Τοπικά

«Υπάρχουν ταλέντα σε πολλά πεδία» – Διαδικτυακά μαθήματα από τον καθηγητή Αργ. Καραπέτσα

«Τα ταλέντα γεννιούνται και υπάρχουν σε πολλά πεδία» τόνισε ο ομότιμος καθηγητής Κλινικής Νευροψυχολογίας και Νευρογλωσσολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Αργύρης Καραπέτσας ο οποίος σε λίγες μέρες θα πραγματοποιεί διαδικτυακά μαθήματα για τη Νευροψυχολογία των ταλέντων και των ειδικών ικανοτήτων.
Πρόκειται για μία σειρά έξι δίωρων μαθημάτων δηλαδή συνολικά 12 ώρες. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν εγγραφή έως τις 10 Μαρτίου.
Στο εν λόγω πρόγραμμα επιμόρφωσης μπορεί να λάβει μέρος οποιοσδήποτε ενδιαφέρεται να ενημερωθεί επαρκώς στην προσφερόμενη γνώση.
Το πρόγραμμα προσφέρει εξειδικευμένη γνώση σχετική με τη νευροψυχολογία των ταλέντων και των ειδικών ικανοτήτων (αξιολόγηση, εμβάθυνση, ψυχική ενδυνάμωση και ανθεκτικότητα) που θα περιλαμβάνει τα εξής:
-Εισαγωγή στις θαυμαστές λειτουργίες του εγκεφάλου και του νου
-Νους και υψηλή νοημοσύνη
-Μεγαλοφυία, δημιουργικότητα, δεξιοτεχνία
-Τι συμβαίνει στον εγκέφαλο των ιδιοφυιών
-Κληρονομικότητα, περιβάλλον και προοπτικές
-Παρουσίαση περίπτωσης ιδιοφυούς ατόμου-Συζήτηση
Θα δίνεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να υποβάλλουν ερωτήσεις και να λαμβάνουν απαντήσεις.

Ο καθηγητής προσφέρει την πολύτιμη εμπειρία του, που αποκτήθηκε από τις σπουδές του στο Παρίσι, από την επί 40 χρόνια διδασκαλία του στα Πανεπιστήμια Κρήτης, Θεσσαλονίκης, Αθήνας και Θεσσαλίας, από τη διδασκαλία του σε μεταπτυχιακά προγράμματα, από τα Επιμορφωτικά Σεμινάρια Νευροψυχολογίας, τα οποία οργανώνει από το 1997 μέχρι σήμερα και παρακολουθούν εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων. Επίσης και από το κλινικό του έργο στη διάγνωση και αποκατάσταση ήπιων έως και σοβαρών διαταραχών, το οποίο προσέφερε σε παιδιά και ενήλικες επί σειρά ετών στο Εργαστήριο Νευροψυχολογίας, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στον Βόλο.
Ο επιστημονικά υπεύθυνος των μαθημάτων κ. Ανάργυρος Καραπέτσας ανέφερε πως « είναι η πρώτη φορά που διοργανώνουμε αυτά τα διαδικτυακά μαθήματα, γιατί μας τα ζήτησαν και έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον».
Ερωτηθείς αν τα ταλέντα γεννιούνται η εξελίσσονται από διάφορους παράγοντες, απάντησε πως «τα ταλέντα γεννιούνται και μετά επιδρούν άλλοι παράγοντες, όπως η εκπαίδευση, η μάθηση, οι επιδράσεις του ευρύτερου περιβάλλοντος. Και υπάρχουν ιδιοφυίες σε πολλά πεδία πλέον από τις τέχνες μέχρι και την τεχνολογία».
Πώς, όμως, τα ταλέντα εξελίσσονται, καθώς μεγαλώνουν σε ιδιοφυίες; «Τα ταλέντα έχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως είναι οι πολύ γρήγοροι μηχανισμοί μάθησης και η αντίληψη. Επίσης περπατούν συνήθως και μιλούν γρηγορότερα από τα υπόλοιπα παιδιά».
Φαίνεται, όμως και ως χαρακτήρες έχουν ιδιαιτερότητες.

«Ως χαρακτήρες είναι πιο διαφορετικοί. Συνήθως οι διάνοιες έχουν διαφορετικούς ρυθμούς από αυτούς που θεωρούμε φυσιολογικούς. Για παράδειγμα μπορεί να βγαίνουν για περίπατο, αλλά να θέλουν να βγαίνουν τη συγκεκριμένη ώρα και περνούν από το συγκεκριμένο σημείο πάντα την ίδια ώρα.
Επίσης κάποιοι ως χαρακτήρες είναι πιο μοναχικοί και εσωστρεφείς».
Ο κ. Καραπέτσας συμπλήρωσε πως «Διαθέτουμε πολλά δεδομένα για διάνοιες τα οποία θα τα παρουσιάσουμε στα διαδικτυακά μαθήματα. Άλλωστε τρεις είναι οι βάσεις των διανοιών, η νοημοσύνη, η δημιουργικότητα και η δεξιοτεχνία.
Υπάρχουν ταλαντούχοι σε πολλά πεδία, όπως για παράδειγμα στην εκδήλωση υπερμνήμης, τους δίνει δηλαδή κάποιος ένα κείμενο και με την πρώτη ανάγνωση μπορούν να το πουν, όπως είναι ακριβώς γραμμένο».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το