόδιο υπουργείο από τη διοίκηση του ΤΕΕ Μαγνησίας. Για τις τελευταίες αναφορές του ΤΕΕ, η απάντηση του υπουργείου, στις 30/4/2012, αναφέρεται στην είσοδο του Βόλου από την Μπουρμπουλήθρα, την παράκαμψη της Αγριάς, των Λεχωνίων και το δρόμο μέχρι την Άφησο, δηλαδή το παραλιακό οδικό τμήμα του Νοτίου Πηλίου.

Με την απάντηση της ΓΓ Δημοσίων Έργων του υπουργείου επισημαίνεται ότι στο τμήμα Μπουρμπουλήθρα – είσοδος Βόλου έχει ανατεθεί η οριστική μελέτη οδοποιίας με τις συνοδές μελέτες, εκτός των γεωτεχνικών, για την ανάθεση των οποίων εξελίσσεται η διαδικασία διαγωνισμού.
Για την παράκαμψη Αγριάς ότι υποβλήθηκε η οριστική μελέτη οδοποιίας παράπλευρου δικτύου και ισόπεδων κόμβων, είναι συμβατική υποχρέωση η μελέτη σήμανσης και ασφάλισης για την οδό και τους ισόπεδους κόμβους. Ακόμη, υποβλήθηκε η προκαταρκτική και η προμελέτη τεχνικών έργων, η οριστική μελέτη υδραυλικών έργων και η οριστική γεωλογική μελέτη. Ακόμη, υποβλήθηκε και εγκρίθηκαν ο προγραμματισμός και η εκτέλεση γεωτεχνικών ερευνών και συμβατική υποχρέωση είναι η σύνταξη μελέτης κτηματολογίου.
Για την παράκαμψη Λεχωνίων ότι υποβλήθηκαν η προκαταρκτική και η προμελέτη τεχνικών έργων, η οριστική μελέτη υδραυλικών έργων και η οριστική γεωλογική μελέτη, έγινε ο προγραμματισμός και η εκτέλεση γεωτεχνικών ερευνών και συμβατική υποχρέωση είναι η σύνταξη μελέτης κτηματολογίου.
Για το τμήμα Κορόπη – Αφέτες, συμβατική υποχρέωση είναι η συμπλήρωση τοπογραφικών υποβάθρων και η απευθείας οριστική μελέτη του ισόπεδου κόμβου προς Άφησο, ενώ υποβλήθηκε η οριστική γεωλογική μελέτη. Συμβατική υποχρέωση αποτελούν ακόμη η μελέτη σήμανσης και ασφάλισης για την οδό και τον ισόπεδο κόμβο, η οριστική μελέτη υδραυλικών έργων, ο προγραμματισμός γεωτεχνικών ερευνών και ανάλογη εκπόνηση μελέτης.

Ειδικά για το τμήμα Κορόπη-Αφέτες, στην απάντηση του υπουργείου προς το ΤΕΕ υπογραμμίζεται ότι ύστερα από πολλές συσκέψεις μεταξύ υπηρεσίας και αναδόχου. Δεδομένου ότι τέθηκαν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί εκπόνησης μελετών οδοποιίας θεωρήθηκε απαραίτητη η βελτίωση της χάραξης της παλαιάς οριστικής μελέτης οδοποιίας και η σύνταξη του φακέλου περιβαλλοντικών όρων του ιδίου τμήματος, η ισχύς των οποίων έχει λήξει. Ήδη υποβλήθηκε η σχετική ΜΠΕ και εκκρεμεί η έγκρισή της.
Στο οδικό τμήμα παράκαμψη Αγριάς – Λεχωνίων, προέκυψε η ανάγκη μετατόπισης του άξονα λόγω αντιπλημμυρικής προστασίας των οικισμών που βρίσκονται κοντά στο δρόμο, αλλά και οι προβλεπόμενοι παράπλευροι οδοί να επηρεάσουν κατ’ ελάχιστον τις πρόσφατα ανεγερθείσες κατοικίες εκατέρωθεν του οδικού άξονα. Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με την ενημέρωση του ΤΕΕ από το υπουργείο, υποβλήθηκε φάκελος τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων, η έγκριση του οποίου εκκρεμεί. Μετά την έγκριση των προαναφερομένων περιβαλλοντικών μελετών, στη συνέχεια θα εγκριθούν τα επόμενα στάδια μελετών που αποτελούν συμβατική υποχρέωση».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το