Πολιτισμός

Η Τίνα Σακελλάριου, σύζυγος του μεγάλου δημιουργού, μιλά στη «Θ»- Το έργο του Αλέκου Σακελλάριου είναι διαχρονικό

TINASAKELLARIOU520_b

Η σύζυγος ενός εκ των σημαντικότερων εκπροσώπων της μεταπολεμικής νεοελληνικής κωμωδίας, του Αλέκου Σακελλάριου, μίλησε σήμερα στη «Θ» για το βαρύ φορτίο να «κουβαλά» την κληρονομιά του.  Η Τίνα Σακελλάριου αποκαλύπτει ότι υπάρχει ανέκδοτο υλικό, όπως δύο σενάρια, τα οποία δεν πρόλαβε να κινηματογραφήσει ο άνθρωπος που με «όπλο» την ακαταμάχητη πένα του μεγάλωσε γενιές και γενιές Ελλήνων, σκορπίζοντας το γέλιο.

Η συζήτηση με την Τίνα Σακκελάριου έγινε με αφορμή τη μουσική παράσταση αφιερωμένη στον Αλέκο Σακελλάριο στο Πολιτιστικό Κέντρο Ν. Ιωνίας, με τη συμπλήρωση 102 χρόνων από τη γέννησή του. Ένα αφιέρωμα διοργανώνεται την Κυριακή 13 και τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου στις 7.30 μ.μ. στο Πολιτιστικό Κέντρο Ν. Ιωνίας Βόλου, παρουσία της συζύγου του κ. Τίνας Σακελλάριου και με τη συμμετοχή σπουδαίων καλλιτεχνών.

Στην εκδήλωση η κ. Τίνα Σακελλάριου θα παρουσιάσει το βιβλίο «Λες και ήταν χθες», που κυκλοφόρησε μόλις πριν δύο μήνες και αναφέρεται στη ζωή και το έργο του μεγάλου καλλιτέχνη, που σημάδεψε το νεότερο ελληνικό κινηματογράφο και καθόρισε τη διαμόρφωσή του.

«Μέσα από τις στήλες του σε εφημερίδες και περιοδικά, πάνω από το θεατρικό σανίδι, μέσα από τις ασπρόμαυρες μπομπίνες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου, το χιούμορ, η ευφυής ευθυμογραφία και η απλότητα του ύφους του Αλέκου Σακελλάριου έχουν επηρεάσει την κουλτούρα όλων των Ελλήνων. Ήταν ένας άνθρωπος βαθιά προοδευτικός και μέσα από τις ταινίες του βοήθησε τη χώρα να βρει τον προοδευτικό βηματισμό της», τονίζει η ίδια.

Οι αδιάκοπες επαναπροβολές των ταινιών που έγραψε και σκηνοθέτησε, οι θεατρικοί παραγωγοί που συνεχώς «επιστρέφουν» στη σίγουρη λύση των κειμένων του, ακριβώς επειδή είναι διαχρονικά, είναι εκείνα που κρατούν το έργο του «ζωντανό» ακόμη και σήμερα, ενώ ταυτόχρονα εγγυώνται διασκέδαση. 

«Το μεγαλύτερο βάρος για μένα είναι να μην κάνω μια λάθος επιλογή. Να μην πέσει το έργο του Σακελλάριου σε χέρια που δεν θα το εκτιμήσουν», τονίζει η ίδια και επισημαίνει ότι οι ηθοποιοί που σήμερα τιμούν το θέατρο και τον κινηματογράφο και έχουν ανεβάσει ή παίξει σε έργα του είναι ο Γ. Κιμούλης, ο Π. Φιλιππίδης, ο Π. Χαϊκάλης, ο Γ. Μπέζος και ο Σ. Παπαδόπουλος.

Θεωρεί ότι ένας λάθος δικός της χειρισμός ήταν που έδωσε την άδεια στον Μάρκο Σεφερλή να ανεβάσει τον Ηλία του 16ου.

Η ίδια υποστηρίζει πως σήμερα ο κινηματογράφος στην Ελλάδα είναι μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση. Όχι επειδή κατ’ ανάγκη δεν υπάρχουν οι δημιουργοί, αλλά επειδή στην εποχή της κρίσης είναι εύκολες οι «εκπτώσεις», αλλά ταυτόχρονα εξαιρετικά δύσκολο να βρεις χρηματοδότες.

«Επίσης αυτό που προσωπικά καταγράφω είναι πως δεν υπάρχει μεράκι. Λόγω κρίσης βέβαια έπαψαν οι χρηματοδοτήσεις από το Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Έπαψαν οι επιδοτήσεις ταινιών για λίγους. Αν κάτι μαγικό είχε ο Σακελάριος, ήταν  ότι απευθυνόταν σε όλο, μα όλο τον κόσμο με το έργο του», σημείωσε και υπογράμμισε ότι για την ίδια η επιτυχία ενός έργου χαρακτηρίζεται από τη μαζικότητα…

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το