Πολιτική

Μιχ. Χρυσοχοΐδης: Προκηρύξεις επενδυτικών σχεδίων 4 δισ. το 2011

Την Τετάρτη θα έλθει στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή προς δεύτερη ανάγνωση ο νέος αναπτυξιακός νόμος


ΝΔ και ΛΑΟΣ δήλωσαν επιφύλαξη κατά την ψήφιση επί της αρχής και των άρθρων


Την ερχόμενη Τετάρτη θα έλθει στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή προς δεύτερη ανάγνωση ο νέος αναπτυξιακός νόμος, η επεξεργασία του οποίου επί των άρθρων ολοκληρώθηκε.

Η δέσμευση του υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές, σύμφωνα με προτάσεις που ακούσθηκαν από βουλευτές τόσο της συμπολίτευσης, όσο και της αντιπολίτευσης, οδήγησε τη ΝΔ και τον ΛΑΟΣ να δηλώσουν επιφύλαξη κατά την ψήφιση επί της αρχής και των άρθρων.

Yπέρ της αρχής του νομοσχεδίου εκτός των κυβερνητικών βουλευτών τάχθηκαν και οι ανεξάρτητοι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς, ενώ κατεψήφισαν οι βουλευτές του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ.

Μιλώντας επί των άρθρων του νομοσχεδίου ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι το νομοσχέδιο στοχεύει να έλθουν στη χώρα επενδύσεις υψηλής ποιότητας και υψηλής προστιθέμενης αξίας, ενώ σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει επίκληση του καθεστώτος φορολογίας των Σκοπίων ή της Βουλγαρίας.

Έχουμε ένα εργαλείο που λέγεται ΕΤΕΑΝ και με αυτό θα εξασφαλίσουμε σε μεγάλο βαθμό τη ρευστότητα και μία σειρά μέτρων που θα διασφαλίσουν την αντικειμενικότητα, τη διαφάνεια και την ειλικρίνεια του νόμου, τόνισε ο υπουργός.

Επανέλαβε ότι στις 15 Μαρτίου και στις 15 Οκτωβρίου θα γίνουν οι δύο προκηρύξεις για την κατάθεση επενδυτικών σχεδίων ύψους 4 δισ. για το 2011, ενώ υπογράμμισε ότι όλα τα κριτήρια επιλογής είναι μετρήσιμα και εξασφαλίζεται ότι δεν παρεμβαίνει ανθρώπινο χέρι κατά την επιλογή.

Μέχρι τέλος Μάρτιου θα αξιολογηθούν και τα 2.200 σχέδια που έχουν απομείνει από τον προηγούμενο νόμο, ενώ ο υφυπουργός Παναγιώτης Ρήγας διαβεβαίωσε ότι δεν θα “κοπούν” επενδυτικά σχέδια, απλώς επειδή αφορούν επένδυση σε φωτοβολταϊκά, αλλά γιατί κάποια από αυτά είναι αξίας μικρότερης των 100.000 ευρώ, που ετίθετο ως προϋπόθεση από τον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο για να ενταχθούν.

Πάντως, οι βουλευτές της ΝΔ κ.κ. Σταύρος Καλογιάννης, Κώστας Μουσουρούλης και Γιώργος Καρασμάνης, διέψευσαν τα στοιχεία που έδωσε στην πρωινή συνεδρίαση ο υφυπουργός κ. Ρήγας αναφορικά με τις επιδοτήσεις του επενδυτικού νόμου της ΝΔ, κάνοντας λόγο για παραπλάνηση της Βουλής, ενώ κ. Καρασμάνης επέμεινε ότι είναι σύμπτωμα του τελευταίου χρόνου η μη επιστροφή για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα του ΦΠΑ.

ΣΕΒ: Αντίθετος στο ν/σ

για την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Την αντίθεσή του εκφράζει ο ΣΕΒ σε διατάξεις του νομοσχεδίου περί του ανταγωνισμού, υποστηρίζοντας πως δεν διασφαλίζεται το τεκμήριο της αθωότητας των επιχειρήσεων ούτε διαφυλάσσεται η δικαστική προστασία των ιδιωτών. Επιπλέον, κάποιες διατάξεις δεν προστατεύουν τη φήμη και την εικόνα της εταιρείας που γίνεται αντικείμενο έρευνας, υπογραμμίζει ο ΣΕΒ.

Σε σχετική επιστολή του προς τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης την Τρίτη (χθες), ο πρόεδρος του ΣΕΒ κ. Δημήτρης Δασκαλόπουλος ζητά τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο ώστε:

Ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος καθώς και τα μέλη της Επιτροπής να επιλέγονται, να διορίζονται, να λογοδοτούν και να παύονται με απόφαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής.

Ο Υπουργός να μην μπορεί να παρεμβαίνει σε ζητήματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού όπως οι προτεραιότητες εξέτασης των υποθέσεων και οι στρατηγικοί της στόχοι, οι προϋποθέσεις και διαδικασίες ένταξης επιχείρησης ή φυσικού προσώπου στο Πρόγραμμα Επιείκειας και ο τρόπος υπολογισμού των προστίμων.

Να θεσπιστεί ο διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων μεταξύ της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (Γ.Δ.Α.) και της Επιτροπής Ανταγωνισμού (Ε.Α.), ώστε να είναι ξεκάθαροι οι ρόλοι και οι αρμοδιότητες μεταξύ του σώματος που ερευνά, ανακρίνει και εισηγείται την τιμωρία και του σώματος που τελικά αποφασίζει γι’ αυτήν.

Να προσδιοριστούν σαφέστερα οι πράξεις που διαμορφώνουν την ποινική παράβαση, να περιοριστούν οι ποινικές κυρώσεις σε σοβαρές παραβάσεις, και να υπάρξει σαφής διαχωρισμός μεταξύ των σοβαρών παραβάσεων (π.χ. τη σύσταση οριζόντιων καρτέλ) και άλλων λιγότερο σημαντικών.

Να μην είναι δυνατή η επιβολή ποινής και αυτοτελούς προστίμου σε φυσικό πρόσωπο χωρίς προηγούμενη ακρόαση και χωρίς συμμετοχή του προσώπου στην κυρωτική διαδικασία.

Να μειωθούν τα πρόστιμα για τα φυσικά πρόσωπα και οι προκαταβολές των προστίμων που απαιτούνται για προσφυγή κατά των αποφάσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού στη Δικαιοσύνη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το