Οικονομία

Το σχέδιο απογείωσης για τα 14 αεροδρόμια

assets_LARGE_t_420_54693185_type13145

Το πετυχημένο γερμανικό μοντέλο ανάπτυξης που έχει υιοθετηθεί στα αεροδρόμια που εκμεταλλεύεται ανά τον πλανήτη, είναι έτοιμη να εφαρμόσει η Fraport στη χώρα μας, με τον ισχυρό άνδρα του γερμανικού κολοσσού Dr. Στέφαν Σούλτε να δηλώνει στο «Εθνος της Κυριακής» ότι «στόχος μας είναι η επένδυση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων να αποτελέσει ένα έργο κοινής ωφέλειας για όλους, για το ελληνικό κράτος, τις τοπικές οικονομίες, την ελληνική τουριστική βιομηχανία και τους επιβάτες των αεροδρομίων».

Ο πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG, μιλώντας στην «Οικονομία» υπογραμμίζει πως ο ίδιος πιστεύει στις δυνατότητες και την περαιτέρω επιτυχή ανάπτυξη της Ελλάδας και ιδίως στον τομέα του τουρισμού. «Είμαι πεπεισμένος ότι η Ελλάδα έχει ένα λαμπρό μέλλον και επιθυμούμε να αποτελέσουμε μέρος της τουριστικής βιομηχανίας της».
Το επιχειρησιακό σχέδιο που θα θέσει σε εφαρμογή η κοινοπραξία Fraport-Slentel για να καταστεί εφικτός ο στόχος που θέτει ο Dr. Stefan Schulte, βασίζεται στο μοντέλο ανάπτυξης που έχει υιοθετήσει στα αεροδρόμια της Λίμα, του Ντακάρ, του Καΐρου, του Ριάντ, της Τζεντά, του Δελχί, του Μπουργκάς, του Σιάν, της Αγίας Πετρούπολης, του Αμβούργου, της Αττάλειας.
Τα δείγματα γραφής
Η κοινοπραξία Fra­port-Κοπελούζου-VTB Capital ανέλαβε από τον Απρίλιο του 2010 την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου και των εγκαταστάσεών του, καθώς και τη διαχείρισή του για 30 χρόνια, το Αεροδρόμιο Πούλκοβο στην Αγία Πετρούπολη, το οποίο αναδείχθηκε ως το καλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης για το 2015 από το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων. Ο Διεθνής Αερολιμένας αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ρωσίας και είναι ένα από τα μεγαλύτερα και σπουδαιότερα έργα υποδομής, συνολικής επένδυσης 1,2 δισ. ευρώ. Στη Ρωσία θεωρείται έργο αναπτυξιακής και οικονομικής πνοής για την περιοχή, αλλά και για το σύνολο της χώρας, καθώς έχει εξελιχθεί σε σημαντικό διεθνή αεροπορικό κόμβο στη Βαλτική, προωθόντας καινούργιους προορισμούς και ενισχύοντας έτσι την εμπορική και τουριστική κίνηση.

