Photo Gallery, Τοπικά

Κίνδυνος-θάνατος οι ξύλινες προβλήτες

Λεζάντες

Αυτή την εικόνα παρουσιάζουν οι ξύλινες προβλήτες στη μαρίνα τουριστικών σκαφών

Έχουν σαπίσει στην μαρίνα τουριστικών σκαφών, που παραπέμπεται στις καλένδες

 

Κίνδυνος-θάνατος είναι οι ξύλινες προβλήτες του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στον ορμίσκο του Τελωνείου του λιμανιού του Βόλου, καθώς από την μη συντήρηση έχουν σαπίσει οι περισσότερες και ανά πάσα στιγμή ο αμέριμνος επιβάτης σκάφους που θα θελήσει να βγει στη στεριά, κινδυνεύει να βρεθεί στη θάλασσα. Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου δηλώνει ότι σύντομα ξεκινάει εργολαβία αποξήλωσης των προβλητών. Αναφορικά με τη μαρίνα τουριστικών σκαφών, ο ΟΛΒ δηλώνει ότι θα επανασχεδιαστεί από την αρχή, αλλά μάλλον παραπέμπεται για τις ελληνικές καλένδες στις σημερινές άσχημες οικονομικές συνθήκες.

 

 

 

 

Σε παγίδα έχουν μετατραπεί οι ξύλινες προβλήτες του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στον ορμίσκο του Τελωνείου στο λιμάνι, καθώς από τη μη συντήρηση τόσων χρόνων και την εγκατάλειψη έχουν σαπίσει και σε ορισμένα σημεία έχουν σπάσει. Ανά πάσα στιγμή ο επιβάτης σκάφους από τα δεκάδες που ελλιμενίζονται εκεί, κινδυνεύει να βρεθεί στο νερό ή να τραυματιστεί σοβαρά εφόσον περπατήσει απρόσεκτα πάνω σε αυτές.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ κ. Δ. Θεοδώρου που ρωτήθηκε σχετικά χθες, δήλωσε ότι «ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη εργολαβία, για να ξηλωθούν οι ξύλινες προβλήτες, ωστόσο η καθυστέρηση να ξεκινήσουν οι εργασίες οφείλεται και στις γιορτές του Πάσχα».

Την αποξήλωση των προβλητών έχει ζητήσει και το Λιμεναρχείο Βόλου.

Πρέπει να σημειωθεί ότι στο καταφύγιο ελλιμενίζονται καθημερινά δεκάδες τουριστικά και αλιευτικά σκάφη και μάλιστα ορισμένα εξ αυτών με ξένη σημαία, που σημαίνει ότι ο Βόλος κάθε άλλο παρά εικόνα περιοχής που μπορεί να δεχθεί θαλάσσιο τουρισμό δείχνει.

Παράλληλα στις ελληνικές καλένδες παραπέμπεται η δημιουργία μαρίνας τουριστικών σκαφών στο λιμάνι του Βόλου. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ δήλωσε χθες ότι «δεν εκδίδεται άδεια για μαρίνα τουριστικών σκαφών με τις προϋποθέσεις που θέτει σήμερα η νομοθεσία, δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση αδειοδότησης και αν γίνει κάτι, θα γίνει με καινούργιο σχεδιασμό, από την αρχή».

Από τη δήλωση του κ. Θεοδώρου συνάγεται ότι στις παρούσες άσχημες οικονομικά συνθήκες ο ΟΛΒ αποκλείεται να κινήσει την σχετική διαδικασία σύντομα, εκτός αν συμμετάσχει στο εγχείρημα ιδιώτης μέσω ΣΔΙΤ.

Φυσικά όλα θα εξαρτηθούν και από τη μορφή με την οποία θα παραμείνει, αν θα παραμείνει ο Οργανισμός, καθώς εντάσσεται στο λιμενικό σύστημα Βορείου Αιγαίου με επικεφαλής λιμάνι αυτό της Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Θεοδώρου τόνισε χαρακτηριστικά πως «μαρίνα τέλος έτσι όπως είναι σήμερα» και πρόσθεσε ότι στον ανάδοχο χρήσης της μαρίνας που είχε αναδειχθεί σε πλειοδοτικό διαγωνισμό, επιστράφηκαν οι εγγυήσεις.

Η ανάδοχος αθηναϊκή εταιρία του κ. Σπ. Χείλιου είχε δώσει εγγυητικές επιστολές ύψους 100.000 ευρώ από το 2006.

Ο κ. Χείλιος μιλώντας χθες στη «Θ» δήλωσε ότι «ήταν να επενδύσω στο Ντουμπάϊ και επένδυσα στην Ελλάδα. Με το ΦΕΚ που έχω στα χέρια μου, έπρεπε να μου παραδώσει η Πολιτεία τη μαρίνα με το κλειδί στο χέρι. Αν είχαν γίνει όλες οι εργασίες που απαιτούνται, θα είχαν πάρει ο ΟΛΒ, η Πολιτεία και η πόλη τα δεκαπλάσια. Είχα κάνει πρόταση και για να διαμορφώσω και την κεντρικά παραλία σε σύγχρονη μαρίνα, με σεβασμό στο περιβάλλον και την πόλη. Ωστόσο τίποτα δεν έγινε απ’ όλα αυτά».

Αναφορικά με τα προβλήματα από τη μη συντήρηση των ξύλινων προβλητών στη μαρίνα ο κ. Χείλιος δήλωσε ότι «ευθύνη έχει αποκλειστικά ο ΟΛΒ. Ένα παιδάκι να πέσει και να χτυπήσει… Αν το είχα παραλάβει το έργο, θα συντηρούσα τις προβλήτες και θα ήμουν αποκλειστικά υπεύθυνος».

Το καταφύγιο (μαρίνα) τουριστικών σκαφών βρίσκεται στον χώρο μπροστά από το Τελωνείο Βόλου. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από πόρους του ΟΛΒ και η δαπάνη του ανήλθε στα 585.000 ευρώ.

Το ελάχιστο ποσό της μίσθωσης ήταν 350.000 ευρώ για μια πενταετία, δηλαδή 70.000 ευρώ το χρόνο.

Η χωρητικότητα του καταφυγίου είναι 99 σκάφη αναψυχής, οι ξύλινες πλωτές προβλήτες είναι εμβαδού 1566 τετραγωνικά μέτρα, ενώ 199 τ.μ. είναι το εμβαδό του κυλικείου και των βοηθητικών χώρων.

Κάθε ιδιοκτήτης σκάφους θα κατέβαλε μηνιαίως 58 ευρώ περίπου. Συνολικά ο χερσαίος χώρος του καταφυγίου ανέρχεται σε 5.698 τ.μ. και ο θαλάσσιος σε 24.127 τ.μ.

Η ανάδοχος εταιρία έχει εκπονήσει οικονομοτεχνική μελέτη για το κόστος ελλιμενισμού των τουριστικών σκαφών, ενώ υπάρχουν πολλά αιτήματα για ελλιμενισμό.

Σύμφωνα με το μάστερ πλαν του λιμανιού για τη μαρίνα προβλέπεται η αναβάθμισή της με την κατασκευή λιμενικών έργων, πλωτών προβλητών και σύγχρονων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.

Επίσης προβλέπεται η απεμπλοκή των αλιευτικών χρήσεων από τις τουριστικές.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το