Τοπικά

Ζητούν δικαίωση για τον άδικο χαμό των παιδιών τους – Σε βαρύ κλίμα η δίκη για την τραγωδία στο Ριζόμυλο

Βαρύ το κλίμα σήμερα στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Βόλου όπου ξεκίνησε λίγο πριν από τις 11 το πρωί η δίκη για το τραγικό δυστύχημα της 23ης Ιουλίου 2014, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους τρία νέα παιδιά. Το δυστύχημα είχε σημειωθεί στο 36ο χιλιόμετρο της παλαιάς εθνικής οδού Βόλου- Λάρισας, στο ύψος του Ριζομύλου, όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Φίλιππος Καπανιάρης και στο οποίο επέβαιναν οι αδερφές Κουσιαρή συγκρούστηκε με φορτηγό που οδηγούσε ο 22χρονος τότε κατηγορούμενος.

Από νωρίς σήμερα στα δικαστήρια του Βόλου, η οικογένεια, φίλοι και συγγενείς των τριών παιδιών ανήρτησαν πανό με τις φωτογραφίες τους και κρέμασαν μαύρα μπαλόνια.
Ο συνήγορος υπεράσπισης του κατηγορούμενου οδηγού της νταλίκας υπέβαλε δύο αιτήματα στο Δικαστήριο. Το πρώτο αφορούσε την προανακριτική για το εάν είχε γίνει διατάραξη των συγκοινωνιών, καθώς ο πελάτης του, όπως είπε, δεν είχε γνώση για το στάδιο της προανακριτικής, ενώ το δεύτερο αφορούσε την κλήση των πραγματογνωμόνων της Τροχαίας Βόλου, προκειμένου να καταθέσουν ως μάρτυρες. Ο δικηγόρος σημείωσε πως από την έκθεση των πραγματογνωμόνων δεν μπορεί να διαπιστωθεί αν τα δύο οχήματα είχαν σωστή θέση στο δρόμο. Το πρώτο αίτημα απορρίφθηκε καθώς, όπως είπε ο Εισαγγελέας, το θέμα έχει μπει στο αρχείο, ενώ όσον αφορά το δεύτερο αίτημα αποφασίστηκε από το Προεδρείο ότι, σε αυτή τη φάση της δίκης, δεν έχει παραστεί ανάγκη να κληθούν ως μάρτυρες οι πραγματογνώμονες.

Τι κατέθεσαν οι γονείς
Πρώτος κλήθηκε να καταθέσει ο πατέρας του Φίλιππου Καπανιάρη, που ήταν ο οδηγός του αυτοκινήτου εκείνο το μοιραίο βράδυ. Ο κ. Καπανιάρης κατέθεσε στο δικαστήριο πως όταν έφτασε στο σημείο και τα δύο οχήματα ήταν στο ρεύμα που κινούνταν το επιβατικό. «Εμείς κοιτούσαμε να πάμε κοντά στα παιδιά μας», είπε χαρακτηριστικά, ενώ εξέφρασε την απορία του για το επίπεδο της εμπειρίας που μπορεί να έχει ένα παιδί 22 χρονών, για να οδηγεί μια νταλίκα με φορτίο 40 τόνων. Πρόσθεσε, επίσης, ότι ενώ ο ιδιοκτήτης του φορτηγού είπε πως ο οδηγός ήταν ξεκούραστος, οι έρευνες των οικογενειών των τριών παιδιών δείχνουν άλλα στοιχεία.
Στη συνέχεια κατέθεσε ο πατέρας των αδερφών Ιωάννας και Κατερίνας Κουσιαρή με δάκρυα στα μάτια. Ο κ. Κουσιαρής είναι και ο ίδιος επαγγελματίας οδηγός και κατέθεσε πως, όταν έφτασε στον τόπο του δυστυχήματος, μετά από περίπου 20 λεπτά, είδε ίχνη από «ροδιές» και από το σβάρνισμα του φορτηγού.
Επίσης ο κ. Κουσιαρής ανέφερε πως ζήτησε από την εταιρεία τους ταχογράφους αλλά απέκρυψαν κάποιους και ειδικότερα τους αναλογικούς. «Μετά από τέσσερις ώρες οδήγησης πρέπει να γίνει παύση και οριστική παύση οδήγησης στις 8 ώρες» είπε ο ίδιος και συμπλήρωσε πως στον ταχογράφο υπήρχε η κάρτα με τα στοιχεία άλλου οδηγού. Ο συνήγορος πολιτικής αγωγής σημείωσε πως, ενώ θεωρητικά ο οδηγός της νταλίκας είχε σταματήσει να οδηγεί και θα έπρεπε να οδηγεί ο δεύτερος οδηγός, υπάρχει μάρτυρας που αναφέρει ότι οδηγούσε ο κατηγορούμενος. «Αν οδηγείς περισσότερες ώρες από το επιτρεπόμενο ωράριο, δεν έχεις αντίληψη» σημείωσε ο κ. Κουσιαρής και πρόσθεσε πως το φορτηγό ήταν υπέρβαρο, ενώ έχει επιβληθεί και πρόστιμο γι’ αυτή την παράβαση.
Κατά την εκδίκαση της υπόθεσης αναφέρθηκε και η πιθανή ύπαρξη δεύτερου οδηγού της νταλίκα.


