Τοπικά

Βραβείο πανεπιστημιακής διδασκαλίας στον Γρ. Χαϊδεμενόπουλο του Τμήματος Μηχανολόγων “Θ”

xaidemenopoulos

Πολύ καλή προετοιμασία του μαθήματος, ανανέωση του περιεχομένου του συχνά και έμπνευση στους μαθητές για να αξιολογούν θετικά αυτά που διδάσκονται είναι μεταξύ άλλων τα βασικά συστατικά μιας πετυχημένης διδασκαλίας, όπως τονίζει ο καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Γρηγόρης Χαιϊεμενόπουλος, ο οποίος έλαβε για έκτη φορά το βραβείο καλύτερης πανεπιστημιακής διδασκαλίας στο Τμήμα του μετά από την ηλεκτρονική αξιολόγηση των φοιτητών.

Το Τμήμα Μηχανολόγων έχει θεσπίσει εδώ και δέκα περίπου χρόνια τη διαδικασία της ηλεκτρονικής αξιολόγησης των φοιτητών, μέσα από την οποία βελτιώνονται και οι ίδιοι οι καθηγητές, αφού λαμβάνουν υπόψη τους τις επισημάνσεις των φοιτητών.

Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές αξιολογούν τους διδάσκοντες με ένα ηλεκτρονικό τρόπο βάζοντας σχόλια και βαθμολογία, όπως αν είναι καλά προετοιμασμένος για να διδάξει ο καθηγητής, αν έχει μεταδοτικότητα, αν τους εμπνέει. Μέσα από ένα σύστημα στατιστικής ανάλυσης επεξεργάζονται οι βαθμολογίες όλων των φοιτητών και απονέμεται το βραβείο, το οποίο δίνεται στην αρχή κάθε ακαδημαϊκής χρονιάς στο πλαίσιο της υποδοχής φοιτητών.

Ο καθηγητής Φυσικής Μεταλλουργίας και Συγκολλήσεων στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Χαιδεμενόπουλος έχει λάβει το βραβείο καλύτερης διδασκαλίας στο Τμήμα του έξι χρονιές.

Μάλιστα να τονιστεί πως το μάθημά του είναι δύσκολο και όπως αναφέρει ο ίδιος δεν βάζει εύκολα υψηλούς βαθμούς, ενώ με την πρώτη φορά εξέτασης στο μάθημα, περνά τη βάση ένα 35% των εξεταζομένων φοιτητών. Εντούτοις οι φοιτητές είναι ικανοποιημένοι από τη διδασκαλία του και επιμένουν σε αυτό, καθώς λαμβάνουν πολλά εφόδια που θα τους είναι χρήσιμα στην επαγγελματική τους πορεία.

Ερωτηθείς τι χρειάζεται ένας καθηγητής για να κάνει ποιοτική διδασκαλία, απάντησε πως πρέπει να αφιερώσει πολύ χρόνο στην προετοιμασία για να κάνει το μάθημα, να ενημερώνεται διαρκώς για τις εξελίξεις, να ανανεώνει το περιεχόμενο του μαθήματος και να μην μιλάει συνεχώς για τα ίδια πράγματα. Τέλος να προσπαθεί να εμπνεύσει τους φοιτητές για να εργαστούν και να πιστέψουν ότι αυτά που διδάσκοντα είναι πολύ σημαντικά. Επίσης βαθμολογικά πρέπει να είσαι δίκαιος και ο κάθε φοιτητής να αμείβεται ανάλογα με την προσπάθεια που κάνει.

Στο ερώτημα αν γενικά οι φοιτητές ενδιαφέρονται για τις παραδόσεις και παρακολουθούν τα μαθήματα, ο κ. Χαϊδεμενόπουλος απάντησε πως «οι φοιτητές επιθυμούν να έχουν ασκήσεις και να εκπαιδεύονται και σε εργαστηριακό επίπεδο, να βλέπουν μέσα στο πανεπιστήμιο πράγματα που θα δουν αργότερα στην πράξη, στην εργασία τους. Και στο Τμήμα μας δεν αρκεί μόνο η θεωρία, αλλά έχουμε πολλά εργαστήρια, ασκήσεις στο σπίτι, δουλειά στη βιβλιοθήκη, ενώ προωθούμε και την αυτενέργεια των φοιτητών».

Για την ηλεκτρονική αξιολόγηση τόνισε πως «προσωπικά με έχει βοηθήσει η αξιολόγηση των φοιτητών, οι οποίοι κάνουν και προτάσεις, όπως για περισσότερα εργαστήρια και ασκήσεις», ενώ σχολιάζοντας την προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων του Τμήματος είπε πως «το επάγγελμα του μηχανολόγου είναι πολύ ευρύ και ο απόφοιτος μπορεί να απασχοληθεί στην ενέργεια, να κάνει περιβαλλοντικά, μελέτες, να εργαστεί στη βιομηχανία. Γι’ αυτό και η απορρόφηση των αποφοίτων στην αγορά εργασίας παρά την κρίση, παραμένει υψηλή, γύρω στο 80%.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το