Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Μοίρασαν τα θέματα και τα μάζεψαν

Δύσκολα στη Φυσική και αιφνιδιασμός στη Λογοτεχνία
Δύσκολα στη Φυσική και αιφνιδιασμός στη Λογοτεχνία

 

Δύσκολα ήταν τα θέματα της Φυσικής που εξετάστηκαν χθες οι υποψήφιοι της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, ενώ πιο βατά ήταν θέματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για τους υποψήφιους της Θεωρητικής Κατεύθυνσης οι οποίοι ωστόσο αιφνιδιάστηκαν, καθώς ο ίδιος συγγραφέας είχε ξαναμπεί στις εξετάσεις και πριν δύο χρόνια.

Χθες επικράτησε σύγχυση στους υποψήφιους της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, αφού το υπουργείο Παιδείας έδωσε εντολή στους καθηγητές των εξεταστικών κέντρων να μαζέψουν τα θέματα, μολονότι δεν είχαν περάσει ούτε δύο λεπτά από τη στιγμή που τα μοίρασαν στους υποψήφιους. Τελικά μετά από ελάχιστα λεπτά τα ξαναμοίρασαν στους εξεταζόμενους.

Με διάφορα απρόοπτα κύλησε χθες η τρίτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων στο νομό Μαγνησίας και πανελλαδικά, όπου οι υποψήφιοι διαγωνίστηκαν στα μαθήματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και της Φυσικής.

Οι υποψήφιοι προσήλθαν κανονικά στα εξεταστικά κέντρα λίγο πριν τις οκτώ το πρωί και μία ώρα αργότερα άρχισε η αναπαραγωγή των θεμάτων.

Ωστόσο με το που μοιράστηκαν τα θέματα στους εξεταζόμενους του μαθήματος της Φυσικής, το υπουργείο Παιδείας με προφορική εντολή στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας ζήτησε να ενημερωθούν τα εξεταστικά κέντρα, ώστε οι καθηγητές να μαζέψουν πάλι τα θέματα. Όπως και έγινε. Δεν πέρασαν δύο-τρία λεπτά από τη στιγμή που οι υποψήφιοι πήραν στα χέρια τους τα θέματα της Φυσικής και αμέσως οι επιτηρητές τούς τα πήραν.

Ωστόσο ο λόγος ήταν μάλλον ανούσιος, αφού το Υπουργείο το έκανε αυτό για μια διευκρίνιση που ίσως και να μη χρειαζόταν. Έτσι σχεδόν αμέσως μετά τα θέματα ξαναμοιράστηκαν στους υποψήφιους.

Στο μεταξύ, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας δέχθηκε αρκετά τηλεφωνήματα από εξεταστικά κέντρα σχετικά με ένα σχήμα σε θέμα της Φυσικής που δεν φαινόταν καλά στη φωτοτυπία. Ρωτήθηκε το υπουργείο, το οποίο δεν απάντησε, ενώ τα εξεταστικά κέντρα ενημερώθηκαν πως το σχήμα δεν επηρέαζε την άσκηση.

Παράλληλα, όπως τονίστηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο 1ο Γενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας υποψήφιος λόγω άγχους δεν μπόρεσε να συνεχίσει την εξέταση και λίγη ώρα πριν εκπνεύσει ο χρόνος αποχώρησε με το ΕΚΑΒ από το εξεταστικό κέντρο. Ο υποψήφιος αναμένεται να συμμετάσχει ξανά στις επαναληπτικές εξετάσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία για το νομό Μαγνησίας, από τη Θεωρητική Κατεύθυνση εξετάστηκαν 504 υποψήφιοι και 16 ήταν απόντες. Από τη Θετική κατεύθυνση συμμετείχαν στις εξετάσεις 171 υποψήφιοι και απόντες ήταν τρεις. Από την Τεχνολογική Κατεύθυνση πρώτου κύκλου οι υποψήφιοι ήταν 191 και από την Τεχνολογική κατεύθυνση δεύτερου κύκλου οι υποψήφιοι ήταν 466 και οι απόντες δεκαπέντε.