Από την πλευρά ο συνήγορος υπεράσπισης του κατηγορουμένου ρώτησε αν υπάρχουν αποδείξεις για την ύπαρξη συσκευής που να επηρεάζει τον ταχογράφο. Απαντώντας του ο κ. Κουσιαρής είπε ότι είναι κάτι το οποίο δεν έχουν ερευνήσει, ενώ πρόσθεσε πως ο ιδιοκτήτης πρέπει να κρατάει τους ταχογράφος. Ωστόσο, ο δικηγόρος σημείωσε πως βάσει νόμου είναι υποχρεωμένος να τους κρατάει για 30 ημέρες.
Η μητέρα του Φίλιππου κατέθεσε ότι τα τρία παιδιά ήταν νηφάλια, ενώ η μητέρα των αδελφών Κουσιαρή κατέθεσε πως οι ζώνες ασφαλείας δεν θα μπορούσαν να προστατεύσουν τα τρία παιδιά σε τέτοια σύγκρουση.

Τι είπε ο τροχονόμος που έφτασε πρώτος
Ακολούθησε η κατάθεση του αστυνομικού της Τροχαίας που βρέθηκε πρώτος στον τόπο του δυστυχήματος. Όπως είπε, οι αστυνομικοί ζήτησαν τα χαρτιά του οδηγού της νταλίκας, τον ρώτησαν αν είχε άλλον επιβάτη μαζί του στη νταλίκα και τους απάντησε όχι. Ανέφερε πως η Τροχαία πήρε όλα τα έγγραφα και ο 22χρονος τότε οδηγός μεταφέρθηκε στο Α.Τ.Βελεστίνου. Πρόσθεσε, επίσης, οτι το φορτηγό φυλασσόταν όση ώρα οι αστυνομικοί έψαχναν τον χώρο, καθώς δεν γνώριζαν πόσα άτομα επέβαιναν στο αυτοκίνητο του Φίλιππου Κουσιαρή.
Φίλος των αδικοχαμένων παιδιών που ήταν μαζί τους εκείνη τη νύχτα κατέθεσε πως, όταν έφυγαν από τη μουσική εκδήλωση, ο Φίλιππος οδηγούσε μπροστά του και αυτός ακολουθούσε το αυτοκίνητο με τη μηχανή του. Όπως είπε, κάποια στιγμή σταμάτησε αλλά εξακολουθούσε να βλέπει τα φώτα του αυτοκινήτου που ακολουθούσαν σταθερή πορεία. Δεν άκουσε τη σύγκρουση με τη νταλίκα καθώς φορούσε το κράνος του. «Πλησίασα και είδα τη νταλίκα. Μίλησα με τον οδηγό της και μου είπε πως κάτι είχε χτυπήσει. Μετά σταμάτησε κόσμος στο σημείο καθώς είχα αφήσει τη μηχανή μου με alarm στον δρόμο. Ο οδηγός της νταλίκας δεν είχε καταλάβει τι είχε συμβεί. Δεν υπήρχε άλλος στη νταλίκα εκτός από αυτόν. Δεν υπήρχαν θραύσματα στο ρεύμα πορείας της νταλίκας». Κατέθεσε επίσης πως ο δρόμος είναι στενός και στο σημείο δεν υπάρχει φωτισμός.

