Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Γραφείο ενημέρωσης των επιχειρηματιών

 

Δράσεις της Εταιρείας Ανάπτυξης του Επιμελητηρίου Μαγνησίας
Δράσεις της Εταιρείας Ανάπτυξης του Επιμελητηρίου Μαγνησίας

Δύο πιθανές προκλήσεις αντιμετωπίζει για το μέλλον η Εταιρεία Ανάπτυξης του Επιμελητηρίου Μαγνησίας (ΕΑΕΜ): Να δημιουργηθεί ενιαία Αναπτυξιακή Εταιρεία των Επιμελητηρίων Θεσσαλίας και να καταργηθούν όλες οι αναπτυξιακές εταιρείες των Επιμελητηρίων και να συμμετάσχουν, μεταξύ άλλων, θεσμών σε μία ενιαία Αναπτυξιακή Εταιρεία σε επίπεδο Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Αυτά επισημαίνονται, μεταξύ άλλων, στο σχέδιο δράσης της ΕΑΕΜ, που υπερψηφίστηκε από το διοικητικό συμβούλιο του Επιμελητηρίου Μαγνησίας στη συνεδρίαση της περασμένης Τρίτης, μόλις με μία ψήφο… Επί συνόλου 21 παρόντων από τα 31 του ΔΣ, το σχέδιο δράσης της ΕΑΕΜ για το 2013 έλαβε 11 ψήφους υπέρ, ενώ δέκα μέλη ψήφισαν κατά ή «παρών».

Ο συνολικός προϋπολογισμός του σχεδίου δράσης ανέρχεται σε 210.000 ευρώ, από τα οποία 169.000 ευρώ είναι η επιχορήγηση του Επιμελητηρίου, ενώ τα υπόλοιπα προέρχονται από προγράμματα.

Όπως επισημαίνεται στην εισήγηση «η ΕΑΕΜ δεν μπορεί ούτε να συνεχίσει να λειτουργεί όπως σήμερα, ούτε να προχωρήσει σε μια «εδώ και τώρα» τολμηρή αλλαγή υψηλού ρίσκου και αβέβαιης αποτελεσματικότητας. Η λειτουργία της ΕΑΕΜ πρέπει να τροποποιηθεί ριζικά…».

Το σχέδιο προβλέπει:

-Πιστοποίηση της ΕΑΕΜ σύμφωνα με το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας ΕΝ ΕΛΟΤ ISO 9001:2008 και το Σύστημα Διαχειριστικής Επάρκειας κατά ΕΛΟΤ 1429:2008.

-Γραφείο Ενημέρωσης και Πληροφόρησης των επιχειρηματιών.

-Γραφείο Προγραμματισμού Έργων και Εκπόνησης Μελετών και Ερευνών.

-Διαμόρφωση ιστοσελίδας ΕΑΕΜ.

-Υλοποίηση μίας σειράς υποστηρικτικών δράσεων του Επιμελητηρίου.

Αναλυτικότερα στις δράσεις του 9μήνου της ΕΑΕΜ αναφέρονται:

«Η ΕΑΕΜ λόγω του επείγοντος χαρακτήρα, έχει διαμορφώσει για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Μαγνησίας ένα πλαίσιο συμμετοχής του Επιμελητηρίου στην προετοιμασία της Περιφέρειας Θεσσαλίας για το σχεδιασμό του Αναπτυξιακού της Προγράμματος κατά την Προγραμματική Περίοδο 2014-2020.

-Σεμινάρια ΕΦΕΤ: Ήδη έχει πραγματοποιηθεί ένα στο Βόλο και προχωράμε στην υλοποίηση 2ου στην Αλόννησο το Μάιο και προγραμματίζουμε την πραγματοποίηση νέων σεμιναρίων από Σεπτέμβριο.

-Η ΕΑΕΜ συμμετέχει στα Εθνικά και Κοινοτικά Έργα, – «Γυναικεία Επιχειρηματικότητα», «Ανακυκλω-ΖΩ», «Τουριστική Ανάπτυξη σε βουνό και θάλασσα», «Επιχειρηματικότητα – Απασχολησιμότητα στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας», «Τουριστική Ανάπτυξη και Αγορά Εργασίας».

