Photo Gallery, Τοπικά

«Ηλεκτρονική» ταλαιπωρία των ασθενών

Ταλαιπωρία και διαμαρτυρίες ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ στο Βόλο προκαλεί η εφαρμογή από προχθές του νέου ενιαίου συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και παραπεμπτικών για εξετάσεις

 

Ταλαιπωρία και διαμαρτυρίες ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ στο Βόλο προκαλεί η εφαρμογή από προχθές του νέου ενιαίου συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και παραπεμπτικών για εξετάσεις. Το σύστημα γύρω στις 8.30 το πρωί «πέφτει», όπως επισημαίνουν γιατροί του ΕΟΠΥΥ, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η συνταγογράφηση και να καλούνται οι αναμένοντες ασφαλισμένοι να επαναλάβουν την επίσκεψή τους από… εβδομάδα!

Τόσο τη Δευτέρα, πρώτη ημέρα της εφαρμογής του νέου συστήματος, όσο και χθες, το σύστημα δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση (είσοδοι) μετά τις 8.30 περίπου το πρωί και «έπεσε».

Η νέα εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης «e-prescription», περιλαμβάνει, εκτός από τη φαρμακευτική αγωγή, την καταχώριση της ιατρικής επίσκεψης και των παραπεμπτικών για εξετάσεις. Το σύστημα παρουσιάζει τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα οι γιατροί να μην μπορούν να συνταγογραφήσουν, οι φαρμακοποιοί να μην μπορούν να εκτελέσουν συνταγές και οι ασφαλισμένοι να ταλαιπωρούνται.

Το νέο σύστημα που ανέπτυξε η ΗΔΙΚΑ, είναι στην ουσία μια ενιαία ηλεκτρονική πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ εφαρμόζουν παράλληλα με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση φαρμάκων και τις ιατρικές πράξεις και εξετάσεις, που συστήνουν στους ασφαλισμένους ασθενείς τους.

Στόχος είναι ο έλεγχος ανά πάσα στιγμή των φαρμάκων, των παραπεμπτικών και των εξετάσεων που συνταγογραφεί ο κάθε γιατρός του ΕΟΠΥΥ στους ασφαλισμένους του.

«Το σύστημα έχει καταρρεύσει. Μπλοκάρει μετά τις 8.30 το πρωί και χρειάζεται αναβάθμιση. Αυτό που ήθελαν να κάνουν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά το έκαναν με λάθος τρόπο», σημειώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Γιατρών της Υγειονομικής Μονάδας του ΕΟΠΥΥ Βόλου (πρώην ΙΚΑ) κ. Π. Θεοδώρου.

«Στο τέλος θα ασχολούμαστε με το κομπιούτερ και όχι με τους ασθενείς. Σε κανονική ροή και λειτουργία η συνταγογράφηση με το νέο σύστημα είναι πέντε λεπτά, όταν όμως μπλοκάρει, κάνει και ένα τέταρτο», προσθέτει ο κ. Θεοδώρου.

Το σύστημα «πέφτει» σύμφωνα με τους χρήστες του, διότι πρέπει να εξυπηρετεί ταυτόχρονα χιλιάδες γιατρούς, από τους 41.000 συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ, χιλιάδες φαρμακοποιούς από τους 11.000 συνολικά σε όλη τη χώρα και εκατοντάδες διαγνωστικά και μικροβιολογικά εργαστήρια.

«Η πρόσβαση των γιατρών έγινε την πρώτη ημέρα της εφαρμογής του νέου συστήματος χωρίς την απαραίτητη ενημέρωση. Το σύστημα λειτουργεί μέχρι τις 10 περίπου το πρωί και μετά «πέφτει», δήλωσε η αναπληρώτρια προϊσταμένη της Υγειονομικής Μονάδας του ΕΟΠΥΥ Βόλου κ. Στεργίου. «Καλύτερα ήταν τα πράγματα το απόγευμα της Δευτέρας», πρόσθεσε.

Το ηλεκτρονικό σύστημα αντικαθιστά την ηλεκτρονική συνταγογράφηση,η οποία λειτουργούσε έως την περασμένη Παρασκευή, περιλαμβάνοντας ταυτόχρονα την καταχώριση της ιατρικής επίσκεψης και των παραπεμπτικών για διαγνωστικές εξετάσεις. Η εφαρμογή αποτελεί τη μεγαλύτερη διαδικτυακή εφαρμογή στη χώρα μας με το μεγαλύτερο αριθμό ταυτόχρονων συναλλαγών.

Με την καταχώριση επισκέψεων, συνταγών και παραπεμπτικών μέσα από μία εφαρμογή, οι σχεδιαστές του «e-prescription» θεωρούν ότι απλουστεύεται η διαδικασία συνταγογράφησης για τους χρήστες ιατρούς και μειώνεται ο χρόνος έκδοσης, εκτέλεσης συνταγής και παραπεμπτικού. Για πρώτη φορά, υπάρχει πρόσβαση στο ιστορικό του ασθενούς.

Ο κάθε γιατρός είτε της Μονάδας, είτε ιδιώτης συμβεβλημένος με τον Οργανισμό, εισέρχεται με τον ατομικό του κωδικό στο σύστημα και στα νέα παραπεμπτικά για εξετάσεις συμπληρώνει τα στοιχεία του ασφαλισμένου, (ονοματεπώνυμο, ΑΜΚΑ, ΑΜΑ, έτος γέννησης, διεύθυνση και τηλέφωνο), καθώς και το είδος της εξέτασης που του συστήνει. Στα φαρμακεία και στα εργαστήρια δεν άλλαξε τίποτα.

Πάντως, την έντονη αντίδραση των γιατρών προκάλεσε η κωδική ονομασία «foufoutos», που υπήρχε στη θέση, που έπρεπε να συμπληρώσουν το όνομά τους…

Από την πλευρά της η ΗΔΙΚΑ ΑΕ υπογράμμισε ότι «παρά τις εκτεταμένες δοκιμές που είχαν πραγματοποιηθεί, τέτοια μεμονωμένα προβλήματα εμφανίζονται κατά κανόνα την πρώτη ημέρα σε εφαρμογές μεγέθους, όπως αυτό της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης». Η ΗΔΙΚΑ κάνει λόγο για μεμονωμένα προβλήματα που απαιτούσαν προσαρμογές βελτιστοποίησης. «Ως αποτέλεσμα, υπήρξαν τέσσερα χρονικά διαστήματα διάρκειας έως 25 λεπτών που η εφαρμογή υπολειτουργούσε και δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει ικανοποιητικά τους χρήστες», τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση.

Και οι φαρμακοποιοί με δυσκολία εκτελούσαν τις συνταγές. «Επικρατεί ένα μπάχαλο εδώ και δύο ημέρες. Πριν, είχαμε ξεχωριστό σύστημα εμείς και ξεχωριστό οι γιατροί. Για να «περάσω» συνταγές, πρέπει να το κάνω είτε μεσημέρι, είτε βράδυ. Έρχονται ακόμη και χειρόγραφες», σημειώνει ο φαρμακοποιός κ. Χρ. Βυζιώτης.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το