Τοπικά

Στη δικαιοσύνη για τα «σαμαράκια» στο ΠΕΒ – Αγωγή από δύο Βολιώτες “Θ”

ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΣΑΜΑΡΑΚΙΑ ΤΡΟΧΑΙΟ

Στη δικαιοσύνη παραπέμπεται το πρόβλημα που υφίσταται με την άθλια κατάσταση του οδοστρώματος στην εθνική οδό Βόλου-Λάρισας, στο ύψος του 304 ΠΕΒ με τα γνωστά «σαμαράκια», καθώς δύο Βολιώτες προσέφυγαν με αγωγή ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου Βόλου κατά της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του ελληνικού Δημοσίου και του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Οι δύο Βολιώτες ήταν οδηγός και συνεπιβάτης ΙΧ αυτοκινήτου, που το καλοκαίρι είχε εκτραπεί της πορείας του και είχε υποστεί σοβαρές υλικές ζημίες, ενώ κινείτο στην εθνική οδό στο ύψος του 304 ΠΕΒ.
Δικηγόρος των δύο Βολιωτών είναι ο κ. Γ. Πλιάτσικας, που σε δήλωσή του επισημαίνει μεταξύ άλλων: «Είναι γνωστό στην ευρύτερη περιοχή του Ν. Μαγνησίας το έντονο πρόβλημα της Ε.Ο. Βόλου-Λάρισας, στο ύψος του 304 ΠΕΒ, τα γνωστά «σαμαράκια». Το πρόβλημα οξύνθηκε ιδιαιτέρως τα τελευταία έτη με συνέπεια ο δρόμος αυτός να είναι πλέον άκρως επικίνδυνος για την κυκλοφορία των οχημάτων και δεν απέχει πολύ από το χαρακτηριστεί «δρόμος καρμανιόλα». Το πρόβλημα εντοπίζεται τόσο στην εξ αρχής κακή κατασκευή του όσο και στην πλημμελή έως ανύπαρκτη συντήρηση και επισκευή του, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι σε έγγραφη επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς, Υπουργείο και Π.Ε. Μαγνησίας, ο ένας φορέας επιρρίπτει ευθύνες στον άλλον. Δύο εντολείς μου, οι οποίοι ενεπλάκησαν σε τροχαίο ατύχημα εξαιτίας των κακοτεχνιών του οδοστρώματος αποφάσισαν ότι είναι καιρός κάποιος να απευθυνθεί στην Ελληνική Δικαιοσύνη και να αναζητηθούν ευθύνες των αρμοδίων φορέων είτε αυτό είναι το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είτε η Περιφέρεια Θεσσαλίας, Π.Ε. Μαγνησίας & Σποράδων, οι οποίοι φορείς με πράξεις και παραλείψεις τους εδώ και μία δεκαετία συντέλεσαν και επέτειναν το όλο πρόβλημα, που ταλαιπωρεί εκατοντάδες οδηγούς κάθε μέρα, και αποτελεί ντροπή για την πόλη του Βόλου. Διά το λόγο αυτό οι εντολείς μου προχώρησαν στην κατάθεση σχετικής αγωγής ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου Βόλου αιτούμενοι την αποκατάσταση των υλικών ζημιών που υπέστησαν καθώς και την ηθική βλάβη που βίωσαν».

ΜΗΝΥΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΑΜΑΡΑΚΙΑ
Το ατύχημα σημειώθηκε στις 10 Ιουλίου φέτος και όπως επισημαίνεται μεταξύ άλλων στην αγωγή «και ενώ η β’ ενάγουσα κινούταν με το ΙΧΕ με ταχύτητα περί τα 50-60χλμ.ώρα, και παρά το γεγονός ότι οδηγούσε με διαρκώς τεταμένη την προσοχή της και συνετά, έχασε τον έλεγχο του οχήματός της με συνέπεια να επιπέσει επάνω στα διαχωριστικά σιδερένια κιγκλιδώματα που βρίσκονται επί της τσιμεντένιας διαχωριστικής νησίδας και να προκληθούν σοβαρές και εκτεταμένες υλικές ζημίες στο όχημά κυριότητος του α’ ενάγοντα.
Η β’ ενάγουσα απώλεσε τον έλεγχο του οχήματός της λόγω της ύπαρξης σοβαρών και μεγάλων ανωμαλιών στο οδόστρωμα εξαιτίας κακοτεχνιών και ελλιπούς τεχνικής συντήρησης. Ειδικότερα στο εν λόγω σημείο κατά μήκος τουλάχιστον τριών {3} χιλιομέτρων σε πολλαπλά και συνεχόμενα σημεία του οδοστρώματος υφίστανται λάκκοι, σαμαράκια, λακκούβες, φθαρμένη άσφαλτος, εξογκώματα, μεγάλες και εναλλασσόμενες κλίσεις {από 7 έως 19 εκατοστά} που καθιστούν ακατάλληλο το οδόστρωμα και άκρως επικίνδυνη την οδήγηση και την κυκλοφορία των οχημάτων. Η β’ ενάγουσα, παρά το γεγονός ότι κινούταν με κανονική ταχύτητα, ήτοι περί τα 50-60χλμ/ωρα το ανώτερο, εντούτοις δεν κατάφερε να διατηρήσει τον έλεγχο του οχήματός της καθώς οι αναταράξεις ήταν σε τέτοιο μέγιστο βαθμό που ουσιαστικά το αυτοκίνητο βρισκόταν στον «αέρα» και ήταν εκ φύσεως αδύνατη η διατήρηση του ελέγχου. Εν τοις πράγμασι οι τέσσερις {4} τροχοί του οχήματος σε κανένα χρονικό σημείο δεν εφάπτονταν ταυτοχρόνως στο οδόστρωμα, ως είναι το λογικό και σύνηθες, με συνέπεια να μην υφίσταται σταθερότητα στην πορεία του, αφού λόγω των κακοτεχνιών και ανωμαλιών στο οδόστρωμα οι τροχοί άλλοτε εισέρχονταν σε βαθουλώματα και άλλοτε έπεφταν επάνω σε εξογκώματα, με αποτέλεσμα το όχημα να μην έχει σταθερή πορεία, να προκληθούν ζημίες στους τροχούς και στο σύστημα διεύθυνσης του οχήματος, που επηρέασαν την κίνηση του αυτοκινήτου και συντέλεσαν στην απώλεια ελέγχου αυτού».

«Μπαλάκι» οι ευθύνες

ΜΗΝΥΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΑΜΑΡΑΚΙΑ 2

Αναφορικά με τις ευθύνες των αρμοδίων υπηρεσιών στην αγωγή επισημαίνεται ότι η μία επιρρίπτει τις ευθύνες στην άλλη και σημειώνεται χαρακτηριστικά: «Επειδή σύμφωνα και με το υπ΄ αριθμ. πρωτ. 8727/16.11.2015 έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γεν. Γραμ. Υποδομών, Γεν. Δ/νση Συγκοιν. Υποδομών, η συντήρηση και η τεχνική αστυνόμευση της Ε.Ο του τόπου του συμβάντος ανήκει στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, Π.Ε. Μαγνησίας & Σποράδων και ειδικότερα αναφέρεται ότι το έργο: «Κατασκευή έργου βελτίωσης σύνδεσης Βελεστίνου με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘ.Ε. και την πόλη του Βόλου» το οποίο χωροθετείται στην περιοχή του θέματος, δημοπρατήθηκε και κατασκευάστηκε από υπηρεσίες της (τέως) Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του Υπουργείου, έχει δε παραδοθεί διοικητικά για χρήση στη ΔΤΕ της Π-Ε. Μαγνησίας & Σποράδων ήδη από τις 18-09-2014.
Εντούτοις όμως σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 8112/02.12.2015 έγγραφο της Περιφέρειας Θεσσαλίας Δ/νση Τεχνικών Έργων, Π.Ε. Μαγνησίας & Σποράδων, Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων, αναφέρεται ότι το εν λόγω οδικό τμήμα ανήκει στο Βασικό Εθνικό Δίκτυο και αρμόδιο διά την κατασκευή και ανακαίνισή {αποκατάσταση κακοτεχνιών} είναι το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και όχι η Π.Ε. Μαγνησίας & Σποράδων. Προκύπτει δηλαδή ότι μεταξύ των αρμοδίων υπηρεσιών υφίσταται διχογνωμία ως προς το ποιος φέρει την ευθύνη, με τον ένα φορέα να επιρρίπτει ευθύνες στον άλλον. Ωστόσο στο εν λόγω έγγραφο η α΄ εναγομένη αναφέρει ότι δικές της υπηρεσίες τοποθέτησαν προειδοποιητικές πινακίδες, προς ασφάλεια των οδηγών και όρισε η ίδια το όριο ταχύτητος στα 60χλμ/ωρα. Περαιτέρω στο έγγραφο αυτό αναφέρεται ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας προτίθεται με δικά της έξοδα να προβεί στην πλήρη αποκατάσταση των κακοτεχνιών και ότι ήδη έχει εγκριθεί τεχνική μελέτη και δρομολογηθεί η δημοπράτηση του έργου από την οικονομική επιτροπή της Π.Θ.»

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το