Επίσης, μεγαλύτερες επενδύσεις και περισσότερα έσοδα για το Δημόσιο απέφερε η έλευση της Fraport στο αεροδρόμιο της Λίμα στο Περού. Το 2001 η κοινοπραξία Lima Airport Partners (LAP) με κύριο μέτοχο τη Fraport AG ανέλαβε τη λειτουργία του αεροδρομίου -του μεγαλύτερου της χώρας- για 30 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης για επιπλέον 10 χρόνια.
Από τότε, η επιβατική κίνηση έχει σημειώσει 10,8% σύνθετο ετήσιο ποσοστό αύξησης. Ποσά ύψους 324 εκατ. δολαρίων είχαν επενδυθεί μέχρι το 2013, ενώ η συνολική επένδυσης θα ανέλθει στο 1 δισ. δολάρια.
Εχουν προγραμματιστεί: επέκταση του χώρου στάθμευσης των αεροπλάνων, δεύτερος τερματικός σταθμός και διάδρομος προσγείωσης, επιπλέον θύρες και σημεία για check in, δεύτερος τερματικός σταθμός και διάδρομος απογείωσης.
Στη χώρα μας, βάσει των υποχρεώσεων που έχει αναλάβει η ανάδοχος κοινοπραξία, και προκειμένου τα αεροδρόμια να γίνουν και να είναι συμβατά διαρκώς σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΙΑΤΑ, θα υλοποιηθούν μεγάλης έκτασης έργα ανακαινίσεων και επεκτάσεων, καθ’ όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.
Τα έργα αφορούν κατ’ αρχήν σε ανακαινίσεις και βελτιώσεις των υπαρχόντων χώρων των αεροδρομίων προκειμένου αυτά να καταστούν ικανά για την υποδοχή και διαχείριση των επιβατών και των αεροσκαφών, καθώς και σε επεκτάσεις και σε ανάπτυξη νέων κτιριακών χώρων, απαραίτητων για τη σωστή και εύρυθμη λειτουργία των δραστηριοτήτων.
Τα εργοτάξια των πιο μεγάλων έργων και επεκτάσεων των αεροδρομίων που θα ξεκινήσουν άμεσα, θα εξασφαλίσουν εγκαταστάσεις τερματικών σταθμών μεγέθους 10.000 τ.μ. για κάθε 1 εκατομμύριο επιβάτες. Οι επεκτάσεις θα γίνονται με βάση την προοπτική της αυξανόμενης κίνησης των επιβατών. Συγκεκριμένα εντός των πρώτων τεσσάρων ετών θα υλοποιηθούν με ευθύνη της κοινοπραξίας έργα ύψους 330 εκατ. ευρώ, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης τα έργα θα ξεπεράσουν το ύψος του 1,4 δισ. ευρώ. Συνολικά εντός των πρώτων 4 ετών θα γίνουν οι ανακαινίσεις των 190.000 τ.μ. των Αεροσταθμών, καθώς και επεκτάσεις Αεροσταθμών κατά 125.000 τ.μ. Στη συνέχεια υπάρχουν προβλέψεις για περαιτέρω επεκτάσεις 138.000 τ.μ.
Πέραν αυτών θα γίνουν κατάλληλες επιδιορθώσεις, επισκευές και ανακατασκευές των προβληματικών αεροδιαδρόμων, καθώς και των πάρκινγκ και των χώρων ελιγμών των αεροσκαφών.
Στα κτιριακά έργα συμπεριλαμβάνονται εγκαταστάσεις νέων, τελευταίας τεχνολογίας συστημάτων, αναβαθμίσεις και βελτιώσεις τους (θέρμανση, κλιματισμός, φωτισμός, θέσεις ελέγχου επιβατών, δικτύων και συστημάτων των αεροσταθμών κ.λπ.).
Παράλληλα και επιπλέον των έργων αυτών θα εξασφαλίζονται οι επισκευές και οι συντηρήσεις τους, ενώ προβλέπονται επεμβάσεις βελτίωσης στα πάρκινγκ και στον περιβάλλοντα χώρο των αεροσταθμών, αναβαθμίσεις των πυροσβεστικών σταθμών κ.λπ.
Προδιαγραφές ΙΑΤΑ
Με τα έργα αυτά θα εξασφαλιστούν οι προβλέψεις της ΙΑΤΑ, και η πιστοποίηση των αεροδρομίων που σήμερα καλύπτει μόνο το αεροδρόμιο Μακεδονία, ώστε να καλυφθούν όλες οι σχετικές προϋποθέσεις ασφάλειας πτήσεων με νέα συστήματα ελέγχου και διαχείρισης επιβατών και αποσκευών καθώς και έργα στους διάδρομους προσγείωσης, στους τροχοδρόμους και στις πίστες των αεροσκαφών.
Επισημαίνεται η υποχρέωση τα αεροδρόμια να διατηρούνται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΙΑΤΑ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης, και όταν στο τέλος παραδοθούν σε άριστη κατάσταση στο Δημόσιο να μπορούν να εξασφαλίζονται οι απαιτήσεις αυτές για πολλά χρόνια ακόμη.
Εκτιμάται ότι οι νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν άμεσα από τις δυο εταιρείες που θα διαχειρίζονται τα αεροδρόμια και έμμεσα από τις εταιρείες που θα λειτουργούν για τα αεροδρόμια θα φθάσουν τις 18.000.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το