Τοπικά

Θερινές εκπτώσεις με προσφορές έως 50% στην εμπορική αγορά του Βόλου

«Πρεμιέρα» χθες για τις θερινές εκπτώσεις στα καταστήματα του Βόλου με την αγορά να παραμένει ακόμα «παγωμένη», ενώ την ίδια ώρα οι έμποροι είναι αισιόδοξοι πως η καταναλωτική κίνηση θα αυξηθεί. Χθες η κίνηση ως επί το πλείστον περιορίστηκε σε διερευνητικές βόλτες στην αγορά καθώς οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και επιλέγουν προσεκτικά που θα διαθέσουν τα χρήματά τους εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλότερες τιμές. Πάντως στα καταστήματα του Βόλου οι εκπτώσεις είναι αρκετά «γενναίες», αγγίζοντας ακόμη και το 50% σε κατηγορίες προϊόντων.

Τα ποσοστά στις εκπτώσεις που υπάρχουν στην αγορά του Βόλου κυμαίνονται από 20 έως 50%. «Βλέπουμε κάποιες μεγάλες εκπτώσεις της τάξης του 70% ή 80% από πολυκαταστήματα και ως Εμπορικός Σύλλογος θεωρούμε ότι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Δεν μπορείς να κάνεις έκπτωση 80%. Τα ποσοστά αυτά είναι καθαρά παραπλανητικά και εφιστούμε την προσοχή στους καταναλωτές πριν προβούν σε αγορά να κάνουν τη δική τους έρευνα» τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου Απόστολος Οντόπουλος.

Στην αγορά υπάρχει κινητικότητα, και όπως συμβαίνει πάντα τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεως, ο κόσμος δρα διερευνητικά. «Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα κινηθεί καλά το δίμηνο των εκπτώσεων ενώ στο τέλος του καλοκαιριού οι εκπτώσεις θα γίνουν ακόμα πιο γενναίες, αν και από σήμερα σε αρκετά καταστήματα έχουν γίνει υψηλές εκπτώσεις» πρόσθεσε ο κ. Οντόπουλος δηλώνοντας πως το πρόβλημα εντοπίζεται στα πολυκαταστήματα.

«Επειδή έχουν δικές τους μάρκες ορίζουν πολύ υψηλές αρχικές τιμές . Έτσι μπορούν μετά να κάνουν προσφορές της τάξης του 80%. Εμείς έχουμε μάρκες που τις εμπορευόμαστε και μπορεί να γίνει σύγκριση των τιμών καθώς είναι γνωστές οι αρχικές τιμές. Τα πολυκαταστήματα εμπορεύονται προϊόντα που μπορούν να τα τιμολογήσουν υψηλά».
Ο κ. Οντόπουλος προτείνει στους καταναλωτές να επιλέγουν τα τοπικά καταστήματα καθώς εκεί «τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα».

«Δεν νοείται έκπτωση 80%. Μπορεί να γίνει από έναν έμπορο όταν του έχουν μείνει δύο κομμάτια, αντί να τα πετάξει να τα δώσει με αυτή την έκπτωση. Δε μπορεί όμως κάποιος να πουλάει μονίμως 80%. Σημαίνει ότι αισχροκερδεί όλο τον προηγούμενο διάστημα».

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου σημείωσε ότι όλες οι καταγγελίες που έχει λάβει αυτό το διάστημα αφορούν πολυκαταστήματα. Συγκεκριμένα, οι καταγγελίες σχετίζονται με τις συνεχείς αλλαγές των αρχικών τιμών.
«Ένα προϊόν που πριν τις εκπτώσεις έχει αρχική 100 ευρώ, καταναλωτές το έχουν βρει 120 στις εκπτώσεις» είπε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε ακόμη πως ο Εμπορικός Σύλλογος δεν είναι ελεγκτική αρχή και δε μπορεί να βεβαιώσει πρόστιμα αλλά προωθεί όλες τις καταγγελίες που έχει λάβει στη Διεύθυνση Εμπορίου.

Οι έμποροι αισιοδοξούν ότι με τις εκπτώσεις θα μπορέσουν να καλύψουν τη «χασούρα» των προηγούμενων μηνών. «Τους τελευταίους τρεις μήνες είμασταν σε καθεστώς εκλογών. Τώρα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εκλογικές διαδικασίες και από εδώ και πέρα ελπίζουμε να ανέβει η ψυχολογία των καταναλωτών. Ο κόσμος πρέπει να στηρίζει τα τοπικά καταστήματα γιατί τα χρήματα πρέπει να μείνουν εδώ» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Συμβουλές από την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Βόλου
Σε ανακοίνωσή της η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Βόλου τονίζει ότι το καταναλωτικό κοινό να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό και να μην πέφτει θύμα αθέμιτων και παράνομων εμπορικών πρακτικών. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι θα πρέπει να αναγράφεται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή του προϊόντος, προκειμένου η σύγκριση τους να είναι απλή και σαφής.
Επιτρέπεται, συμπληρωματικά, και η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης.Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να είναι ακριβής και να ανταποκρίνεται στην αλήθεια.

Ακόμη, εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και να γνωστοποιείται σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης, ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη, με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Έτσι συμβουλεύει τους καταναλωτές να ιεραρχούν τις ανάγκες τους, να πραγματοποιούν έρευνα αγοράς πριν καταλήξουν σε κάποιο συγκεκριμένο προϊόν, να μην παρασύρονται από υπερβολικά μεγάλα ποσοστά έκπτωσης, καθώς επίσης και να ελέγχουν – όσο είναι δυνατόν – την ποιότητα και την αυθεντικότητα του προϊόντος και να λαμβάνουν υπόψη το συσχετισμό ποιότητας – κόστους.

Τους καλεί επίσης, για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν κατά τις αγορές τους, να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες στο τηλέφωνο: 210-8817730.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το