Τοπικά

Τραγωδία στα Τέμπη: Με τροπολογία ανοίγουν τα τηλέφωνα των εμπλεκομένων προσώπων

Επείγουσα κυβερνητική νομοθετική παρέμβαση έχει τροχοδρομηθεί μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης για να ριχθεί άπλετο φως στα αίτια του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, έτσι ώστε να λυθούν τα χέρια των ειδικών εφετών ανακριτών που χειρίζονται την υπόθεση και να μπορούν να ανοιχθούν τα κινητά και σταθερά τηλέφωνα και να αποδοθούν οι ευθύνες που αναλογούν στους υπαίτιους ή σε όσους συνέβαλαν με την στάση ή την αδράνεια τους στο τραγικό αυτό δυστύχημα.

Ειδικότερα, το υπουργείο Δικαιοσύνης, σύμφωνα με πληροφορίες, με επείγουσα νομοθετική ρύθμιση θα προσθέσει στο άρθρο 291 του νέου Ποινικού Κώδικα νέα -τέταρτη- παράγραφο, με την οποία θα επιτρέπεται η άρση του απορρήτου των επικοινωνιών στις περιπτώσεις διατάραξης της ασφάλειας και των επικίνδυνων παρεμβάσεων στα συγκοινωνιακά μέσα σταθερής τροχιάς, των πλοίων και των αεροσκαφών.

Διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών

Η έννοια των παρεμβάσεων, που μπορούν να επέλθουν στα μέσα σταθερής τροχιάς, κ.λπ., περιλαμβάνει:

α) καταστροφή, βλάβη, μετακίνηση ή αφαίρεση εξοπλισμού λειτουργίας, κίνησης, ηλεκτροδότησης ή ασφάλειας, εγκαταστάσεων ή συγκοινωνιακών μέσων,

β) τοποθέτηση ή διατήρηση εμποδίων,

γ) αλλοίωση σημείων ή σημάτων ή με τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλμένων σημείων ή σημάτων,

δ) παραβίαση των κανόνων τεχνικού ελέγχου ή ασφαλούς φόρτωσης των συγκοινωνιακών μέσων,

ε) παραβίαση των κανόνων λειτουργίας συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών και

στ) άλλες, εξίσου επικίνδυνες, για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις.

Τι προβλέπει ο Ποινικός Κώδικας

Το άρθρο 291 του νέου Ποινικό Κώδικα που ισχύει από την 1η Ιουλίου 2019, προβλέπει:

«1. Όποιος διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίων ή αεροσκαφών:

α) με καταστροφή, βλάβη, μετακίνηση ή αφαίρεση εξοπλισμού λειτουργίας, κίνησης, ηλεκτροδότησης ή ασφάλειας, εγκαταστάσεων ή συγκοινωνιακών μέσων, β) με τοποθέτηση ή διατήρηση εμποδίων, γ) με αλλοίωση σημείων ή σημάτων ή με τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλμένων σημείων ή σημάτων, δ) με παραβίαση των κανόνων τεχνικού ελέγχου ή ασφαλούς φόρτωσης των συγκοινωνιακών μέσων, ε) με παραβίαση των κανόνων λειτουργίας συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών, στ) με άλλες, εξίσου επικίνδυνες, για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις τιμωρείται: αα) με φυλάκιση αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα, ββ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο, γγ) με κάθειρξη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας, δδ) με ισόβια κάθειρξη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου.

2. Με τις ίδιες ποινές κατά τις διακρίσεις των στοιχείων αα΄ έως δδ΄ της προηγούμενης παραγράφου τιμωρείται, εάν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις, όποιος οδηγεί όχημα σταθερής τροχιάς ή κυβερνά πλοίο ή αεροπλάνο ή χειρίζεται εξ αποστάσεως σύστημα μη επανδρωμένου αεροσκάφους χωρίς να είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης.

3. Όποιος στις περιπτώσεις των προηγούμενων παραγράφων από αμέλεια προκαλεί τη διατάραξη της ασφάλειας της συγκοινωνίας ή οδηγεί επικίνδυνα και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως τρία (3) έτη».

Το δυστύχημα στα Τέμπη

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη συνέβη στις 28 Φεβρουαρίου 2023 κοντά στον οικισμό του Ευαγγελισμού Λάρισας και αφορούσε στη σφοδρή, μετωπική σύγκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας της εταιρείας Hellenic Train με εμπορική αμαξοστοιχία.

Αναλυτικότερα, περί τις 23:22, ο επιβατικός συρμός Intercity 62 που μετέφερε περισσότερους από 350 επιβάτες και εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκε με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα.

Η σφοδρή σύγκρουση, ο εκτροχιασμός και η ανάφλεξη κάποιων συρμών προκάλεσε τον θάνατο 57 ανθρώπων και τον τραυματισμό τουλάχιστον 85.

Πρόκειται για το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει καταγραφεί στον Ελλαδικό χώρο.

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το