-Συμμετέχει στη Διοργάνωση του 11ου Επιχειρηματικού Πανοράματος, που θα πραγματοποιηθεί από 18 – 26 Μαΐου, με τιμώμενο τομέα Τρόφιμα και Ποτά. Θα υπάρξουν παράλληλες δράσεις για ενίσχυση της έκθεσης.

-Υλοποιεί και προγραμματίζει δράσεις προώθησης του λιμανιού του Βόλου (κρουαζιέρα και μεταφορές). Ήδη το 1ο βήμα έγινε με τη διεξαγωγή της «Στρογγυλής Τράπεζας» με το Επιμελητήριο Σμύρνης και τον ΕΟΑΕΝ. Από αυτό έχει ήδη δημιουργηθεί μία κοινή διαδρομή που προβάλλεται – η Διαδρομή του Βορείου Αιγαίου η οποία έχει ήδη μεγάλη αποδοχή από εταιρίες κρουαζιέρας. Η παρουσία μας σε συνδυασμό με τον ΟΛΒ είναι απαραίτητη στην έκθεση των ΠΟΣΕΙΔΟΝΙΑ 2013 (28 και 29 Μαΐου) στην Αθήνα και παράλληλα στο συνέδριο που θα διεξαχθεί τις ίδιες ημερομηνίες, όπου και θα παραβρίσκονται όλα τα στελέχη εταιρειών κρουαζιέρας και άλλοι. Τέλος, προγραμματίζεται η διοργάνωση εκδηλώσεων Υποδοχής Κρουαζιέρας για το Σεπτέμβριο του 2013.

-Σχεδιάζει τη διεξαγωγή έρευνας μέσω ερωτηματολογίων κατά τη διάρκεια των αφίξεων στο Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου σχετικά με το προφίλ των πελατών, διαδικασία κράτησης των διακοπών τους, διαμονή και χρόνος, κ.λπ. από το Μάιο 2013 έως το Σεπτέμβριο 2013.

-Τον Οκτώβριο και Νοέμβριο 2013 προγραμματίζει την πραγματοποίηση παρουσίασης του Νομού Μαγνησίας, στη Βιέννη και στο Λονδίνο για την ενίσχυση των πτήσεων (τουριστικών και μη) στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

-Διοργάνωση Road Show στη Βόρεια Ιταλία, Γερμανία, Αυστρία, Βέλγιο, Κύπρο για την προώθηση του σχολικού τουρισμού, σε συνεργασία με άμεσα εμπλεκόμενους φορείς. Στις 4 πρώτες χώρες βοηθάει οι συνδέσεις που έχουμε μέσω πτήσεων με αυτές.

-Δημιουργία CVB Μαγνησίας: Ο συνεδριακός και επαγγελματικός τουρισμός αποτελεί μία εναλλακτική μορφή τουρισμού, ο οποίος δίνει μεγάλη ώθηση στον τουρισμό πόλης, σε περιόδους χαμηλής ζήτησης κυρίως. Η ΕΑΕΜ θα πρέπει να πρωτοστατήσει στη μελλοντική δημιουργία Convention Visitors Bureau για τη Μαγνησία. Η συνήθης μορφή των CVBs’ είναι μη κερδοσκοπικές οργανώσεις στις οποίες συμμετέχουν διάφοροι φορείς από την πόλη (ΤΕΕ, Δήμοι, Πανεπιστήμιο, Εμπορικός Σύλλογος, Ξενοδόχοι, ΟΛΒ). Η ΕΑΕΜ θα πρέπει άμεσα να αναλάβει την πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός CVB. Προς το παρόν, μπορούμε να ξεκινήσουμε παράλληλα με τις συζητήσεις για τη δημιουργία γραφείου CVB με στόχο να είμαστε έτοιμη το Σεπτέμβριο 2013, τη δημιουργία ενός οδηγού, ο οποίος θα αποτελεί τον «προάγγελο» αυτού με καταγραφή αυτών των υποδομών, με όλα τα στοιχεία, και έκδοση αυτού. Η πρώτη αυτή έκδοση μπορεί να παρουσιαστεί σε εκθέσεις συνεδριακού τουρισμού, η EIBTM στη Βαρκελώνη που πραγματοποιείται 26-28/11/2013, όπου θα μπορούσε η ΕΑΕΜ να διοργανώσει την παρουσία μας και προβολή του Βόλου & της Μαγνησίας (και σε συνεργασία με το Δήμο Βόλου & την Περιφέρεια Θεσσαλίας). Στη συνέχεια θα μπορούμε να εγγραφούμε και ως μέλη σε διεθνείς οργανώσεις που ασχολούνται με τη διοργάνωση και προβολή περιοχών που εξειδικεύονται στα συνέδρια, όπως το ICCΑ.

