Ελλάδα

ΣτΕ: Νέο «όχι» για τις αλλαγές του Φίλη στα θρησκευτικά

Δεύτερο βροντερό «όχι» είπε το ΣτΕ σε σχηματισμό ολομέλειας για το πρόγραμμα σπουδών των Θρησκευτικών στα Λύκεια, όπως αυτό άλλαξε με απόφαση του πρώην υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη.
Πριν από λίγες εβδομάδες, το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο είχε κρίνει αντισυνταγματικές μία σειρά από αλλαγές που έγιναν στον τρόπο διδασκαλίας των θρησκευτικών στο δημοτικό και το γυμνάσιο.Σύμφωνα με τους ανώτατους δικαστές η αρχή της ισότητας αλλά και τα άρθρα της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ορίζουν ότι το κράτος δεν μπορεί «ρυθμίζοντας το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών, να στερήσει από τους μαθητές που ασπάζονται ορισμένη θρησκεία το δικαίωμα, το οποίο αναγνωρίζει σε μαθητές που ανήκουν σε άλλες θρησκείες, να διδάσκονται αποκλειστικά τα δόγματα της πίστεώς των (όχι δε και δόγματα άλλων θρησκειών)».

Μάλιστα όπως αναφέρεται στην απόφαση, το πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα των θρησκευτικών στα Λύκεια «έχει ποιοτική και ποσοτική ανεπάρκεια ως προς την διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, προκαλώντας σύγχυση στη θρησκευτική συνείδηση των Ορθοδόξων Χριστιανών μαθητών -στους οποίους αποκλειστικά μπορεί να απευθύνονται τα άρθρα 13 και 16 του Συντάγματος- το μάθημα των θρησκευτικών μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η ανάπτυξη της Ορθόδοξης Χριστιανικής συνειδήσεως».
Σύμφωνα δε με την πλειοψηφία, με το πρόγραμμα σπουδών που όριζε η υπουργική απόφαση «οι μαθητές καθοδηγούνται προς ένα συγκεκριμένο τρόπο σκέψης και ζωής που είναι αποσυνδεδεμένο από την διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας και είναι προς ένα σύστημα αξιών που νοθεύει τη διδασκαλία αυτή».

Οπως και στην προηγούμενη απόφαση, έτσι και τώρα, υπήρχε μειοψηφία, 5 μελών της Ολομέλειας του ΣτΕ, η οποία τάσσεται υπέρ της συνταγματικότητας της υπουργικής απόφασης, επισημαίνοντας ότι «το Σύνταγμα και οι διεθνείς συμβάσεις ουδόλως υποχρεώνουν τον νομοθέτη να προσδώσει στο μάθημα των θρησκευτικών ομολογιακό ή κατηχητικό χαρακτήρα, γιατί αυτό θα ισοδυναμούσε όχι με “ανάπτυξη” θρησκευτικής συνείδησης, αλλά με «επιβολή» θρησκευτικής συνείδησης συγκεκριμένου περιεχομένου». Αυτό όμως αντίκειται στις αρχές της θρησκευτικής ουδετερότητας και της πολυφωνίας που διέπουν την παροχή της εκπαίδευσης από το Κράτος και θέτει σε κίνδυνο το δικαίωμα του μαθητή να επιλέξει και να διαμορφώσει κριτικά ουσιώδες στοιχείο της προσωπικότητάς του και της αντίληψής του για τον κόσμο και τον άνθρωπο.

Πηγή: iefimerida

Share

Πρόσφατα άρθρα

Καταγγελία Δ. Νασίκα: Άφησαν δέκα μεγαλόσωμα σκυλιά στον Δήμο Ρήγα Φεραίου

  Σοβαρή αν μη τι άλλο η καταγγελία που έκανε χθες σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης…

24 Ιανουαρίου 2024

Αναζητείται δεύτερη ζωή για το Ξενία Τσαγκαράδας

Εγκαταλειμμένα για χρόνια και λεηλατημένα, πολλά από τα αρχιτεκτονικά στολίδια των Ξενία στέκουν ακόμη έρημα…

24 Ιανουαρίου 2024

Οι τηλεοπτικές μεταδόσεις της Τετάρτης 24/1

Το σημερινό πρόγραμμα των τηλεοπτικών μεταδόσεων έχει ως εξής: ΕΡΤ 3 17.00 Ολυμπιακός-ΠΑΟΚ -Ζ- (Σούπερ…

24 Ιανουαρίου 2024

Στην Επιτροπή θαλασσίων μέσων αναψυχής εκπρόσωπος Δ. Νοτίου Πηλίου

  Ο αντιδήμαρχος Νοτίου Πηλίου Βασίλης Μανέτας, με αναπληρωτή τον Απόστολο Καφετζή, ορίστηκε μέλος της…

24 Ιανουαρίου 2024

Προσφυγή στο ΣτΕ κατά Δήμου Αλμυρού από ιδιωτική εταιρεία

  Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (Β’ Τμήμα) έχει προσδιοριστεί να συζητηθεί σήμερα Τετάρτη 24 Ιανουαρίου…

24 Ιανουαρίου 2024

Συγκέντρωση αγροτών σήμερα στον Περιφερειακό

  Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Μαγνησίας αναφέρει ότι «μετά από συσκέψεις που…

24 Ιανουαρίου 2024