Τοπικά

Στο δημοτικό συμβούλιο Βόλου η έγκριση μελέτης και ο τρόπος εκτέλεσης του γκαράζ της Φιλελλήνων

Απόφαση για την έγκριση της μελέτης και τον τρόπο εκτέλεσης του έργου «Πολυώροφο κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων στη διασταύρωση των οδών Δημητριάδος – Φιλελλήνων», συνολικού προϋπολογισμού 10.400.000 ευρώ θα λάβει το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, το οποίο θα συνεδριάσει την ερχόμενη Τετάρτη 23 Αυγούστου (6 μ.μ.). Να αναφερθεί ότι η Δημοτική Αρχή Βόλου μετά από τρεις συνεχείς άγονους διαγωνισμούς προτίθεται να ολοκληρώσει το έργο με ιδίους πόρους.

Όπως αναφέρεται στην Τεχνική Περιγραφή του έργου, «το υπό ανέγερση κτίριο Στάθμευσης Αυτοκινήτων βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Δημητριάδος και Φιλελλήνων σε οικόπεδο εμβαδού 1295,98 μ2. Πρόκειται για την ολοκλήρωση ενός σταθμού αυτοκινήτου, ο οποίος είναι ημιτελής. Ο συγκεκριμένος σταθμός αυτοκινήτων αποτελούσε το αντικείμενο μελέτης – κατασκευής – εκμετάλλευσης μιας αναδόχου εταιρείας, η οποία κατασκεύασε μεγάλο μέρος του αντικειμένου του έργου, το έργο όμως δεν κατάφερε να το ολοκληρώσει και ως εκ τούτου κηρύχθηκε έκπτωτη. Έτσι αναγκαστικά και μετά από τρεις άγονους διαγωνισμούς κατασκευής – εκμετάλλευσης το έργο δημοπρατείται ως δημόσιο. Για να δημοπρατηθεί το έργο ως δημόσιο αναγκάστηκε το Τμήμα Κτιρίων και Υπαίθριων Χώρων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Βόλου να προχωρήσει στην ακριβή προμέτρηση όλων των οικοδομικών και ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών που απομένουν για την ολοκλήρωση του σταθμού με βάση την υπ’ αριθμ. 251/2010 Οικοδομική Άδεια και την Τεχνική Περιγραφή που αναφέρεται. Κατόπιν οι προμετρήσεις του έργου τιμολογήθηκαν με βάση τα Ενιαία Τιμολόγια Δημοσίων Έργων όπως επικαιροποιήθηκαν με την Αριθ. ΔΝΣγ/oικ.35577/ΦΝ 466 (Κανονισμός Περιγραφικών Τιμολογίων Εργασιών για δημόσιες συμβάσεις έργων) Απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Με βάση τις προμετρήσεις και τις Τιμολογήσεις συντάχθηκε ο προϋπολογισμός του έργου.
Ο Ανάδοχος θα αποπερατώσει τον σταθμό με βάση την υπ’ αριθμ. 251/2010 Οικοδομική Άδεια και την Τεχνική Περιγραφή που αναφέρεται.
Πιο συγκεκριμένα η εγκεκριμένη μελέτη προβλέπει την κατασκευή του πολυώροφου σταθμού αυτοκινήτων ο οποίος αποτελείται από ισόγειο, έξι ορόφους, δώμα και επτά υπόγεια. Η στάθμευση των αυτοκινήτων στο δώμα επιτρέπεται λόγω του ότι η στάθμη του βρίσκεται κάτω από 1,50 μ. σε σχέση με το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής (μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος 22,00 μ., μέγιστο πραγματοποιούμενο ύψος 18,72 μ).
Ο φέρων οργανισμός στην ανωδομή, είναι σύμμεικτη κατασκευή (μεταλλικός φορέας κατά κύριο λόγο, με τμήματα οπλισμένου σκυροδέματος στα τμήματα των ραμπών και των κλιμακοστασίων), ενώ στο υπόγειο είναι από οπλισμένο σκυρόδεμα.
Η συνολική δυναμικότητα του κτιρίου σε θέσεις στάθμευσης είναι 252 θέσεις.
Στο σύνολο των 252 θέσεων στάθμευσης, οι 9 είναι για αποκλειστική χρήση των πελατών των καταστημάτων (κατά ΓΟΚ). Οι 9 θέσεις ιδιωτικής χρήσης κατανέμονται 3 στον Α’ όροφο και 6 στον Β’ όροφο, έτσι ώστε να υπάρχει δυνατότητα απομόνωσης του σταθμού δημόσιας χρήσης. Στην περίπτωση αυτή ο υπόλοιπος σταθμός μπορεί να απομονώνεται με μπάρες που κλείνουν στην άνοδο προς Γ’ όροφο και στο υπόλοιπο τμήμα του Β’ ορόφου. Επίσης το υπόγειο θα απομονώνεται πλήρως από το επίπεδο του ισογείου (χώρος εισόδου).
Το κτίριο εξυπηρετείται από δύο ράμπες (ανόδου και καθόδου) για τα οχήματα και από 2 πυρήνες κατακόρυφης επικοινωνίας. Το κεντρικό κλιμακοστάσιο (Α’) βρίσκεται επί της οδού Φιλελλήνων και διαθέτει δύο ανελκυστήρες σε όλες τις στάθμες του σταθμού (15 στάσεων) για την εξυπηρέτηση του κοινού. Το δεύτερο κλιμακοστάσιο (Β’) βρίσκεται στη νοτιοδυτική γωνία του κτιρίου με έξοδο κινδύνου επί της οδού Δημητριάδος και εξυπηρετεί την έξοδο τόσο των υπόγειων, όσο και των υπέργειων χώρων στάθμευσης . Επιπρόσθετα , στον Α’ όροφο ως έξοδος κινδύνου χρησιμοποιείται το κλιμακοστάσιο Γ’ στο μέσον της βορειοδυτικής πλευράς του κτιρίου, που οδηγεί στο Ισόγειο, ενώ στο Α’ Υπόγειο ως δεύτερη έξοδος κινδύνου χρησιμοποιείται το κλιμακοστάσιο Γ’ (αριστερά του κλιμ/σίου Α’) που οδηγεί απευθείας στον ακάλυπτο χώρο του Ισογείου.
Η συνολική ωφέλιμη επιφάνεια χώρου στάθμευσης είναι 9744,90 μ2.
Ο πολυώροφος Σταθμός Αυτοκινήτων είναι στεγασμένος, δημοσίας χρήσεως και θα λειτουργεί με αυτοεξυπηρέτηση . Η είσοδος – έξοδος του Σταθμού προβλέπεται στην οδό Φιλελλήνων, με τη διασφάλιση επαρκούς χώρου αναμονής των οχημάτων (3 θέσεις), όπως απαιτείται από τη νομοθεσία.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το