-Δημιουργία Φυτώριου Επιχειρηματικότητας στον αγροτικό τομέα με εξαγωγικό χαρακτήρα.

-Διεξαγωγή ημερίδων για χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την επιχείρησή τους και ηλεκτρονικού εμπορίου. Πώς να «χτίσουν» μόνοι τους μία αποτελεσματική ιστοσελίδα & τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πώς μπορούν αυτά να βοηθήσουν μία επιχείρηση.

-Προγραμματίζει τη συνδιοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων με τους ενδιάμεσους φορείς υλοποίησης των προγραμμάτων (ΕΦΕΠΑΕ, ΑΕΔΕΠ, ΕΑΠ, Παραεμπόριο με ΟΕΒΕΜ κ.λπ.).

-Προχωρεί στη δημιουργία website της ΕΑΕΜ (αναβαθμισμένου).

-Σύσταση Γραφείου «Σύμβουλοι Επιχειρηματιών». Αρχικά, σκοπός του Γραφείου Στήριξης του Επιχειρηματία θα είναι να παρέχει δυνατότητες χρηματοδότησης στις επιχειρήσεις και να βοηθάει στη σύνταξη του επιχειρηματικού σχεδίου και του σχεδίου μάρκετινγκ νέων επιχειρήσεων (μαζί με τις διαδικασίες ίδρυσης που ήδη μπορεί να ενημερωθεί από το Επιμελητήριο), στο να απαντάει σε ερωτήματα που θα υποβάλλουν τα μέλη του (σχετικά με νομικά, τραπεζικά, χρηματοοικονομικά θέματα κ.λπ.) και να παρέχει δωρεάν αξιολόγηση των επιχειρηματικών προσπαθειών των επιχειρήσεων ώστε να γνωρίζουν τις πιθανότητες θετικής αξιολόγησης. Αν το εγχείρημα προχωρήσει σε επόμενη φάση μπορούμε να προσθέτουμε υπηρεσίες και δράσεις (αξιολόγηση βιωσιμότητας, συμβουλευτική επί τόπου κ.λπ.).

-Συντονισμό και ενημέρωση με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και θεσμοθέτηση βραβείου για μαθητές με «Προτάσεις για Καινοτόμες Επιχειρήσεις και επενδύσεις». (Συνεργασία με το Επιμελητήριο Νέων και ενδεχομένως κάποια τράπεζα).

-Συνδιοργάνωση με Δήμο Βόλου, Εμπορικό Σύλλογο, Επιμελητήριο Νέων για εκδηλώσεις εορταστικής περιόδου Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά 2013 – 2014.

-Δράσεις ανάπτυξης εταιρικών σχέσεων μεταξύ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του ΤΕΙ Θεσσαλίας, του τομέα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ), της έρευνας, των επιχειρήσεων και του δημόσιου και του μη κερδοσκοπικού τομέα.

-Σχεδιασμός και αποστολή Ερωτηματολογίων Εξαγωγικών Επιχειρήσεων (Τάσεις, Προϊόντα, Χώρες Ενδιαφέροντος κ.λπ.).

-Επικαιροποίηση της έρευνας «Καταγραφή Προβλημάτων που εντοπίζουν οι επιχειρήσεις στη Μαγνησία» για το Β΄ Εξάμηνο του 2013.

-Προετοιμασία για συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις τροφίμων και τουρισμού του 2014.

-Προετοιμασία για τη δημιουργία «μητρώου» – Βάσης δεδομένων αγροτών.

-Διοργάνωση 2-3 ημερίδων ενίσχυσης του αγροτικού τομέα.

-Διοργάνωση Στρογγυλής Τράπεζας με θέμα τις αστικές συγκοινωνίες στους Καλλικρατικούς Δήμους.

-Ομαδοποίηση ενδιαφέροντος εξαγωγικών επιχειρήσεων και υλοποίηση υποστηρικτικών δράσεων.

-Καταγραφή και αποτύπωση του παραγωγικού προφίλ του Ν. Μαγνησ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το