Τοπικά

Σε κάθετη πτώση ο τζίρος στην εμπορική αγορά του Βόλου – Αποκαλυπτικά τα αποτελέσματα έρευνας για το 2017

Δραματική εικόνα παρουσίασε η εμπορική αγορά του Βόλου το 2017, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που παρουσίασε σήμερα ο Εμπορικός Σύλλογος. Περισσότερο επλήγησαν τα βιβλιοπωλεία, όπου η πτώση της κίνησης έφθασε το 27%, ενώ η μικρότερη πτώση, περίπου 8%, καταγράφηκε στα καταστήματα εσωρούχων. Οι υπόλοιποι κύριοι κλάδοι κινήθηκαν στα ίδια περίπου ποσοστά (10%-16%).


Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου πραγματοποίησε μετά το τέλος της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, στην πόλη του Βόλου, την έρευνα για την κίνηση στην αγορά, διερευνώντας παράλληλα τη στάση και τις απόψεις των εμπόρων για το άνοιγμα των Κυριακών. Η εκπονηθείσα έρευνα διενεργήθηκε μέσω χρήσης δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 207 εμπορικών επιχειρήσεων στον κεντρικό ιστό και περιφερειακό ιστό της αγοράς της πόλης.
Αναφορικά με την ερώτηση για το πως κινήθηκαν οι πωλήσεις του έτους 2017 σε σχέση με το 2016, το 42% δήλωσε πως είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται, ενώ μόλις το 13% κατάφερε να τις αυξήσει.


Αναφορικά με το ποσοστό μείωσης των πωλήσεων του έτους 2017 σε σχέση με το 2016, το 66% των ερωτηθέντων είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται σε ποσοστό εως 30%. Μόλις το 13% κατέγραψε αύξηση στα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησής του. Η πτώση στις πωλήσεις έως το ποσοστό του 10% αφορούσε το μεγαλύτερο μέρος του δείγματος (ποσοστό 34%).


Αναφορικά με την Χριστουγεννιάτικη περίοδο 2017 το 76% είδε τις πωλήσεις του είτε να μειώνονται είτε να παραμένουν στα ίδια επίπεδα με το 2016. Μόλις το 22% κατάφερε να αυξήσει τον τζίρο του.


Στην ερώτηση που αφορούσε το ποσοστό μείωσης των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου 2017 σε σχέση με το 2016, βλέπουμε πως το 50% των επιχειρήσεων είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται έως 20% ενώ το 17% δήλωσε πως τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο του 2017 είδε τον τζίρο του να αυξάνεται.


Η καλύτερη περίοδοw των εορτών από την άποψη της αγοραστικής κίνησης, είναι μοιρασμένη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός της ιδιαιτερότητας του κάθε εμπορικού κλάδου. Η γενικότερη αίσθηση των εμπόρων για την Χριστουγεννιάτικη κίνηση είναι πως κινήθηκε σε μέτρια επίπεδα (ποσοστό 57%).


Αναφορικά με τις προσφορές, το 50% των εμπόρων πραγματοποίησε προσφορές κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Στην ερώτηση αν οι προσφορές βοήθησαν στην αγοραστική κίνηση ι η επιλογή “όχι” υπερτερεί ελαφρώς σε ποσοστό 47% σε σχέση με το ‘’ναι’’ που συγκεντρώνει το 38%.


Οι προσφορές στην πόλη του Βόλου άγγιξαν ακόμα και το 50%, με την πλειοψηφία των εμπόρων να κάνουν προσφορές της τάξης του 20% κατα μέσο όρο.
Για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου και την προωθητική ενέργεια Black Friday, οι έμποροι δήλωσαν σε μεγάλο ποσοστό (62%) πως η επίπτωση στην εορταστική κίνηση ήταν αρνητική.
Οι απόψεις για την προωθητική ενέργεια Black Friday και κατά πόσο αυτή συμβάλλει θετικά στα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησης ποικίλουν. Το μεγαλύτερο ποσοστό (63%) έχει αρνητική άποψη ενώ 31% θεωρεί πως η Black Friday ως προωθητική ενέργεια έχει θετικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις. Οι έμποροι σε ποσοστό 64% δεν επιθυμούν να επαναλάβουν την προωθητική ενέργεια Black Friday.


