Τοπικά

Βόλος: «Έσπασαν τα τηλέφωνα» στις εταιρείες διαχείρισης πολυκατοικιών για το επίδομα θέρμανσης

«Έσπασαν τα τηλέφωνα» την προηγούμενη εβδομάδα στις εταιρείες διαχείρισης πολυκατοικιών από ιδιοκτήτες και ενοικιαστές διαμερισμάτων, οι οποίοι ρωτούσαν για το επίδομα θέρμανσης και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν. Διαχειριστές ή εκπρόσωποι πολυκατοικιών, αλλά και οι εταιρείες έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου, ώστε να δημιουργήσουν το προφίλ της πολυκατοικίας, διότι δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που τα στοιχεία του ιδιοκτήτη ή του ενοικιαστή είναι ελλιπή.

Οι διαχειριστές και οι εταιρείες διαχείρισης πολυκατοικιών θα πρέπει να δηλώσουν στοιχεία για να δημιουργήσουν το προφίλ της πολυκατοικίας, ώστε στη συνέχεια οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης να υποβάλουν τις σχετικές αιτήσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Μyθέρμανση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Τα στοιχεία αυτά είναι: Ο ΑΦΜ του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρείας διαχείρισης της πολυκατοικίας, ο ΑΦΜ της πολυκατοικίας, εφόσον υπάρχει, ο αριθμός της κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος ή μιας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος που εκπροσωπεί την πολυκατοικία, τα χιλιοστά συμμετοχής των διαμερισμάτων στις δαπάνες θέρμανσης, το ονοματεπώνυμο των φυσικών προσώπων που διαμένουν στα διαμερίσματα, τα οποία δεν χρησιμοποιούνται ως επαγγελματική στέγη.

Στη συνέχεια και έως 11 Ιανουαρίου οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης πρέπει να υποβάλουν τις αιτήσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Μyθέρμανση της ΑΑΔΕ, ώστε να λάβουν την ενίσχυση.
Αν οι δικαιούχοι καταβάλλουν τη δαπάνη θέρμανσης μέσω κοινοχρήστων, τότε πρέπει να καταχωρηθεί και ο αριθμός της απόδειξης εξόφλησης κοινοχρήστων ή εναλλακτικά ο αριθμός που φέρει το ειδοποιητήριο πληρωμής αυτών (αν δεν έχει ήδη εκδοθεί κατά την υποβολή της αίτησης απόδειξη εξόφλησης), ο ΑΦΜ του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρείας διαχείρισης της πολυκατοικίας, καθώς και το ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο.

Το ποσό επιδόματος θέρμανσης θα καταβληθεί ως εξής: Έως την 31η/1/2021 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η/12/2020. Έως την 31η/3/2021 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 28η/2/2021.
Οι δικαιούχοι που δεν χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης θα πρέπει να υποβάλουν τα δικαιολογητικά αγορών των καυσίμων που τιμολογήθηκαν από την 1η/1/2021 έως την 28η/2/2021 στην πλατφόρμα του ΤΑΧΙSnet έως την 28η/2/2021.
Ειδικά για το φυσικό αέριο θα καταχωρούνται δικαιολογητικά αγορών της περιόδου από 1/1/2021 έως 28/2/2021 μέχρι και την 31η/3/2021 και η πληρωμή για την κατηγορία αυτή δύναται να πραγματοποιηθεί έως την 26η/4/2021.

Ενημέρωση ΑΑΔΕ
H Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενημερώνει τους διαχειριστές των πολυκατοικιών για το τι ακριβώς πρέπει να πράξουν με το επίδομα θέρμανσης, αλλά και τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία. Απαντήσεις δίνει και για τους ενοίκους πολυκατοικιών, οι οποίοι έχουν ατομικούς καυστήρες:

-Τι πρέπει να κάνει ο διαχειριστής σε ό,τι αφορά στην εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας: Η εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών και σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν πάνω από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας. Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης).

-Δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία ή δεν υπάρχει κοινόχρηστος αριθμός παροχής ρεύματος (μετρητής) στην πολυκατοικία: Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιος θα «παίξει» τον ρόλο του διαχειριστή, ώστε να δημιουργήσει το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα στην εφαρμογή του επιδόματος θέρμανσης. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιανού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής, ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας στην εφαρμογή του επιδόματος θέρμανσης.
-Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή: Θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις αιτήσεις τους στο προφίλ με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής θα πρέπει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ. Αν ο διαχειριστής αλλάζει ενδιάμεσα της περιόδου θέρμανσης, τότε θα πρέπει πρώτα να δημιουργηθεί το νέο προφίλ και να υποβάλουν αιτήσεις όλοι οι δικαιούχοι και μετά να γίνει οποιαδήποτε αγορά καυσίμου θέρμανσης, ώστε οι ημερομηνίες αιτήσεων να είναι προγενέστερες της ημερομηνίας αγοράς και να μπορέσει να προκύψει η διασταύρωση.

-Σε πολυκατοικία όπου κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα: Ο καθένας κάνει χωριστή αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας και θα πρέπει να προμηθευτεί το είδος καυσίμου με διαφορετικά παραστατικά αγοράς.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το