Τοπικά

Στο κυνήγι της αύξησης των μορίων οι εκπαιδευτικοί -Καλύφθηκαν όλες οι θέσεις στα σχολεία των Β. Σποράδων

Γεμάτα από εκπαιδευτικούς είναι φέτος τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά των Βορείων Σποράδων, καθώς ο διπλασιασμός των μορίων της προϋπηρεσίας τους αποτελεί βασικό κίνητρο για να ζητήσουν απόσπαση και να έχουν ελπίδες να τοποθετηθούν στο άμεσο μέλλον σε σχολείο του Βόλου. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο κυνήγι της αύξησης των μορίων της προϋπηρεσίας σε μια περίοδο που η τοποθέτηση στα σχολεία του πολεοδομικού συγκροτήματος γίνεται όλο και πιο δύσκολη.

Δεν είναι τυχαίο πως ενώ πέρυσι για να τοποθετηθεί ένας δάσκαλος ή νηπιαγωγός στον Βόλο χρειάζονταν 105 μόρια, φέτος ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στα 122 μόρια.
Από μια άποψη τα μόρια αυξήθηκαν, γιατί τα τελευταία πέντε χρόνια οι συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών ήταν ελάχιστες και δεν άνοιγαν θέσεις για όσους υπηρετούν στην περιφέρεια. Όμως φέτος οι συνταξιοδοτήσεις αυξήθηκαν κατά πολύ, αλλά ο αριθμός των μορίων δεν έπεσε. Αυτό συνέβη, γιατί έχει μεγαλώσει ο ανταγωνισμός μεταξύ των εκπαιδευτικών για να μαζέψουν μόρια.
Μετά μάλιστα και τον διπλασιασμό των μορίων για τα σχολεία και των τριών νησιών των Βορείων Σποράδων, το ενδιαφέρον των μονίμων εκπαιδευτικών στράφηκε προς τα εκεί.
«Φέτος είχαμε δεκάδες αιτήσεις μόνιμων εκπαιδευτικών που ζητούσαν να αποσπαστούν από την ηπειρωτική Μαγνησία σε σχολεία των Σποράδων για να πάρουν τα διπλάσια μόρια. Φτάσαμε μάλιστα στο σημείο να έχουμε και αιτήσεις που δεν ικανοποιήθηκαν, καθώς όλες οι θέσεις καλύφθηκαν» τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος και πρόσθεσε πως «ένας δάσκαλος διδάσκοντας για δύο χρόνια στις Σποράδες διπλασιάζει τα μόριά του. Για παράδειγμα στην Αλόννησο που λαμβάνει δώδεκα μόρια, θα φτάσει στα 24 και μέσα σε δύο χρόνια στα 48 μόρια και έτσι πολύ γρήγορα μπορεί να τοποθετηθεί στον Βόλο. Από την άλλη ένας δάσκαλος που διδάσκει στη Ζαγορά και λαμβάνει επτά μόρια θα χρειαστεί να πηγαινοέρχεται επτά χρόνια για να φτάσει στα ίδια μόρια».
Ο ίδιος τόνισε πως η Αλόννησος εντάχθηκε στις περιοχές των δυσπρόσιτων το 2014-2015 και έκτοτε ήταν μόνιμο αίτημα του Συλλόγου να μπουν στις δυσπρόσιτες όλες οι περιοχές. Τον Ιανουάριο του 2018 το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε τη διαδικασία του επανακαθορισμού των μορίων των περιοχών, μέσω της οποίας εντάχθηκαν στις δυσπρόσιτες περιοχές το Κλήμα και η Γλώσσα και μετά από συνέχιση των πιέσεων του Συλλόγου μπήκαν τελικά όλες οι περιοχές των νησιών. Έτσι σε όλα τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά των Β. Σποράδων ισχύουν τα διπλάσια μόρια προϋπηρεσίας τόσο για τους μόνιμους, όσο και τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

Καλυμμένες
οι θέσεις
Μέχρι και πριν πέντε με έξι χρόνια οι μισές και πλέον θέσεις εκπαιδευτικών στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά των Β. Σποράδων ήταν κενές, καθώς οι δάσκαλοι, οι νηπιαγωγοί και οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ζητούσαν να λάβουν απόσπαση από τα νησιά προς την ηπειρωτική Μαγνησία. Οι τοπικές κοινωνίες διαμαρτύρονταν και τα κενά καλύπτονταν κυρίως με αναπληρωτές. Αυτή η τάση αντιστράφηκε φέτος και από τη «στεριά» οι εκπαιδευτικοί ζητούν να πάνε στα νησιά.
«Φέτος βλέπουμε όλα τα σχολεία των Σποράδων να έχουν εκπαιδευτικούς. Γιατί πλέον υπάρχει το κίνητρο που είναι τα διπλάσια μόρια προϋπηρεσίας» τόνισε ο κ. Μούσιος και συμπλήρωσε πως «έχουμε καταθέσει πρόταση στην υπουργό Παιδείας να υπάρχει ένας επιπλέον εκπαιδευτικός σε καθένα από τα τρία νησιά, καθώς προκύπτουν ασθένειες που δεν μπορούν να καλυφθούν με όσους είναι στη διάθεση της Πρωτοβάθμιας».
Η διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σκιάθου κ. Δήμητρα Συκιώτη επισήμανε πως «φέτος έχουν καλυφθεί όλες οι θέσεις των εκπαιδευτικών και ο διπλασιασμός των μορίων έχει παίξει καθοριστικό ρόλο γι’ αυτό. Στους εκπαιδευτικούς δόθηκε ένα κίνητρο για να παίρνουν απόσπαση ή μετάθεση στην περιοχή μας και μετά να μπορούν να διεκδικούν την τοποθέτησή τους στον Βόλο με περισσότερες αξιώσεις και ελπίδες. Οι εποχές που ψάχναμε να βρούμε εκπαιδευτικούς για τα κενά, φαίνεται πως έχουν περάσει».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το