«Δύσκολα» στη Φυσική

Προβληματισμένοι εξέρχονταν από το εξεταστικό κέντρο οι υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν στη Φυσική. Συγκεκριμένα τόνιζαν ότι τα θέματα ήταν δύσκολα, ιδιαίτερα στο δ’ ερώτημα, και τα χαρακτήριζαν πανεπιστημιακού επιπέδου.

Είναι χαρακτηριστική η ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών που αναφέρει τα εξής: Η επιτροπή επίλυσης των θεμάτων, των πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα της Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, έχει να παρατηρήσει τα παρακάτω: 1. Τα θέματα κάλυπταν σχεδόν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης, ήταν απαιτητικά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές, αλλά δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση. 2. Η πλειοψηφία των ερωτημάτων απαιτούσε αυξημένη μαθηματική επεξεργασία σε βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής και του συνολικού χρόνου εξέτασης. 3. Τρεις ερωτήσεις (Β2, Δ2, Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής. 4. Προεκλίθη σύγχυση στην έναρξη επεξεργασίας των θεμάτων από τους εξεταζόμενους, εξαιτίας διευκρίνισης που δόθηκε για το θέμα Β2 από την επιτροπή, η οποία θα μπορούσε να μην είχε δοθεί, πράγμα που επιβάρυνε τη συνολική απόδοση των υποψηφίων.

Βατά, αλλά αναπάντεχα

Βατά μεν, αναπάντεχα δε ήταν τα θέματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης.

Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε κείμενο του Σολωμού τον «Κρητικό» που είχε τεθεί προς επεξεργασία ξανά πριν δύο χρόνια, αν και τώρα το απόσπασμα ήταν άλλο.

Όπως τόνισαν υποψήφιοι, «αρκετοί δεν είχαν προετοιμαστεί για το κείμενο του Σολωμού, γιατί πίστευαν ότι δεν θα επιλεγόταν ξανά μετά από δύο χρόνια. Μόλις πήραμε το κείμενο, κοιταζόμασταν μεταξύ μας, αφού οι περισσότεροι ήταν απροετοίμαστοι».

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, κάποιοι υποψήφιοι δεν άντεξαν και έβαλαν τα κλάματα.

Πάντως, όσοι είχαν προετοιμαστεί, έλεγαν ότι έγραψαν καλά.

Σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων για τα θέματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας αναφέρει τα εξής: «Το απόσπασμα από τον Κρητικό του Διονυσίου Σολωμού περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη και προσφέρεται για επεξεργασία από τους μαθητές.
Οι ερωτήσεις ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών δεδομένου ότι στο σύνολό τους οι ζητούμενες απαντήσεις παρατίθενται ως σχόλια είτε στο διδακτικό βιβλίο είτε στο βιβλίο του καθηγητή και προσφέρουν ποικιλία επιλογών (σε σχέση με την επισήμανση εικόνων και σχημάτων λόγου).
Ειδικά, επισημαίνεται ότι ο σχολιασμός των στίχων 56-57, που ζητείται στη Γ1 ερώτηση, αφορά στη δραματική κορύφωση του έργου και απαιτεί συνολική θεώρηση του κειμένου.
Τέλος, όπως παρατίθεται το προς σύγκριση απόσπασμα από τη νουβέλα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, δεν δυσκολεύει τους διαγωνιζόμενους στην αναζήτηση και τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών.
Σε σχέση με το αδίδακτο κείμενο, παράλληλα με τη βιβλιογραφική παραπομπή που σωστά δόθηκε, κρίνεται σκόπιμο να δίδεται και η χρονολογική ταυτότητα του κειμένου (α΄ δημοσίευση Νέα Εστία, 1940) προς αποφυγήν αναχρονιστικών κρίσεων».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το