Τοπικά

Στη Ρώμη μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας για πρόγραμμα ERASMUS+

Την Τρίτη 23 Ιανουαρίου επέστρεψε, από τη Ρώμη της Ιταλίας, η ομάδα που συμμετείχε σε ένα από τα προγράμματα ERASMUS+ ΚΑ-1 της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, για το 2ο ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας Βόλου. Το πρόγραμμα, που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών και είναι πλήρως χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αφορούσε σε κινητικότητα μαθητών για επιμόρφωση στο εξωτερικό, και είχε ως θέμα:
“Environmental And Land Planning: New Professionalism For Environmental Protection And Prevention Of Natural Risks”
“Περιβαλλοντικός και Χωροταξικός Σχεδιασμός: Νέος Επαγγελματισμός για την Προστασία του Περιβάλλοντος και την Πρόληψη των Φυσικών Κινδύνων.”
(Project code: 2023-1-EL01-KA121-VET-000135182),”
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν δύο συνοδοί καθηγητές και 14 μαθητές από την Β’ και Γ’ τάξη των ειδικοτήτων:
• Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Δικτύων,
• Τεχνικός Ηλεκτρονικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Δικτύων
• Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής
• Πλοιάρχων & Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού
Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη της Ιταλίας από 8/1/2024 έως 23/1/2024. Η ομάδα ERASMUS+ εκπαιδεύτηκε στον Περιβαλλοντικό και Χωροταξικό Σχεδιασμό από την εταιρεία INFOL (μη κερδοσκοπικός εκπαιδευτικός οργανισμός) σε συνθήκες που τηρούσαν τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας.

Με απαραίτητα προσόντα την καλή γνώση Αγγλικών και την θέληση για μάθηση, η εκπαίδευση των μαθητών περιελάμβανε την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα περιβάλλοντος και διαχείρισης φυσικών πόρων καθώς επίσης και την παρουσίαση των έργων υποδομής που είναι απαραίτητα για την πρόληψη περιβαλλοντικών κρίσεων.
Η συνεργασία του ιταλικού εκπαιδευτικού φορέα με επαγγελματίες του είδους, έδωσαν την πραγματική διάσταση της περιβαλλοντικής κρίσης στους νεαρούς μαθητές. Η επαφή των εκπαιδευτών με τα παιδιά ήταν άμεση, ζεστή και ουσιώδης. Άριστα προετοιμασμένοι για το θέμα και με μεγάλο ενδιαφέρον για την πορεία της εργασίας των μαθητών, μετέδιδαν τις γνώσεις τους, έκαναν δημιουργικό διάλογο μαζί τους και δημιουργούσαν προϋποθέσεις για περαιτέρω έρευνα του θέματος.

Άκρως ενδιαφέρουσα υπήρξε η επίσκεψη στην υπηρεσία πολιτικής προστασίας της ιταλικής πρωτεύουσας, σε πραγματικές συνθήκες επέμβασης, με κύριο θέμα την προστασία από ακραία περιβαλλοντικά φαινόμενα. Ιδιαίτερη μνεία έγινε στην ανάγκη για εθελοντισμό τόσο σε περιόδους αντιμετώπισης τέτοιων προβλημάτων, όσο και σε περιόδους αποκατάστασης των ζημιών.

Η ζεστή φιλοξενία και η άψογη οργάνωση πολιτιστικών επισκέψεων, με συνοδεία επαγγελματιών ξεναγών σε χώρους και σημεία ορόσημα της ιταλικής πρωτεύουσας, δημιούργησαν στην ομάδα κλίμα χαράς και ευφορίας.
Η κοινωνική εκπαίδευση ήταν μια επιπλέον διάσταση αυτής της κινητικότητας. Ο φορέας φιλοξενίας οργάνωσε αρκετές δράσεις, μία εκ των οποίων έλαβε χώρα σε αθλητικό κέντρο όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν-ευαισθητοποιηθούν στο θέμα του εκφοβισμού (σχολικού και κοινωνικού), ενώ ακολούθησε βιωματικό εργαστήριο σχετικά με πρακτικές αυτοάμυνας.

Υπήρξε όμως μία μέρα κατά τη διάρκεια αυτής της δράσης, η οποία χαράχθηκε στις καρδίες όλων, με απόλυτη συγκίνηση! Ήταν η μέρα που οι συμμετέχοντες μαθήτριες και οι μαθητές, χωρίς να το ανακοινώσουν, προφανώς για λόγους σεμνότητας, ζητούσαν μερίδες φαγητού από το εστιατόριο όπου τρώγανε, το συσκεύαζαν και το παρέδιδαν στους άστεγους, οι οποίοι ζουν και κοιμούνται στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Ρώμης. Ήταν η μέρα που οι όροι ανθρωπιά, αποδοχή, φιλευσπλαχνία, κοινότητα, απέκτησαν το πραγματικό τους νόημα. Είναι η μέρα που ο ρόλος του εκπαιδευτικού φαίνεται να συνοδοιπορεί με τον ρόλο του γονέα που με αμέριστη περηφάνεια και συγκίνηση βλέπουν τα «παιδιά» τους να μετατρέπονται σε ενεργούς και δίκαιους πολίτες και συνανθρώπους!

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το