Photo Gallery, Τοπικά

Μείωση τζίρου 20-30% στην αγορά του Βόλου στις εκπτώσεις

Με μετρητά αγοράζουν οι καταναλωτές

Από 20 μέχρι 30% κυμάνθηκε η μείωση του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων του Βόλου στην περίοδο των φετινών θερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με έρευνα πανελλήνια που διενήργησε η Εθνική Συνομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Ελλάδας. Συνολικά σε όλη τη χώρα κατά μέσο όρο η μείωση έφθασε το 28,19%, ενώ στην υπόλοιπη Θεσσαλία η πτώση του τζίρου έφθασε το 20-30% στη Λάρισα, το 50% στην Καρδίτσα, το 20-30% στο Μουζάκι, το 60% και άνω στα Τρίκαλα και το 20-30% στα Φάρσαλα.

Όπως σημειώνεται στην έρευνα της ΕΣΕΕ «για τη συντριπτική πλειοψηφία (88,4%) των επιχειρήσεων η κίνηση ήταν σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα από τα περυσινά. Μόλις σε ποσοστό 11,6% ο τζίρος κυμάνθηκε στα ίδια ίσως και οριακά μεγαλύτερα επίπεδα από τις θερινές εκπτώσεις του 2011

Για το 37,4% των επιχειρήσεων η μείωση κυμάνθηκε μεταξύ 20-30% ενώ το 22,6% κατέγραψε πτώση μεγαλύτερη του 30-45%.

Για το 17% των επιχειρήσεων οι μειωμένες πωλήσεις ξεκίνησαν από ένα ποσοστό της τάξεως του 45% και ξεπέρασαν το εξωπραγματικό ποσοστό του 60%, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων.

Τέλος, για το 23,4% ο πραγματοποιηθείς τζίρος ήταν είτε οριακά 0-10% (8,5%), είτε ελαφρώς (11-20%) μειωμένος σε σχέση με πέρυσι.

Για την πλειοψηφία (45,5%) οι δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων ήταν οι καλύτερες από άποψης εμπορικής κίνησης ενώ ακολουθεί (32,6%). το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. Τέλος, μόλις το 14,4% εκτιμάει πως η πιο παραγωγική περίοδος των θερινών εκπτώσεων ήταν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου.

Στις 7 από τις 10 περιπτώσεις το πλέον σύνηθες μέσο πραγματοποίησης αγορών ήταν τα μετρητά ενώ ως δεύτερη επιλογή εμφανίζονται οι επί πιστώσει αγορές (15,5%) ενώ ένα αξιοσέβαστο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού (12,4%) χρησιμοποίησε τόσο μετρητά όσο και πιστωτικές κάρτες. Τέλος, έντονη είναι η αποστροφή των καταναλωτών στο πλαστικό χρήμα καθώς μόλις το 2,3% πραγματοποίησε τις αγορές του με το συγκεκριμένο μέσο.

-Ο κύκλος εργασιών του καλοκαιριού 2012:

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΙΝ.ΕΜ.Υ-ΕΣΕΕ ο κύκλος εργασιών την περίοδο των θερινών εκπτώσεων στο λιανικό εμπόριο διαμορφώθηκε σε 4,4 δισ. ευρώ μειωμένος κατά 20,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ συγκριτικά με το 2010 η υποχώρηση του τζίρου αγγίζει το 36,4%. Αυτό σημαίνει απώλειες ύψους 1,11 δισ. ευρώ μόνο για φέτος ενώ σε σχέση με το 2010 οι απώλειες διαμορφώνονται, μόνο για την περίοδο των εκπτώσεων, σε 2,52 δισ. ευρώ. Η οικονομική ύφεση και τα ιδιαίτερα επώδυνα μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής στέρησαν από την ελληνική αγορά 1,11 δισ. ευρώ ενώ αθροιστικά, την τελευταία διετία, 2,52 δισ. Οι απώλειες αυτές μεταφράζονται σε λουκέτα, χαμένα έσοδα (εναλλακτικό κόστος) για τα ασφαλιστικά ταμεία, διόγκωση της ανεργίας, ανασφάλεια και απόγνωση.

-Ανάλυση των αποτελεσμάτων των εκπτώσεων:

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Εμπορικών Συλλόγων σε όλη την Ελλάδα, η πλειονότητα των εμπόρων εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια και απογοήτευσή της αναφορικά με τις πωλήσεις των καταστημάτων τους κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο καθώς το 90% περίπου ο τζίρος τους παρουσίασε πτωτική πορεία, ενώ μόλις για το 10% ο τζίρος τους κινήθηκε στα ίδια ή σε οριακά αυξημένα επίπεδα, συγκριτικά πάντα με πέρυσι. Οι μειωμένες τιμές στα ράφια και τις βιτρίνες των καταστημάτων φαίνεται πως δεν συγκίνησαν τους καταναλωτές, οι οποίοι εξαιτίας της αποψίλωσης των πραγματικών τους εισοδημάτων από τη συνεχόμενη φοροεπιδρομή που υφίστανται εδώ και 3 χρόνια, δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν τις ιδιαίτερα φθηνές φετινές εκπτώσεις.

Άλλωστε, η καθίζηση της κατανάλωσης αποδεικνύεται από τη συρρίκνωση του κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο κατά 11,3% και του όγκου κατά 12,0% κατά το πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2012 (εκτός καυσίμων και λιπαντικών), σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Με το πέρας των θερινών εκπτώσεων, η διαμορφωθείσα κατάσταση προκαλεί έντονο προβληματισμό και αβεβαιότητα για το μέλλον του εμπορίου, καθώς τα συνεχή μέτρα λιτότητας, που συνεπάγονται μείωση μισθών και συντάξεων, έχουν συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση κατά περίπου 30% κατά μέσο όρο της εμπορικής κίνησης στις θερινές εκπτώσεις του 2012 ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις η καταρράκωση του τζίρου προσεγγίζει ή και ξεπερνάει το 60% (αναλυτικά στοιχεία στο Πίνακα 1).

Οι μειωμένοι τζίροι των καταστημάτων προκαλούν τρόμο και απόγνωση τόσο στο καταναλωτικό κοινό όσο και στον εμπορικό κόσμο, καθώς η καταρρέουσα ψυχολογία που διαμορφώνεται έχει ως αποτέλεσμα την καλλιέργεια μίας τάσης παραίτησης και άρνησης, από τη στιγμή που δεν παρατηρείται κανένα σημάδι ανάκαμψης της αγοράς, παρόλα τα κίνητρα που παρέχονται από τις εμπορικές επιχειρήσεις, με τις μελλοντικές προβλέψεις να είναι ιδιαίτερα δυσοίωνες όσον αφορά στην ύφεση και τα λουκέτα στην αγορά».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το