Photo Gallery, Τοπικά

Εξήντα μικροί Αϊνστάιν παρακολούθησαν το πειραματικό καλοκαιρινό σχολείο Βόλου

Διοργανώθηκε από τη Μαθηματική Εταιρεία Μαγνησίας

Οι μαθητές άφησαν κατά μέρος τις διακοπές που έχουν ήδη ξεκινήσει και έδωσαν το «παρών» στα μαθήματα

 

 

 

 

Οι καλύτεροι μαθητές των Δημοτικών του Βόλου στα Μαθηματικά βάσει των άριστων επιδόσεών τους σε πρόσφατο διαγωνισμό, συμμετείχαν στο πειραματικό καλοκαιρινό μαθηματικό σχολείο που διοργάνωσε από την περασμένη Δευτέρα μέχρι και χθες στο Συνεδριακό κέντρο Θεσσαλίας, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία-παράρτημα Μαγνησίας.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος του τοπικού παραρτήματος κ. Θωμάς Καρανίκας, στόχος ήταν να έρθουν πιο κοντά οι μαθητές σε έννοιες των μαθηματικών μέσα από διαφορετικές προσεγγίσεις και να σπάσουν ακόμη περισσότερο το φόβο τους, για το συγκεκριμένο μάθημα.

Πριν μερικούς μήνες το τοπικό παράρτημα πραγματοποίησε διαγωνισμό στα μαθηματικά για τους μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ Τάξης. Συμμετείχαν συνολικά 1821 μαθητές και οι 60 μαθητές με τις υψηλότερες επιδόσεις παρακολούθησαν μαθήματα στο πειραματικό καλοκαιρινό σχολείο.

Το ενδιαφέρον είναι πως οι μαθητές άφησαν κατά μέρους τις διακοπές που έχουν ήδη ξεκινήσει και έδωσαν το «παρών» στα μαθήματα. Ενθουσιάστηκαν και βρήκαν πολύ ωφέλιμη τη συμμετοχή τους στο σχολείο.

Η μαθήτρια της ΣΤ’ Τάξης Κατερίνα Πέτρου, τόνισε πως μέσα από το καλοκαιρινό σχολείο μπόρεσε και έμαθε ακόμη περισσότερα πράγματα, ενώ εκτίμησε πως αυτή η πρωτοβουλία ήταν πιο σημαντική από την απονομή ενός μεταλλίου, όπως γινόταν μέχρι πρότινος. «Άξιζε η συμμετοχή μου στο σχολείο και οι δάσκαλοι μας πρόσφεραν σημαντικές γνώσεις».

Το λόγο στη συνέχεια πήρε η μαθήτρια Ευαγγελία Δημοπούλου, που υπογράμμισε πως στο σχολείο έλυσαν ασκήσεις και προβλήματα, κάτι που θα τους βοηθήσει και στο Γυμνάσιο. Είναι πραγματικά ένα πολύ καλό δώρο από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Από την πλευρά της η μαθήτρια Κατερίνα Αθανασιά ρωτήθηκε, για το κατά πόσο τελικά είναι εύκολα τα μαθηματικά για τους μαθητές, απαντώντας:  «Υπάρχουν παιδιά που τους αρέσει το μυστήριο των μαθηματικών, οπότε τους φαίνονται εύκολα. Υπάρχουν βέβαια και λίγα πράγματα που είναι δύσκολα. Αλλά, αν σκεφτούμε λίγο, συνδυάσουμε δεδομένα και βάλουμε τη λογική μας να δουλέψει, τότε γίνονται πιο εύκολα.

Φέτος η Μαθηματική Εταιρεία έβαλε στο διαγωνισμό της τον τίτλο «Μαθηματικά και Παιχνίδι», θέλοντας έτσι να φέρει πιο κοντά τους μαθητές με το συγκεκριμένο μάθημα.

Είναι τελικά τα μαθηματικά ένα παιχνίδι; «Είναι»  απάντησε ο μαθητής Αδάμ Ντόγκας και πρόσθεσε: «Παίζουμε με τους αριθμούς, λύνουμε προβλήματα και κάνουμε πράξεις, είναι σαν παιχνίδι. Θα πρέπει να του δούμε και έτσι και όχι σαν τεστ. Στο καλοκαιρινό σχολείο βοηθήθηκα πολύ και ο χρόνος που αφιέρωσα, αξιοποιήθηκε».

Ο ειδικός γραμματέας της Μαθηματικής Εταιρείας κ. Πέτρος Νικολουδάκης επισήμανε ότι οι μαθητές που συμμετείχαν στο καλοκαιρινό σχολείο, αρίστεψαν στον πρόσφατο διαγωνισμό, δηλαδή πήραν 100 και από τους δύο βαθμολογητές.

Ο ίδιος όμως κατέθεσε τον προβληματισμό του, σύμφωνα με τον οποίο «έχουμε καλό υλικό μαθητών στα μαθηματικά στο Δημοτικό, το οποίο φτάνει στο Γυμνάσιο και μετά αρχίζει μια κατηφόρα. Το έζησα και ως καθηγητής Λυκείου και θα πρέπει να το δούμε το ζήτημα».

Στο σχολείο δίδαξαν οι εξής εκπαιδευτικοί: Δημήτρης Μπλατσής, Άγγελος Σανδραβέλης, Κώστας Κομνός, Αναστασία Κοντονίνα, Σπύρος Δημόπουλος και Πέτρος Νικολουδάκης.

Οι θεματικές ενότητες αφορούσαν το «Μαθηματικό πρόβλημα και τα ποσοστά», «Οι ακέραιοι, οι δεκαδικοί, τα κλάσματα και οι πράξεις τους», «Χρήση γεωμετρικών οργάνων και κατασκευές», «Πιθανότητες και στοιχεία στατιστικής», «Θέματα μαθηματικών διαγωνισμών», «Ιστορία των μαθηματικών».

Φώτης Σπανός

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το