Τοπικά

Στη Φινλανδία μαθητές 1ου ΓΕΛ Βόλου

Η ηρεμία, η απουσία του άγχους για την παράδοση της διδακτέας ύλης, η υποστήριξη των τεχνών και ο προσανατολισμός στην ποιότητα ζωής των εφήβων είναι μερικά από τα μυστικά της επιτυχίας του εκπαιδευτικού συστήματος της Φινλανδίας η οποία βρίσκεται πολύ ψηλά στις επιδόσεις των μαθητών της μέσα από διεθνείς διαγωνισμούς.
Αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα που είναι πρότυπο για αρκετές χώρες παγκοσμίως, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά μαθητές και καθηγήτριες του 1ου ΓΕΛ Βόλου στο πλαίσιο προγράμματος Εράσμους που υλοποιείται στο σχολείο και έχει τίτλο «Μαζί στην Ευρώπη για μια βιώσιμη ανάπτυξη».
Η αποστολή του 1ου ΓΕΛ Βόλου βρέθηκε στην πόλη Γιουβάσκουλα στην κεντρική Φινλανδία και το Γυμνάσιο-Λύκειο όπου οι έφηβοι ανέπτυξαν διάφορες δράσεις, είχε 170 μαθητές.
Η κοινωνιολόγος του σχολείου κ. Μίνα Μαλλιαρού ανέφερε πως «είχαμε μια πολύ ωραία εμπειρία, όπου γνωρίσαμε τον τρόπο ζωής, το εκπαιδευτικό σύστημα, την οικονομική κατάσταση της Φινλανδίας».
Αναφερόμενη στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας της Σκανδιναβίας επισήμανε πως χαρακτηρίζεται από την πολύ καλή οργάνωση, τις εξαιρετικές υποδομές. Βέβαια οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν πως όσο περισσότερο εισχωρούν τα τεχνολογικά μέσα στην εκπαίδευση, τόσο πιο πολύ επιβραδύνεται η κριτική σκέψη και η γνώση των μαθητών. Στα σχολεία της Φινλανδίας, δεν επικρατούν το άγχος και το κυνήγι της διδακτέας ύλης. Αντιθέτως κυριαρχεί μια ηρεμία».
Από την πλευρά της η φιλόλογος κ. Σταματία Μωραΐτη επισήμανε πως «το σχολείο στρέφεται περισσότερο στη ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των μαθητών. Μαθήματα, όπως πρώτες βοήθειες αλλά και μαγειρική, έχουν ενταχθεί στο αναλυτικό τους πρόγραμμα. Επίσης η μουσική είναι υποχρεωτικό μάθημα με ένα πολύ καλά εξοπλισμένο στούντιο. Επίσης πολύ καλό ως προς την υποδομή ήταν και το γυμναστήριο. Στόχος του εκπαιδευτικού συστήματος είναι οι μαθητές να ζουν χωρίς πίεση και να είναι ευτυχισμένοι».
Τις εντυπώσεις τους κατέθεσαν και οι μαθητές της Β’ Τάξης που βρέθηκαν στη Φινλανδία.
Ο Γιώργος Τσάμης ανέφερε πως «στο σχολείο της Φινλανδίας υποστηρίζονται πολύ οι τέχνες και έτσι οι μαθητές εκτός από το μυαλό καλλιεργούν περισσότερο και τα συναισθήματά τους. Οι μαθητές διάβαζαν μέσα από τα τάμπλετ και τα λαπ-τοπ τους, ενώ λειτουργούσε και μια μεγάλη βιβλιοθήκη. Προσωπικά στη χώρα αυτή ένιωσα μια ασφάλεια».
Η Λυδία Γραμματικού αναφέρθηκε στην οικονομική κατάσταση της Φινλανδίας λέγοντας πως «αξιοποιούν ιδιαίτερα τους φυσικούς πόρους που διαθέτουν, όπως τα δάση. Από την ξυλεία δημιουργούνται τα πάντα, από χαρτί μέχρι και ενέργεια. Επίσης οι μαθητές έχουν μια ελευθερία στην επιλογή επαγγέλματος. Δεν πιέζονται να πάνε οπωσδήποτε στο Πανεπιστήμιο, καθώς γνωρίζουν πώς μπορούν να προοδεύσουν και από τις χειρωνακτικές εργασίες. Αρκετοί ήθελαν να γίνουν και καλλιτέχνες».
Η μαθήτρια Έλενα Βαΐτση είπε πως «στη Φινλανδία για κάθε δένδρο φυτεύουν άλλα τέσσερα, ώστε από το ξύλο να δημιουργήσουν πολλά προϊόντα. Είναι μια χώρα καθαρή, οργανωμένη και με ηρεμία. Είναι εσωστρεφείς αλλά ευγενικοί άνθρωποι».
Ο Μάριος Λύκας τόνισε πως «με εντυπωσίασαν οι υποδομές του σχολείου και διαπίστωσα το χάσμα που υπάρχει στον τομέα της εκπαίδευσης συγκριτικά με τη χώρα μου, καθώς και οι δυνατότητες που δίνονται στους μαθητές όσον αφορά στην εκπαίδευση, τα αθλήματα, δραστηριότητες, όπως η μουσική και η μαγειρική. Δεν είχα ιδέα ότι μπορούσαν να συμπεριληφθούν τέτοιες δραστηριότητες στη σχολική ζωή. Τα παιδιά μαγείρευαν κάποια γεύματά τους και γενικότερα μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν ανάγκες της καθημερινότητάς τους. Παρατήρησα ακόμη διαφορετική νοοτροπία. Είναι εσωστρεφείς….».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το