Οι έμποροι σε μεγάλο ποσοστό (65%) λειτούργησαν τα καταστήματα τους και τις 3 Κυριακές της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων. Στην ερώτηση πόσες από τις Κυριακές αυτές θα θέλανε να είναι ανοικτά, το μεγαλύτερο ποσοστό (59%), απάντησε δύο. Αντίστοιχα και στην ερώτηση για το πόσες Κυριακές θα θέλανε οι έμποροι να λειτουργήσουν τα καταστήματα τους την εορταστική περίοδο του 2018, η επιλογή “Δύο Κυριακές” συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό (57%). Η Κυριακή που παρουσιάζει το λιγότερο ενδιαφέρον για του εμπόρους είναι αυτή πριν από την εβδομάδα των Χριστουγέννων (4%). Η καλύτερη Κυριακή σύμφωνα με τις απαντήσεις των εμπόρων, είναι αυτή της παραμονής των Χριστουγέννων.

Στη ερώτηση για το αν οι έμποροι ακολουθούν το ωράριο που θεσπίζει ο ΕΣΒ για την εορταστική περίοδο, σε πολύ μεγάλο ποσοστό (90%), αυτό τηρείται. Επίσης η πλειοψηφία των εμπόρων (76%) γνωρίζει οτι χωρίς την παρέμβαση του ΕΣΒ, το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων θα ήταν απελευθερωμένο, δηλαδή τα καταστήματα θα λειτουργούσαν 9:00πμ εως 9:00μμ συνεχόμενα.

Στην ερώτηση που αφορά το κατά πόσο οι έμποροι επιθυμούν να ακολουθήσουν διευρυμένο ωράριο λειτουργίας καταστημάτων (9:00 – 21:00), ι η συντριπτική πλειοψηφία (93%) απαντά “Οχι”. Επίσης το ίδιο περίπου ποσοστό της τάξης του 90%θεωρεί οτι το απελευθερωμένο ωράριο και η πλήρη απελευθέρωση του ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές δεν μπορεί να συμβάλλει θετικά στην αύξηση του τζίρου των καταστημάτων.

Στην ερώτηση για το ποια Κυριακή είχε την υψηλότερη αγοραστική κίνηση, οι έμποροι δηλώσαν σε ποσοστό 33% πως καλύτερη ήταν αυτή των Χριστουγέννων. Οι Κυριακές των καλοκαιρινών εκπτώσεων αλλά και των δεκαημέρων εκπτώσεων συγκεντρώνουν 0% στις επιλογές των εμπόρων. Όπως ήταν αναμενόμενο η Κυριακή με την χαμηλότερη αγοραστική κίνηση είναι αυτή των θερινών εκπτώσεων η οποία συγκεντρώνει ποσοστό 33% και ακολουθεί η Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων με ποσοστό 18%.


Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ερώτηση για το ποιες Κυριακές οι έμποροι συμφωνούν να παραμείνει κλειστή η εμπορική αγορά. Το 15% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το μέτρο των 8 Κυριακών θα πρέπει να παραμείνει ως έχει και τα καταστήματα να λειτουργούν όπως ορίζει ο νόμος. Στον αντίποδα, το 23% θα ήθελε τα καταστήματα να παραμείνουν κλειστά και τις 8 Κυριακές. Για το λόγο ότι στην ερώτηση υπήρχε η δυνατότητα για περισσότερες από μία απαντήσεις, βλέπουμε ότι η μεγαλύτερη συγκέντρωση για το να παραμείνει κλειστή η αγορά, εστιάζεται στις Κυριακές των εκπτώσεων. Οι επιλογές των Κυριακών εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον εμπορικό κλάδο που ανήκει η κάθε επιχείρηση αλλά και το μέρος στο οποίο αυτή δραστηριοποιείται.

Μεγαλύτερη αντιπροσώπευση στην έρευαν υπήρξε από τον κλάδο της ένδυσης και μικρότερη από τον κλάδο των καλλυντικών και των βιβλιοπωλείων. Πέρα από τους 9 κύριους κλάδους με την μεγαλύτερη αντιπροσώπευση, ένα ικανοποιητικό ποσοστό της τάξης του 14% εντοπίζεται σε πολλούς άλλους μικρότερους κλάδους.
Όσον αφορά την πτώση του τζίρου την Χριστουγεννιάτικη περίοδο ανα κλάδο, την μεγαλύτερη πτώση εμφάνισε ο κλάδος Είδη Σπιτιού/Λευκά Είδη με ποσοστό 15%. Ο κλάδος με την μικρότερη πτώση ήταν και πάλι αυτός των εσωρούχων με ποσοστό μόλις 5%.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το