Τοπικά

Ανισόπεδος ποδηλατόδρομος από Ν. Ιωνία μέχρι παραλία “Θ”

podilatodromos

Ανισόπεδο ποδηλατόδρομο μήκους 2,4 χιλιομέτρων που θα συνδέει τη Νέα Ιωνία με την παραλία της πόλης στο συγκρότημα Παπαστράτου, κατασκευασμένο σε ύψος πέντε μέτρων με πλάτος τέσσερα μέτρα και με έξι στάσεις, όπου θα υπάρχουν ανελκυστήρες για την ανάβαση και κατάβαση των ποδηλατών, προτείνει η Βολιώτισσα φοιτήτρια του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Χριστίνα Δεληγιάννη.

Η τελειόφοιτη φοιτήτρια του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Χριστίνα Δεληγιάννη στο πλαίσιο του πανελλήνιου συνεδρίου για τη σχέση Οικονομίας και Περιβαλλοντικών Πόρων που έγινε στο Βόλο, παρουσίασε την εργασία της που αφορά στην κατασκευή ανισόπεδου ποδηλατικού δικτύου καταθέτοντας πρόταση για το Βόλο. Αντίστοιχη υποδομή υπάρχει μόνο στην Κοπεγχάγη, ενώ διερευνάται να γίνει και στο Λονδίνο.

Η πόλη του Βόλου έχει μάλλον πικρή εμπειρία από τη λειτουργία των ποδηλατόδρομων και είναι ευνόητο, πόσο παράξενα μπορεί να ακούγεται και η κατασκευή ανισόπεδων ποδηλατόδρομων που αποτελεί ακόμη πιο δύσκολο εγχείρημα.

Ασφαλώς και η υλοποίησή του δεν είναι εύκολη, αλλά η πρόταση υπάρχει και προκύπτει από τη διπλωματική εργασία της Βολιώτισσας Χριστίνας Δεληγιάννη μέσα από την καθοδήγηση που έλαβε από το εργαστήριο οδοποιίας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών.

«Αναμφίβολα δεν είναι εύκολο να γίνει και διαρκώς μας δημιουργούνται ερωτήματα. Αλλά είναι μια προοπτική που θα δώσει λύσεις στους ποδηλάτες. Ανισόπεδος ποδηλατόδρομος υπάρχει μόνο στην Κοπεγχάγη», τόνισε η ίδια.

Πώς, όμως, θα λειτουργήσει ένας ανισόπεδος ποδηλατόδρομος στο πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου; Σύμφωνα με τη μελέτη, ο ανισόπεδος ποδηλατοδρόμος θα στηρίζεται σε κολόνες και θα ξεκινά από τον Ιερό Ναό της Ευαγγελίστριας και θα καταλήγει στο παραλιακό συγκρότημα Παπαστράτου, σε ένα συνολικό μήκος 2,4 χιλιομέτρων. Ο ποδηλατόδρομος θα έχει έξι στάσεις και θα περνά από διάφορες τοποθεσίες, όπως το χείμαρρο Κραυσίδωνα, τη Φοιτητική Λέσχη επί της 2ας Νοεμβρίου, διάφορα ιατρικά κέντρα στην ίδια οδό, το Δημαρχείο, το εμπορικό κέντρο και θα καταλήγει στην παραλία. Έτσι δίνεται η δυνατότητα για πολλαπλές χρήσεις στους ποδηλάτες. Το ποδηλατικό δίκτυο θα περνά για παράδειγμα από την 2ας Νοεμβρίου και οι κολόνες εντός της νησίδας. Το ύψος του ποδηλατόδρομου θα βρίσκεται στα πέντε μέτρα. Στην Ευαγγελίστρια, στην περιοχή του Παπαστράτου και σε άλλες στάσεις θα υπάρχουν ανελκυστήρες. Σε κάθε στάση θα υπάρχουν δύο ανελκυστήρες. Οι έξι στάσεις είναι εξής: Στην πλατεία της Ευαγγελίστριας, στον Κραυσίδωνα, στη Φοιτητική Λέσχη, στο Δημαρχείο επί της οδού Σκιάθου, στην οδό Τοπάλη και στην πιάτσα των ταξί στο παραλιακό συγκρότημα Παπαστράτου. Το δίκτυο θα έχει δύο ρεύματα και συνολικό πλάτος 4,05 εκατοστά με εξαίρεση τα σημεία των στάσεων. Το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας έχει δύο μέρη, το βραδείας και ταχείας κυκλοφορίας.

Η Χριστίνα Δεληγιάννη τόνισε πως η πρόταση έγινε σε συνεργασία με το εργαστήριο οδοποιίας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και με την καθοδήγηση του διδάκτορα κ. Θανάση Γαλάνη.

Το ποδηλατικό δίκτυο θα είναι κατασκευασμένο από plexiglass και θα υπάρχει θέα της πόλης, άρα ο ποδηλάτης θα νιώθει ακόμη πιο όμορφα, ενώ από plexiglass θα αποτελείται και η επιφάνεια ολίσθησης. Στόχος είναι να περιοριστεί και το αίσθημα του φόβου, για όσους έχουν υψοφοβία.

«Πιστεύω ότι ο Βόλος είναι μια πόλη που αγαπάει το ποδήλατο και μετά τα όσα έγιναν με τους ισόπεδους ποδηλατόδρομους, οι ποδηλάτες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το ανισόπεδο ποδηλατικό δίκτυο» κατέληξε η φοιτήτρια.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το