Photo Gallery, Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Βάζουν 3 ευρώ βενζίνη

 Από 3 ευρώ ξεκινούν να βάζουν βενζίνη ενώ πλέον δεν γεμίζει κανείς το ρεζερβουάρ
Από 3 ευρώ ξεκινούν να βάζουν βενζίνη ενώ πλέον δεν γεμίζει κανείς το ρεζερβουάρ

Με άδειο πορτοφόλι καταφθάνουν όλοι στα βενζινάδικα αφού χρήματα δεν υπάρχουν πλέον, όπως τις «παλιές καλές μέρες», για βόλτες. Σε εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά κυμάνθηκε και η κίνηση του πετρελαίου θέρμανσης κατά τη διάρκεια του χειμώνα με τους βενζινοπώλες να βρίσκονται πλέον στη δίνη της κρίσης. Μετρούν χρέη οι πρατηριούχοι και αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα οικονομικά βάρη της καθημερινότητας.

Βενζίνη από δύο και τρία ευρώ βάζουν στα αυτοκίνητά τους εκατοντάδες Βολιώτες οδηγοί, που αδυνατούν πλέον να γεμίσουν το ρεζερβούαρ τους περικόπτοντας έτσι κάθε περιττή μετακίνηση και εκμηδενίζοντας τις μετακινήσεις για βόλτες.

Οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που δυσκολεύονται να γεμίσουν το ρεζερβουάρ λόγω της κρίσης «ποντάρουν» συνήθως στην πολυετή γνωριμία τους με τους βενζινοπώλες, που σε πολλές περιπτώσεις κρατούν τεφτέρια και μετρούν «φέσια», προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους τακτικούς πελάτες.

«Οι οδηγοί έρχονται πλέον και βάζουν περίπου 10 ευρώ την εβδομάδα στο αυτοκίνητό τους. Αυτό που είναι χαρακτηριστικό της μείωσης που βιώνουμε εμείς ως βενζινοπώλες είναι πως σε σχέση με πριν δύο χρόνια παρατηρούμε πτώση της τάξεως του 75%» λέει η ιδιοκτήτρια πρατηρίου καυσίμων στην οδό Λαρίσης κ. Ελευθερία Μιχάλαρου.

Μειωμένος είναι ο τζίρος και στο πρατήριο καυσίμων του κ. Χρήστου Θεοδωρούδη, στην οδό Πολυμέρη, στο κέντρο του Βόλου, όπου κι εκείνος παρατηρεί πτώση της τάξεως του 80%. «Η πτώση στη βενζίνη αγγίζει το 80% ενώ όσοι καταφθάνουν στο πρατήριο για να βάλουν βενζίνη βάζουν κατά μέσο όρο από 10 έως 20 ευρώ, περίπου μία ή το πολύ δύο φορές την εβδομάδα. Μόνο όσοι είναι αντιπρόσωποι σε εταιρείες γεμίζουν πλέον το ρεζερβουάρ κι αυτό γιατί πληρώνει η εκάστοτε εταιρεία».

Αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα φαινόμενο της κρίσης, που τους τελευταίους μήνες έχει γίνει πιο έντονο. Οι περισσότεροι δίνουν 10-15 ευρώ για βενζίνη, αντί για 30-50 ευρώ τα προηγούμενα χρόνια. Στα πρατήρια καταφθάνουν ακόμα και οδηγοί που βάζουν 2-3 ευρώ, ίσα για να φτάσουν στο σπίτι τους ή να βρουν κάπου να παρκάρουν.

Προφανώς και στην περιφέρεια οι πρατηριούχοι έρχονται πολλές φορές σε δύσκολη θέση, εξαιτίας των προσωπικών σχέσεων που διατηρούν με τους περισσότεροι πελάτες τους.

«Έρχονται και ζητούν να τους βάλουμε ακόμη και δύο-τρία ευρώ βενζίνη στο αυτοκίνητο. Αυτό είναι καινούργιο, τον τελευταίο χρόνο παρουσιάστηκε. Άλλωστε, τον τελευταίο χρόνο η κατάσταση είναι η πλέον δραματική. Μέχρι πέρσι η πτώση στην κατανάλωση των καυσίμων βρισκόταν στο 20%, φέτος είμαστε ήδη στο -40%» σημειώνει ο κ. Θεοδωρούδης ο οποίος είναι και μέλος του Σωματείου Βενζινοπωλών Νομού Μαγνησίας.

Τα ίδια σημειώνει και ο πρόεδρος του Σωματείου κ. Άγγελος Τσαβές: «Η βενζίνη είναι στα ύψη και η κάμψη στην κατανάλωση τεράστια. Η ανέχεια του κόσμου είναι τέτοια, που συνδυασμό με την ανεργία, έχει αναγκάσει όλο τον κόσμο να κόψει τις βόλτες και τα ταξίδια. Χαρακτηριστικό είναι πως και στη δουλειά πλέον προσπαθούν πλέον να πηγαίνουν τρία και τέσσερα άτομα μαζί για να μοιράζονται τις βενζίνες». Ο ίδιος λέει πως οι περισσότεροι που καταφθάνουν στο πρατήριό του ζητούν 5 ή 10 ευρώ βενζίνη, ενώ ελάχιστοι είναι εκείνοι που πλέον γεμίζουν το ρεζερβουάρ και κυρίως πρόκειται για υπάλληλους εταιρειών.

