Τοπικά

Σε «χειμερία νάρκη» η εμπορική αγορά του Βόλου – Ενδιάμεσες εκπτώσεις από 1 έως 10 Νοεμβρίου

Σε “χειμερία νάρκη” βρίσκεται η αγορά του Βόλου. Σε σχέση με πέρσι όπου η κίνηση χαρακτηριζόταν υποτονική, φέτος οι δείκτες δείχνουν 20% κάτω και από την… υποτονικότητα. Η αστάθεια σε όλα τα επίπεδα, η έλλειψη χρημάτων και η αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών έχει ισοπεδώσει την αγορά.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Τσέλιος σημείωσε πως η αγορά υποφέρει και μαζί της μοιραία και τα ταμεία, καθώς όχι μόνο οι έμποροι, αλλά το σύνολο των ελευθέρων επαγγελματιών αδυνατεί να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε υποχρέωση.
Η αγοραστική κίνηση είναι εξαιρετικά περιορισμένη και συγκρινόμενη με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ο τζίρος είναι ακόμη πιο χαμηλός. Σε όλα αυτά ήρθαν να προστεθούν όλες οι τελευταίες εξελίξεις με τα ταμεία. Το κακό κλίμα έχει συνέπειες στην αγοραστική δραστηριότητα των πελατών, οι οποίοι περνούν έξω από τα εμπορικά καταστήματα χωρίς να ψωνίζουν.
Η έλλειψη ρευστότητας, η χαμηλή αγοραστική ζήτηση, η συνεχώς αυξανόμενη φορολογία, συνεχίζουν να επιφέρουν ζημιές στην αγορά, που παρουσιάζει… καταθλιπτική εικόνα.
«Η κατάσταση είναι ανησυχητική και δεν πρόκειται να βοηθήσει ούτε το δεκαήμερο εκπτώσεων του Νοεμβρίου. Άλλωστε πόσο ελκυστικό ποσοστό έκπτωσης να έχουν οι νέες παραλαβές. Παρ΄ όλα αυτά θα το παλέψουμε», τόνισε ο κ. Τσέλιος.

Παρουσίαση έρευνας από την ΟΕΒΕΜ
Στο μεταξύ, η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ν. Μαγνησίας θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα της τριμηνιαίας έρευνας που έκανε για την οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων του Νομού, τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016 και ώρα 11:00 π.μ. στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο Μουσείο Πλινθοκεραμοποιϊας Ν. & Σ. Τσαλαπάτα.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών… συστήνει
Σε ανακοίνωσή της η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών, μεταξύ άλλων, αναφέρει:
Οι φθινοπωρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις θα αρχίσουν την 1η Νοεμβρίου και θα λήξουν στις 10 Νοεμβρίου και αναμένονται να τονώσουν, κατά το δυνατόν, την αγορά, αλλά και να δώσουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές – με διαθέσιμο για την πραγματοποίηση αγορών εισόδημα – να αποκτήσουν προϊόντα που ενδεχομένως δεν μπορούσαν να αποκτήσουν στην αρχική τους τιμή.
Για υπεύθυνες λοιπόν αγορές πρέπει να προσέξουμε τα εξής:
• Οριοθετούμε τις ανάγκες μας και προγραμματίζουμε πάντα με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουμε αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
• Δεν παραλείπουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και να ελέγχουμε όχι μόνο τις τιμές, αλλά και την ποιότητα των προϊόντων.
• Ενημερωνόμαστε για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.
• Αποφεύγουμε αγορές από πλανόδιους πωλητές τόσο για την αποφυγή αγοράς μη ασφαλών και μη πιστοποιημένων προϊόντων, όσο και για την πάταξη του παραεμπορίου και τη μείωση της ανεργίας.
• Ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής μας όταν αγοράζουμε προϊόντα με δόσεις.
• Πριν προβούμε σε αγορές με πιστωτική κάρτα, είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
• Ενημερωνόμαστε από τα καταστήματα για την πολιτική που ακολουθούν σχετικά με τα ελαττωματικά προϊόντα, αλλά και τις επιστροφές.
• Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Προσοχή! Ο καταναλωτής πρέπει να ελέγχει πάντοτε αν το προϊόν ανήκει στην τρέχουσα σεζόν ή σε παλαιότερη, διότι έχει παρατηρηθεί συχνά το φαινόμενο, τα καταστήματα να βάζουν σε τιμή έκπτωσης παρωχημένα προϊόντα (stock) στην ίδια τιμή έκπτωσης με τα προϊόντα της τρέχουσας σεζόν.
• Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
• Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
• Δεν παραλείπουμε να ζητάμε την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουμε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε ή να το αλλάξουμε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη. Δεν πρέπει επίσης, να ξεχνάμε να ζητάμε από το κατάστημα να σφραγίσει το πίσω μέρος της απόδειξης.
Τέλος, τα καταστήματα θα λειτουργήσουν προαιρετικά την Κυριακή 6 Νοεμβρίου (Ν. 4177/2013). Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, εκφράζοντας τα μέλη της, τους εργαζόμενους και τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, ενώνει τη φωνή της με τους εργαζόμενους στα καταστήματα και απαιτεί να μην ανοίγουν τα καταστήματα τις Κυριακές.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το