Τοπικά

Στη «Βραδιά του Ερευνητή» συμμετείχε το 30ό Δημοτικό Σχολείο Βόλου

Το 30ό Δημοτικό Σχολείο Βόλου, παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας και φέτος συμμετείχε με δράσεις των μαθητών του στη «Βραδιά του Ερευνητή» διαδικτυακά μέσω live streaming. Οι ιδιαιτερότητες της σημερινής κατάστασης δεν επέτρεψαν τη φυσική παρουσία του Βολιώτη προέδρου της Γαλλικής Εταιρείας Αστροφυσικών, προέδρου της Ελληνικής Κοινότητας Παρισιού και πρόεδρο του Σωματείου Απόδημων Μαγνήτων Το Κοινό των Μαγνήτων, κ. Νίκου Πράντζου, ο οποίος έστειλε το μήνυμά του για τα παιδιά.
Οι μαθητές/τριες εμπνεόμενοι από την εκδήλωση έκαναν τις δικές τους δημιουργίες.
Κάθε χρόνο πάνω από 1.600.000 επισκέπτες σε περισσότερες από 400 ευρωπαϊκές πόλεις μετέχουν στη Βραδιά του Ερευνητή με στόχο την εξοικείωση του κοινού με τον υπέροχο κόσμο της έρευνας. Η Βραδιά του Ερευνητή στοχεύει στο μέλλον: Στο πέρασμα της έρευνας στην κοινωνία, στη δημιουργία θέσεων εργασίας του επιστημονικού δυναμικού, στη στήριξη της επιχειρηματικότητας των νέων, καθώς και νεοφυών επιχειρήσεων καινοτομίας στην πραγματική οικονομία.

Σε μήνυμά του προς τους μαθητές ο κ. Πράντζος ανέφερε:
«Η φετινή βραδιά του ερευνητή μας δίνει την ευκαιρία να κάνουμε κάποιες σκέψεις για τον κόσμο στον οποίο ζούμε και κινούμαστε: Όσα ξέρουμε γι’ αυτό τον κόσμο (πώς συμβαίνουν τα διάφορα φυσικά φαινόμενα, πώς έγιναν κι από τι είναι φτιαγμένα η Γη, οι πλανήτες, ο Ήλιος και τα αστέρια), τα διάφορα αντικείμενα της καθημερινής ζωής μας (ψυγεία, πλυντήρια, τηλεοράσεις, υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα …), τα μέσα μεταφοράς (αυτοκίνητα, τρένα, πλοία, αεροπλάνα), τα φάρμακα που παίρνουμε για τις διάφορες αρρώστιες, όλα αυτά έγιναν σιγά σιγά στη διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας.
Ωστόσο πολλά παλιά προβλήματα παραμένουν και καινούρια εμφανίζονται (διατροφή ενός ολοένα αυξανομένου πληθυσμού, εξάντληση ενεργειακών πηγών, κλιματική αλλαγή, μόλυνση του περιβάλλοντος, καινούριες αρρώστιες όπως ο πρόσφατος κορωνοϊός). Τα προβλήματα αυτά αποτελούν πρόκληση για την ανθρωπότητα και η επίλυση τους περνάει σε μεγάλο βαθμό από την ανάπτυξη της επιστημονικής έρευνας και της τεχνολογίας. Κάποιοι από σας μπορεί να θελήσουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με την έρευνα και να βοηθήσουν στη λύση αυτών των προβλημάτων ή και άλλων που θα εμφανιστούν μέχρι τότε. Αλλά και ο καθένας από μας θα πρέπει να ενημερώνεται για τα θέματα αυτά. Έτσι θα μπορεί να εκφράζει υπεύθυνα τη γνώμη του για το πως θα πρέπει να χρησιμοποιούνται τα αποτελέσματα της έρευνας προς όφελος της κοινωνίας και όχι κάποιων ατόμων μόνο.
Αν κάποιοι από σας ρωτήσουν: Και τι πρέπει να κάνω για να μπορέσω να βοηθήσω; θα τους έλεγα: Στην ηλικία που είστε, να είστε επιμελείς και περίεργοι, να θέλετε πάντοτε να μάθετε το «γιατί» και το «πως» για κάθε πράγμα και να μην μένετε ποτέ ικανοποιημένοι αν δεν το έχετε καταλάβει καλά. Αυτό είναι το κυριότερο χαρακτηριστικό ενός ερευνητή και θα σας βοηθήσει σε πολλά άλλα πράγματα, όπως π.χ. να ξεχωρίζετε τις πραγματικές από τις ψεύτικες ειδήσεις που πολλαπλασιάζονται γρήγορα στις μέρες μας. Τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους…».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το