Πολιτισμός

Συνέχεια προβολών στο Σινέ Ιωλκός με «Αόρατη κλωστή»

 

Το Κέντρο Πολιτισμού Ιωλκός συνεχίζει τις προβολές του, στην όμορφη αυλή του Αρχοντικού Ζαφειρίου. Την Τετάρτη 13 Ιουλίου, στις 9.30 μ.μ., θα προβληθεί η ταινία Αόρατη κλωστή (Phantom Thread), κοινωνική, 2017, έγχρωμη, διάρκεια 130’.
Αμερικάνικη ταινία, σε σκηνοθεσία Πολ Τόμας Άντερσον.
Με τους: Ντάνιελ Ντέι Λιούις, Βίκι Κρίπς, Λέσλι Μάνβιλ.
Υπόθεση: Ένα φόρεμα κρύβει τόσα μυστικά: Ειδικά ένα φόρεμα της haute couture, φτιαγμένο στο χέρι, σχεδιασμένο χιλιοστό το χιλιοστό, μ’ ένα λείο, βαρύ μετάξι, ένα πυκνό βελούδο, να καλύπτει την πολύπλοκη κατασκευή που βρίσκεται από κάτω. Που σφίγγει ό,τι περιττό, ενισχύει ό,τι ελλιπές, σμιλεύει και πλάθει ώστε αυτό που φαίνεται να είναι τέλειο κι αυτό που κρύβεται να είναι γεμάτο κρυφές παραδοχές. Ν’ αγκαλιάζει το σώμα με την πληρότητα που ένα άλλο σώμα δεν θα τολμήσει και δεν θα καταφέρει.
Μ’ αυτή τη διττή αλήθεια, όχι της μόδας, αλλά μιας σχέσης, κάθε σχέσης, καταπιάνεται ο Πολ Τόμας Άντερσον, συναρμολογώντας με αόρατες κλωστές, μια ταινία τέλεια από έξω κι από μέσα, που μιλά για ανθρώπους ημιτελείς, συμπεριφορές συμπλεγματικές, έρωτες παράφορους και στρεβλούς και την αποδοχή όλων αυτών, μέσα σε μια πανέμορφη, υφασμάτινη αγκαλιά. Μια ταινία διπλή, της οποίας το τέλος ανατρέπει ό,τι έχεις ώς τότε δει, σαν να γυρίζεις το φόρεμα το μέσα έξω και να βρίσκεις τη φόδρα του, απίστευτα καλοραμμένη κι αυτή κι απαραίτητη για την ισορροπία του.
Στο Λονδίνο της δεκαετίας του ’50 ένας σχεδιαστής ρούχων που κυριαρχεί στον χώρο ερωτεύεται μια νεαρή γυναίκα, γεγονός που διαταράσσει την ελεγχόμενη και προγραμματισμένη ζωή του. Tο κύκνειο άσμα του Ντάνιελ Ντέι Λιούις είναι, ευτυχώς, ένα αθόρυβο αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον, η τρυφερή ιστορία μεταξύ ενός σκληρού άνδρα, του Ρέινολντς Γούντκοκ, ο οποίος ντύνει διακεκριμένες κυρίες, μέλη της βασιλικής οικογένειας και επιφανείς γυναίκες της καλής κοινωνίας της μεταπολεμικής Αγγλίας, και της Άλμα, σερβιτόρας που ο Γούντκοκ συναντά στην εξοχή, μιας κοπέλας ελκυστικής και άβγαλτης, πειθήνιας στην αρχή, αλλά πεισματάρας στη συνέχεια, που γίνεται μούσα και σύντροφός του, παρά τη χρόνια, ριζωμένη πεποίθησή του πως η εργένικη ζωή τού ταιριάζει απόλυτα. Η αδελφή του Γούντκοκ, Σίριλ (εξαίσια η Λέσλι Μάνβιλ, σαν να δένεται με έναν αινιγματικό λώρο με τον εσωστρεφή δημιουργό), μετράει την κάθε κίνηση του αυστηρού και τελειομανούς couturier, τον γνωρίζει καλύτερα απ’ όλους και επιβλέπει τον Οίκο τους και την αρχικά ευχάριστη, αλλά στη συνέχεια ανησυχητικά αποσταθεροποιητική προσθήκη της νεαρής Άλμα που ταράζει τους κύκλους στη συντηρητική, μονομανή, σχεδόν ασκητική εξάρτηση του κομψού «τοτέμ» από την υψηλών απαιτήσεων εργασία του.
Ο Πολ Τόμας Άντερσον, ώριμος, πλήρης εικαστικών λύσεων και εκφραστικών μέσων, στο φινάλε φωτίζει την αθέατη πλευρά της ψυχής των δύο ηρώων που επί δύο ώρες αντιμάχονται το πρωτόκολλο και τις εμμονές τους. Ένα δραματικό πορτρέτο της επιθυμίας, σκάβει βαθιά για να βρει το νήμα του έρωτα ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους, καθώς και να υφάνει το στόφα που θα τους κρατήσει μαζί, σε πείσμα των αντίθετων ενδείξεων. Μόνο ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις θα μπορούσε να φωτίσει, συχνά ακίνητος, για να μην προδώσει τις συναισθηματικές αδυναμίες του Γούντκοκ, τις πολλές όψεις ενός μισάνθρωπου, διασχίζοντας μια μεγάλη διαδρομή από το μοναχικό control στην εγκατάλειψή του στον έρωτα.
Η είσοδος είναι ελεύθερη, προαιρετικά τρόφιμα.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το