Photo Gallery, Τοπικά

Αύξηση 12% στη διακίνηση κοντέινερ στο λιμάνι του Βόλου για το 2010

Φαίνεται να κρατά την πελατεία του, παρά την κρίση, και το 2011

 

 

Παρά την οικονομική κρίση και τη μείωση της παραγωγικής δραστηριότητας επιχειρήσεων σε πανθεσσαλικό επίπεδο, δεν καταγράφεται μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) μέσω του εμπορικού λιμένος Βόλου, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος. Είναι ενθαρρυντικό για τη δύσκολη εποχή που βιώνουμε, αλλά και τις προσπάθειες που γίνονται για να κρατηθεί η τοπική οικονομία. Το 2010 καταγράφεται αύξηση κατά 1.500 κοντέινερ σε σχέση με το 2009, ενώ για το πρώτο τρίμηνο του 2011 παρατηρείται μία μικρή αυξητική τάση σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010. Στο 12% περίπου κινήθηκε η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων μέσω του λιμένος Βόλου το 2010, που εδώ και χρόνια κάνει συστηματική προσπάθεια προσέλκυσης αυτής της δραστηριότητας.

 

 

Ρεπορτάζ:

ΤΟΥΛΑ ΚΕΚΑΤΟΥ

 

Για το 2011 καταγράφεται μία μικρή αύξηση, 0,95%, παρά τη συνεχόμενη ύφεση και η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος «ποντάρει» ιδιαίτερα σε αυτή τη δραστηριότητα για να διατηρήσει τα έσοδά του, αλλά και την παρουσία του ως ένα μεγάλο λιμάνι στην περιφέρεια της Κεντρικής Ελλάδας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΛΒ, αύξηση 11,84% παρουσίασε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Βόλου, ενώ στα γενικά φορτία η μείωση έφθασε το 52,5%, καθώς το 2010 ο αριθμός τους μειώθηκε στα 43 πλοία με 24.545 τόνους, έναντι 81 πλοίων που είχαν καταπλεύσει το 2009 με φορτίο 51.679 τόνους. Συγκεκριμένα το 2008 διακινήθηκε φορτίο 75.140 τόνων και το 2007 μεταφέρθηκε φορτίο 106.779 τόνους. Μείωση 19% παρουσίασε η διακίνηση τοπικών φορτίων, όπου το 2010 κατέπλευσαν 68 πλοία που μετέφεραν 37.318 τόνους, έναντι 46.119 τόνους το 2009.

Αντίθετα με όλα τα υπόλοιπα φορτία, τα εμπορευματοκιβώτια σημείωσαν αύξηση το 2010 κατά 11,84%. Τα γεμάτα εμπορευματοκιβώτια που διακινήθηκαν μέσω του λιμανιού αυξήθηκαν κατά  20,74% και από 8.771 που ήταν το 2009, έφθασαν τα 10.590 πέρυσι. Συνολικά μέσω του λιμανιού διακινήθηκαν 13.820 εμπορευματοκιβώτια (κοντέινερ) το 2010, έναντι 12.357 κοντέινερ το 2009.

Το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2010 διακινήθηκαν συνολικά 3.037 και το ίδιο χρονικό διάστημα την τρέχουσα χρονιά 3.066 (αύξηση 0,95%).

Στη μεταφορά κανονικού φορτίου, σημαντική αύξηση κατά 50,95% σημειώθηκε στη διακίνηση φορτίων με τρόφιμα, ενώ κατά 71,70% μειώθηκε η διακίνηση φορτίων με ζάχαρη-μελάσα. Αύξηση 44% παρουσίασε η διακίνηση ζωοτροφών, στα ίδια επίπεδα κυμάνθηκε η διακίνηση ποτών και κρασιών, ενώ η διακίνηση βαμβακόσπορου αυξήθηκε κατά 12,67%  και κατά 98,47% η διακίνηση ξυλείας.

Επίσης μειώθηκε 56,93% η διακίνηση χαρτιού, αυξήθηκε 280% η διακίνηση βάμβακος και 41% η διακίνηση ορυκτών και λιπασμάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΛΒ.

Το εμπορικό λιμάνι του Βόλου, ωστόσο, όπως παρατηρείται από εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου, δεν έχει δημιουργήσει τις προϋποθέσεις εκείνες ώστε να μπορεί αυτόνομα να εξυπηρετήσει την εγχώρια αγορά επεκτείνοντας το πελατολόγιό του και σε άλλους Νομούς της χώρας. Το λιμάνι του Βόλου φέρονται να προτιμούν επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κυρίως στη Θεσσαλία. Εκτιμάται πως μία πλήρη ενεργοποίηση του λιμανιού του Βόλου μπορεί να προκαλέσει το ενδιαφέρον μίας αγοράς που μεταφράζεται σε 75.000 εμπορευματοκιβώτια ετησίως. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του προέδρου της Ε.Ε. του τοπικού Συνδέσμου Βιομηχανιών και μέλους της διοίκησης του ΟΛΒ κ. Αποστ. Παπαδούλη ότι το λιμάνι χάνει έσοδα, καθώς είναι μη ανταγωνιστικό, δεν έχει εκσυγχρονιστεί, έχει υψηλά τιμολόγια. Το λιμάνι χρειάζεται συμμάχους, σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το