Ο πραγματογνώμονας
Να καταθέσει ως μάρτυρας κλήθηκε και ο πραγματογνώμονας που έχουν ορίσει οι δύο οικογένειες των παιδιών. Πρόκειται για μηχανολόγο- μηχανικό που ανέφερε στο δικαστήριο ότι, σύμφωνα με την έρευνά του, το φορτηγό μπήκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και συγκρούστηκε με το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν τα τρία παιδιά. Μίλησε για ίχνη πλάγιας ολίσθησης της νταλίκας λόγω μεταφοράς του φορτίου και, όπως είπε, η σύγκρουση ήταν έκκεντρη μετωπική και όχι πλαγιομετωπική. Όπως κατέθεσε ο ίδιος, η νταλίκα ήταν χτυπημένη στην αριστερή πλευρά του εμπρόσθιου προφυλακτήρα και στον αριστερό μπροστινό τροχό, ενώ το αυτοκίνητο του Φίλιππου Καπανιάρη στην αριστερή πλευρά. Είπε, επίσης, ότι από εξέταση του ταχογράφου προέκυψε ότι πάθαινε βλάβες οι οποίες δεν επιδιορθώνονταν και αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούσε να φανεί η πραγματική ταχύτητα του φορτηγού. Ο συνήγορος υπεράσπισης αμφισβήτησε την κατάθεση του πραγματογνώμονα.
Κατά την εκδίκαση της υπόθεσης αναφέρθηκε επίσης πως ο οδηγός της νταλίκας είχε αποκτήσει το δίπλωμα για το ρυμουκλό λίγους μήνες πριν και το δίπλωμα για το ρυμουλκούμενο 48 ημέρες πριν από το τροχαίο.
Από πλευράς του ο δικηγόρος υπεράσπισης του οδηγού τόνισε πως δεν υπάρχει καμία απόδειξη πως το φορτίο μετατοπίστηκε ή καταστράφηκε.
Ακολούθησε η κατάθεση ανδρός που είχε παραγγείλει περίπου 1000 κιλά ροδάκινα και περίμενε τον οδηγό της νταλίκας να του τα παραδώσει τη μοιραία νύχτα. Ο ίδιος είπε στο δικαστήριο πως μίλησε με τον οδηγό της νταλίκας στις 10:30 το βράδυ και του είπε ότι σε λίγο ξεκινάει από τη Βέροια. «Μου είπε ότι θα είναι κοντά στο σημείο που είχαμε δώσει ραντεβού στο Ριζόμυλο, κοντά σε βενζινάδικο, στη 12:50 τα μεσάνυχτα για να μου δώσει τα φρούτα. Περίμενα εκεί μέχρι τη 1:30 αλλά δεν είχε εμφανιστεί ακόμη. Μετά είδα κίνηση και περιπολικά και λίγο αργότερα με πήρε τηλέφωνο μια γυναίκα από τη μεταφορική και με ενημέρωσε ότι το φορτίο δεν θα παραδοθεί καθώς είχε γίνει ατύχημα.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το