Στους πιο αισιόδοξους συγκαταλέγεται ο κ. Κωνσταντίνος Βαρδάκης, ιδιοκτήτης μεγάλου πρατηρίου βενζίνης, ενώ και στο δικό του πρατήριο τα ποσά που «παίζουν» είναι 10-15 ευρώ για τα αυτοκίνητα. «Έρχονται μία φορά την εβδομάδα και βάζουν 10, το πολύ 15 ευρώ, ενώ οι μεταφορές έχουν κοπεί εντελώς». Σχετικά με τα 2 ή 3 ευρώ που βάζουν οδηγοί στα υπόλοιπα πρατήρια, ο ίδιος επισημαίνει: «Σίγουρα βάζουμε τέτοια ποσά όμως τα περιστατικά είναι μεμονωμένα».

Όσον αφορά στην πτώση της κατανάλωσης της βενζίνης, ο κ. Βαρδάκης υπογραμμίζει πως «πτώση είχαμε τα δύο προηγούμενα χρόνια, φέτος τουλάχιστον σταθεροποιηθήκαμε, στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο βέβαια. Τα δύο παρελθόντα έτη η μείωση ήταν ραγδαία».

Το θέμα είναι πώς τα καταφέρνουν οι ιδιοκτήτες των πρατηρίων, μέσα στη δίνη της κρίσης στην οποία έχουν περιέλθει και μπορούν να αντεπεξέρχονται στα καθημερινά τους έξοδα. «Με φοβερές οικονομίες, χωρίς να έχουμε απολύσει κανέναν υπάλληλο, χωρίς να έχουμε κάνει μείωση σε κανέναν μισθό, ώστε να μη δημιουργήσουμε περαιτέρω κοινωνικά προβλήματα στο σύνολο. Ωστόσο, ξοδεύουμε χρήματα από παρελθόντα έτη» επισημαίνει ο κ. Βαρδάκης.

Στο ίδιο πλαίσιο και η κ. Μιχάλαρου που επισημαίνει πως «κι εμείς το παλεύουμε, όπως όλος ο κόσμος. Όπως περνάμε δύσκολα εμείς, έτσι δύσκολα περνούν και όλοι γύρω μας. Δεν υπάρχουν εξαιρέσεις σήμερα».

«Πληγή» και το πετρέλαιο

Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΣΕ, τους τελευταίους μήνες έχει διατεθεί 75% λιγότερο πετρέλαιο θέρμανσης σε σύγκριση με πέρυσι.

Αυτό που οι πρατηριούχοι σημειώνουν είναι πως ο καιρός βοήθησε τους καταναλωτές στο να μην αγοράσουν πετρέλαιο, ωστόσο εκείνους τους έριξε πιο βαθειά στην κρίση. «Η αλήθεια είναι πως δεν ήταν μόνο ο καιρός που αποθάρρυνε τον κόσμο να αγοράσει πετρέλαιο αλλά και η τιμή αυτού. Ο κόσμος προμηθεύτηκε πολύ μικρές ποσότητες, πολυκατοικίες προμηθεύτηκαν από 400 έως 700 περίπου λίτρα ενώ οι ιδιώτες από 250 έως 400 λίτρα το πολύ» σημειώνει η κ. Μιχάλαρου.

«Η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης φέτος ήταν σε πρωτοφανή χαμηλά επίπεδα και είχε μείωση της τάξεως του 75% σε σχέση με πέρσι. Διακινήθηκαν μόνο μικροποσότητες από άτομα που δεν μπορούσαν να ζεσταθούν με κανέναν άλλο τρόπο, ενώ πάνω από ένα τόνο ζήτημα να δώσαμε περί τις δέκα φορές όλες κι όλες» δηλώνει ο κ. Βαρδάκης, φανερά απογοητευμένος.

Με χιούμορ αντιμετωπίζει την κατάσταση ο κ. Θεοδωρούδης που επιμένει πως ο Θεός φέτος ήταν Έλληνας. «Πάλι καλά που έκανε καλό καιρό γιατί αλλιώς θα θρηνούσαμε κόσμο, αν παρατηρούνταν χαμηλές θερμοκρασίες. Σίγουρα ο καθένας από εμάς κοιτάει τη δουλειά του αλλά είναι αμαρτία να κοιτάμε σε τέτοιους καιρούς μόνο το συμφέρον μας. Από τη στιγμή που ο κόσμος δεν θα έβαζε έτσι κι αλλιώς πετρέλαιο, αφού δεν είχε λεφτά, καλύτερα που έκανε καλές μέρες και ο κόσμος ανακουφίστηκε».

Ο ίδιος δήλωσε χαρακτηριστικά πως σε σχέση με πέρσι η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης έχει μείωση 75-80%. «Πέρσι διένειμα 1.000.000 λίτρα πετρελαίου και φέτος μόλις 220.000 λίτρα. Από τα 470 άτομα που έχω στο πελατολόγιο, μόλις τα 80 έβαλαν πετρέλαιο. Το πρόβλημα, βέβαια, είναι ότι και εμείς δεν μπορούμε να δώσουμε με πίστωση, για να μη βρεθούμε εκτεθειμένοι απέναντι στις εταιρείες» καταλήγει ο κ. Θεοδωρούδης.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το