Τοπικά

Το 6ο ΓΕΛ Βόλου ολοκλήρωσε το πρόγραμμα Erasmus για τις κοινωνικές διακρίσεις

Τα φαινόμενα βίας και παρενόχλησης στα σχολεία της χώρας είναι κάτι που προβληματίζει έντονα ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και το σχολείο μας δεν αποτελεί εξαίρεση. Οι διακρίσεις και η βία (σωματική και λεκτική) που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα τα κορίτσια αλλά και τα παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο είναι πλέον ένα μείζον ζήτημα. Η καθημερινότητα αυτών των παιδιών διαμορφώνεται από ιδιαίτερες συνθήκες (σεξισμός, ρατσισμός) που συχνά δυσκολεύουν το έργο του προσωπικού μας τόσο σε διαχειριστικό όσο και σε εκπαιδευτικό επίπεδο.

Θέλουμε να είμαστε σε θέση να βελτιώσουμε την αντικοινωνική συμπεριφορά των μαθητών που ασκούν σωματική και λεκτική βία, να διαχειριστούμε με σωστό τρόπο του μαθητές που τη δέχονται και συνεπώς να εκπαιδευτούμε στη καταπολέμηση και διαχείριση των διακρίσεων και της βίας στο σχολικό περιβάλλον.

Θέλουμε να αποκτήσουμε τεχνικές και μεθόδους που δίνουν κίνητρο και θέληση στα παιδιά να πάρουν ενεργό ρόλο στο μάθημα και όχι απλά να «κάθονται φρόνιμα» προσεγγίζοντας παθητικά και υπομένοντας τη διαδικασία.

Στο πλαίσιο αυτό η εκπαίδευση στη Βιέννη προσέφερε στους δασκάλους μας νέες γνώσεις, εργαλεία και μεθόδους για το πώς να αντιμετωπίσουν τρία προβλήματα στο σχολικό περιβάλλον και σε ένα σύγχρονο πλαίσιο. Αυτά είναι α) οι διακρίσεις σε όλες τους τις μορφές, β) ο εκφοβισμός στο σχολείο και η παρενόχληση μέσω των social media και γ) τα μειωμένα ποσοστά συμμετοχής στη σχολική τάξη.

Το πρώτο λοιπόν πρόγραμμα Erasmus με τίτλο: “Καταπολέμηση και διαχείριση των κοινωνικών διακρίσεων και του εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον” και κωδικό έργου 2022-1-EL01-KA122-SCH-000077796 που πραγματοποίησε το σχολείο μας, 6ο ΓΕΛ ΒΟΛΟΥ , έφτασε στο τέλος του.

Οκτώ εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων (4 φιλόλογοι, ένας μαθηματικός, μία κοινωνιολόγος, ένας καθηγητής πληροφορικής και μία βιολόγος ) από 5 έως 12 Μαρτίου 2023 εκπαιδεύτηκαν στη διαχείριση συγκρούσεων με βιωματικό τρόπο.

Το να δεις τα πράγματα από μία άλλη οπτική και μέσα από την κουλτούρα μιας άλλης χώρας που διαχειρίζεται διαφορετικά τα προβλήματα συγκρούσεων μέσα στο σχολικό περιβάλλον ήταν μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εμπειρία που εμπλούτισε τις γνώσεις μας, μας παρείχε νέα εργαλεία διαχείρισης των προβλημάτων στο χώρο του σχολείου , ενώ παράλληλα διεύρυνε τους ορίζοντες της σκέψης μας.

Μέσα από μία σειρά εκπαιδευτικών δράσεων που κράτησαν μία ολόκληρη εβδομάδα ,καθήσαμε στα θρανία ως μαθητές και ανταλλάξαμε απόψεις επάνω σε θέματα εκπαίδευσης, ενημερωθήκαμε για το εκπαιδευτικό σύστημα της Αυστρίας,-ανταλλάξαμε απόψεις για τα προβλήματα που ταλανίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα της Αυστρίας και αντίστοιχα ενημερώσαμε για το σύστημα της Ελλάδας -, μάθαμε να διαχειριζόμαστε συγκρούσεις ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές , ανάμεσα σε μαθητές ή ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς. Παράλληλα το εκπαιδευτικό προσωπικό ενημερώθηκε και για τρόπους εντοπισμού μαθητών που κινδυνεύουν από διακρίσεις, εκφοβισμό (σωματικό, ψηφιακό), μειωμένη συμμετοχή,για τις διαστάσεις διαφορετικότητας (φύλο, σεξουαλικός προσανατολισμός, αναπηρία, θρησκεία, εθνικότητα) ,τα επίπεδα της διαφορετικότητας και διαθεματικότητας, έμαθαν να κάνουν αποτίμηση, εκτίμηση και διαχείριση διαφορετικότητας,να αναγνωρίζουν τις αιτίες των διακρίσεων και τους τρόπους αντιμετώπισής τους,τις αιτίες εκφοβισμού και παρενόχλησης καθώς και τρόπους διαχείρισης ,ενώ έμαθαν να χρησιμοποιούν τα εργαλεία επικοινωνίας μεταξύ μαθητών/γονέων και την ψηφιακή τους διάσταση. Τα απογεύματα είχαμε το χρόνο να γνωρίσουμε την όμορφη Βιέννη και να ξεναγηθούμε στο ιστορικό της κέντρο ,τα καφέ και και τα μουσεία της.Ο ναός του Αγίου Στεφάνου,το παλάτι Belvedere, το μουσείο μοντέρνας τέχνης Albertina με αφιέρωμα στο Μονέ,το Σαγκάλ,το Ματίς,το Γκούσταβ Κλιμτ είναι μερικά μόνο από όσα είδαμε και θαυμάσαμε. Και φυσικά η παρακολούθηση της παράστασης της Σταχτοπούτας και ενός μπαλέτου στην Όπερα της Βιέννης ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα.Γυρίσαμε πίσω πλούσιοι σε εμπειρίες και γεμάτοι εικόνες!Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους μας!

Μετά την επιστροφή μας μοιραστήκαμε τις εμπειρίες και τις γνώσεις που αποκομίσαμε με τους υπόλοιπους συναδέλφους και δεσμευτήκαμε να εντάξουμε στο πρόγραμμά μας νέες πρακτικές με βάση όσα αποκομίσαμε από την επιμόρφωσή μας.

Τα Ευρωπαϊκά προγράμματα παρέχουν στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους ,να επιμορφωθούν επάνω σε πολλά θέματα που άπτονται των αναγκών τους και με περισσότερο κέφι και ενδιαφέρον να ασκούν τα καθήκοντά τους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το