Ελλάδα

Τέμπη – Eκτενείς έρευνες σε βάθος 15ετίας: Έλεγχος και για το εάν ο σταθμάρχης ήταν στο πόστο του όταν έφυγε το τρένο

Σε πλήρη εξέλιξη και σε βάθος 15ετίας βρίσκονται οι έρευνες για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ δεν αποκλείεται να έχουμε και νέες διώξεις.
Ο εφέτης ανακριτής που έχει αναλάβει την υπόθεση αναμένεται να καλέσει εκ νέου τον προϊστάμενο επιθεώρησης και τους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας για απολογία, ίσως και μέσα στην ημέρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η έρευνα θα στραφεί και προς την κατεύθυνση της αναζήτησης ποινικών ευθυνών για εκείνους που πιστοποίησαν την επάρκεια του σταθμάρχη.

Επίσης, οι έρευνες θα στραφούν και προς τις ευθύνες του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας που έχασε τη ζωή του, προκειμένου να διαπιστωθεί αν μπορούσε να αντιδράσει στις οδηγίες του σταθμάρχη της Λάρισας, κάτι που ενδεχομένως θα οδηγούσε στην αποφυγή της τραγωδίας.

Παράλληλα, διερευνώνται πιθανές ποινικές ευθύνες στους γιατρούς που χορήγησαν την αναρρωτική άδεια στον προϊστάμενο επιθεώρησης και η οποία ξεκινούσε στις 2 Μαρτίου, μια ημέρα μετά την τραγωδία.

Την ίδια ώρα, οι δικηγόροι από οικογένειες θυμάτων και τραυματιών, μεταβαίνουν στη Λάρισα προκειμένου να δηλώσουν παράσταση της υποστήριξης κατηγορίας κατά παντός υπευθύνου, ζητώντας να αποδοθεί δικαιοσύνη σε όποιους έχουν ευθύνες, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Ερευνάται το ενδεχόμενο να μην ήταν στη θέση του ο σταθμάρχης

Παράλληλα, σύμφωνα με το Mega, οι Αρχές ερευνούν ακόμα και το ενδεχόμενο να μην ήταν στη θέση του ο σταθμάρχης Λάρισας.

Το τρένο φεύγει στις 23:06 και εάν είναι στη θέση ο σταθμάρχης εκτιμάται πως θα μπορούσε να δει τις λυχνίες με κόκκινο χρώμα και να ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς ώστε να σταματήσει το τρένο.

Ακόμη, δεν έγινε η μεταφορά του έγγραφου – υπομνήματος 1001 χέρι με χέρι αλλά έδωσε λάθος το τηλεγράφημα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο σταθμάρχης θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τους μηχανοδηγούς ακόμα και εάν δεν βρίσκεται στα σταθμαρχείο, μέσω μίας φορητής συσκευής που έχουν οι σιδηροδρομικοί.

Όλα αυτά είναι υπό έρευνα και θα διαπιστωθούν όταν θα γίνει η άρση τηλεφωνικού απορρήτου.

Έρευνα στα σιδηροδρομικά δυστυχήματα τα τελευταία 15 χρόνια

Την ίδια ώρα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος από τον διοικητή του ΟΣΕ να του αποστείλει τους φακέλους για όλα τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα τα τελευταία 15 χρόνια, με στόχο να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες που δεν αναζητήθηκαν.

Επίσης, σε βάθος 15ετίας θα πάει η έρευνα και για τις συμβάσεις του ΟΣΕ, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Χαράλαμπο Βουρλιώτη.

Έτσι εκτός από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης με τους 4 νεκρούς, στο μικροσκόπιο μπαίνουν μεταξύ αυτών τα παρακάτω δυστυχήματα, σύμφωνα με την ΕΡΤ:

16 Μαΐου 2016: Σύγκρουση μηχανήματος συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ, στις Σέρρες με απολογισμό δύο θανάτους και δύο τραυματισμούς

30 Σεπτεμβρίου 2019: Θανάσιμος τραυματισμός 55χρονου επιβάτη, κατά την επιβίβαση στο Δομοκό

21 Ιουνίου 2022: Σύγκρουση τρένου με Ι.Χ. σε αυτόματη φυλασσόμενη διάβαση στη Λάρισα με αποτέλεσμα τον θάνατο οδηγού.

Αυτοψία από το νέο πρόεδρο του ΟΣΕ
Στο μεταξύ, ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης έκανε αυτοψία στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την Θεσσαλονίκη μέχρι και τη Λάρισα, για να δει τα προβλήματα, ενώ μέχρι την Παρασκευή αναμένεται να έχει αποκατασταθεί πλήρως η ηλεκτροδότηση του δικτύου στο σημείο της τραγωδίας.

Από τον Προαστιακό Αθήνας επανεκκινεί ο σιδηρόδρομος
Την ίδια ώρα, η 22η Μαρτίου φαίνεται ότι είναι η ημερομηνία ορόσημο για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου. Η αρχή, όπως έχει ήδη αναφέρει το «Έθνος» από την περασμένη εβδομάδα, θα γίνει από τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας, ο οποίος διαθέτει τηλεδιοίκηση. Τα δρομολόγια θα επανέλθουν σταδιακά και θα ακολουθήσει άμεσα και η επανέναρξη των εμπορευματικών μεταφορών με τον σιδηρόδρομο.

Τελευταία εκτιμάται ότι θα επανεκκινήσουν τα υπεραστικά δρομολόγια του τρένου, αλλά σημαντικά μειωμένα σε αριθμό, καθώς για λόγους ασφαλείας θα μειωθούν και οι ταχύτητες στα τμήματα του δικτύου, στα οποία δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, θα γίνονται 4 + 4 δρομολόγια αρτηριακών τρένων, δηλαδή 4 δρομολόγια από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη και 4 στην αντίστροφη διαδρομή (από 8 που εκτελούνταν έως την ημέρα του τραγικού συστυχήματος).

Σήμερα Τρίτη αναμένεται να ανακοινώσει και η Hellenic Train ποια δρομολόγια και σε ποιες διαδρομές θα ξεκινήσει να εκτελεί από την Τετάρτη 15 Μαρτίου με λεωφορεία έως ότου αποκατασταθεί η σιδηροδρομική κυκλοφορία.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το